خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"برگزاری کمپ جوانان کوه‌نوردان جهان در «دماوند» با حضور 48 کوه‌نورد خارجی"

کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی از تاریخ 2 لغایت 6 مرداد ماه به میزبانی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان با حضور 48 کوه‌نورد خارجی از 16 کشورجهان و هم‌چنین «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی بر روی کوه دماوند برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛‌ براساس تقویم اتحادیه جهانی کوهنوردی UIAA هرساله کمپ جوانان در یکی از کشورهای جهان و به صورت کارگاه‌های آموزشی و صعود برگزار می گردد و بنا بر درخواست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، ایران میزبان این کمپ در سال‌های 2015 و 2016 خواهد بود.

بر این اساس کمپ جوانان 2015 بر روی قله دماوند و همراه با کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان و کمپ 2016 بر روی قله سبلان و همراه با کارگاه آموزشی یخ‌نوردی برگزار می گردد.

در کمپ دماوند 48 کوه‌نورد خارجی از 16 کشورجهان و همچنین اعضای تیم‌های ملی جوانان و امید کوهنوردی کشورمان حضور خواهند یافت.

افتتاحیه این کمپ در قرارگاه پلور روز جمعه 2 مردادماه با کلاس پزشکی کوهستان و آشنایی کوهنوردان با شرایط هم هوایی خواهد بود. بر اساس برنامه پس از این کلاس حاضران راهی گوسفندسرای دماوند شده، پس از 3 روز بر اساس برنامه به مرتفع‌ترین کوه کشورمان صعود خواهند نمود. همچنین اختتامیه این کمپ در روز 4 شنبه 7 مرداد در تهران برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛‌ در این برنامه همچنین «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی و پنجمین فردی که موفق به صعود تمامی قلل 8 هزارمتری دنیا شده به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد یافت.

 

"حادثه عجیب در دماوند؛ مصدوم شدن سه تن از کوهنوردان"

 بنابر گزارش های رسیده مقارن ظهر امروز 28 تیرماه 1394 در بارگاه سوم دماوند اتفاق جالبی رخ داد. چهار تن از کوهنوردان خراسان شمالی پس از صعود قله دماوند در حال استراحت در چادر خود بودند که این اتفاق بوقوع پیوست... 

ادامه مطلب ...

"برگزاری کلاس نقشه خوانی و کار باقطب نما ویژه شرکت کنندگان اردوی هیمالیانوردی استان البرز"

برگزاری کلاس نقشه خوانی و کار باقطب نما  ویژه شرکت کنندگان اردوی هیمالیانوردی استان البرز

نظر به ضرورت گذراندن دوره نقشه خوانی و کار با قطب نما  جهت شرکت کنندگان اردوهای هیمالیا نوردی، به اطلاع می رساند کارگروه هیمالیانوردی و صعود های بلند هئیت کوهنوردی و صعود های ورزشی در نظر دارد در راستای تقویم ورزشی خود، دوره مذکور را در تاریخ های 14 الی 16 مرداد ماه سال 94 برگزار نماید ...  ادامه مطلب ...

"چهارمین اردوی هیمالیا نوردی استان البرز/قله خلنو و تیغه های ژاندارک"

چهارمین اردوی هیمالیا نوردی استان البرز/قله خلنو و تیغه های ژاندارک

چهارمین برنامه اردوهای هیمالیانوردی استان البرز ( صعود قله خلنو و تیغه های ژاندارک) به شرح ذیل برگزار می شود ...  ادامه مطلب ...

گزارش برنامه قله " ناز "

"بنام خالق کوهها"

گزارش برنامه قله " ناز "(4108 متر).

تاریخ اجرای برنامه:19-94/4/18

سرپرست برنامه :آقای اکبر یوسفیان.

منطقه: استان البرز، ساوجبلاغ ، منطقه برغان  ، روستای سنج (تا روستا مسیرآسفالت میباشد).

 صعود قله.(پیش نیاز صعود قله دماوند)

تعداد نفرات شرکت کننده: 6 نفر.

وضعیت آنتن دهی موبایل بر روی یال منتهی به قله "فراخ نو و ناز" به صورت محدود وجود دارد.

توپوگرافی قله : قلل کهار ، میش نو ، وارکش در جهت شرق مجموعه قلل علم کوه در شمال، قله شاه البرز در شمال غربی ، قلل دوگانه کروج در سمت غرب ، قلل اسپیدی بند ، مگس سنگ و زردی بند در جنوب غربی ، قلل ، قبله بند ، وردی بند ، سوته ، خرگوش نو ، اشکدر و خرابه نو در جنوب .

پوشش گیاهی منطقه : خار ، گون ، گلپر ، ریواس ، آویشن کوهی ، شنگه ، پونه و گرز.

پوشش جانوری : کبک ، تیهو، خرگوش ، روباه ، گرگ ، کل ، بز کوهی و گراز.

وضعیت آب در منطقه : در طول مسیر دره علاوه بر آب رودخانه، چند چشمه برای تامین آب آشامیدنی وجود دارد. پس از طی دره و سوار شدن بر روی یال صعود هم در منطقه گوسفند سرای کلوره و همچنین در دره جنوب شرقی منتهی به قله و درمسیر قله وارکش هم چشمه آب وجود دارد...


ادامه مطلب ...

برقراری کمپ چهار توسط تیم اعزامی منتخب به قله کنگور

گروه اول از تیم ۸ نفره استان تهران موفق گردید با اتمام ۲۰۰متر ثابت گذاری بر برجهای یخی، کمپ چهار در ارتفاع ۶۳۰۰ متر را برپا نماید و به کمپ اصلی بازگردد. تلاش جهت ثابت گذاری مسیر کمپ چهار به پنج که دیواره ای ۴۰۰ متری است، توسط گروه دوم ادامه خواهد داشت. ‌ همگی اعضای تیم در وضعیت خوبی به سر می برند.

برقراری کمپ دو توسط تیم اعزامی منتخب هیئت استان به قله کنگور

تیم با پیمودن تراورس کمپ یک به دو با شیب ۴۵ تا ۶۰ درجه، موفق گردید پس از ۳ ساعت تلاش ، ۴۰۰ متر ثابت گذاری انجام دهد و کمپ دو را در ارتفاع ۵۲۰۰ متر برقرار نماید. ایشان شب گذشته را در کمپ یک و در حالیکه کمپ با ۱۵ سانتیمتر برف پوشیده شده بود سپری نمودند و امروز به کمپ اصلی بازگشتند.

تیم اعزامی منتخب استان تهران به قله کنگور/ثابت گذاری مسیر تا ارتفاع ۵۰۰۰ متر

طی هفته گذشته تیم پس از برقراری کمپ پیشرفته در ارتفاع ۴۰۰۰ متر و کمپ یک در ارتفاع ۴۳۵۰ متر ،دو شب در کمپ یک شب مانی نمود .در این مدت مسیرتا ارتفاع ۵۰۰۰ متر ثابت گذاری گردیده است. تمامی اعضای تیم هم اکنون در کمپ اصلی مستقر هستند. 

"تیم کنگور وارد کمپ اصلی شد"

تیم کنگور به کمپ اصلی در ارتفاع ۳۵۰۰متر رسید. اعضاء تیم در وضعیتی خوبی قرار دارند و پس از برقراری چادرها به استراحت مشغولند .هم اکنون هیچ تیم دیگری در منطقه نیست.

اطلاعیه صعود سراسری به قله «سبلان» / ویژه بانوان

اطلاعیه صعود سراسری به قله «سبلان» / ویژه بانوان

به اطلاع مسئولین محترم هیئتهای تابعه می‌رساند؛ فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد صعود سراسری قله سبلان را از دو جبهه شمال شرقی و شمالی (از طریق یخچال شمالی) به منظور ارتقای سطح فنی و توسعه این رشته در بخش بانوان، به میزبانی استان اردبیل در نیمه اول شهریور ماه سال جاری برگزار نماید ...  ادامه مطلب ...

تیم هیمالیانوردی عازم قله " کنگور" می شوند

تیم هیمالیانوردی متشکل از مرتضی رمضانی (سرپرست) یونس رضاخانی (سرپرست فنی) علی سلیم زاده (پزشک) امیر طالبی (مربی) محمد جلوخانی،محمدرضا رضائی،اسماعیل رهگذر،امید طالبی و سیدمصطفی موسوی،روز دوشنبه مورخ ۸ تیرماه ۱۳۹۴ به قصد صعود قله 7719 متری کنگور عازم کشور چین خواهد شد.

به اطلاع می رساند ؛ مراسم بدرقه اعضا این تیم ساعت 19 در فرودگاه امام خمینی انجام خواهد شد .خانه کوهنوردان نظرآباد برای تیم اعزامی آرزوی سلامتی و موفقیت دارد ...  ادامه مطلب ...

عظیم‌ترین فاجعه کوه‌نوردی در ایران چگونه اتفاق افتاد؟!

برگی از تاریخ:
عظیم‌ترین فاجعه کوه‌نوردی در ایران چگونه اتفاق افتاد؟!



 کسی به خاطر دارد آیا ؟!