خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

سال نو مبارک

   

 خانه کوهنوردان نظراباد سال 92 را به همنوردان     عزیز تبریک گفته وبهترینها را برای شما ارزومنداست 





           سال نو بر همه مبارک  


'گزارش تصویری برنامه خوراسان کوه - اسفند 91

  حرکت از روستای فشند در غالب تیم متشکل از اعضای خانه کوهنوردان و باشگاه کوه نوردی پیام



صعود به قله و ارائه مطالبی پیرامون شرایط ومکان ایجاد غار برفی و نحوه استفاده از میل سونداژ جهت یافتن فرد گرفتار در بهمن 



ایجاد غار برفی توسط استاد رضاخانی  



بازگشت اعضای تیم پس از تمرین مباحث ارائه شده



با تشکر از همه همنوردان عزیز برای اجرای برنامه - بر فراز باشید 

دعوت نامه مجمع عمومی سالانه خانه

سلام علیکم؛


با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام بدین وسیله به استحضار می رساند طبق ماده 18 اساس نامه خانه کوهنوردان نظر آباد، مجمع عمومی عادی سالانه خانه در روز سه شنبه مورخ 91/12/22 ساعت 18 در محل دفتر خانه برگزار می شود، لذا از شما دعوت به عمل می آید تا در این جلسه حضور به هم رسانید.

لازم به ذکر است حضور کلیه اعضاء الزامی می باشد و کسانی که علاقه مند به شرکت در انتخابات رئیس هیئت مدیره می باشند می بایست با آمادگی و همراه داشتن برنامه های پیشنهادی خود جهت استماع اعضاء در جلسه حضور یابند.



با تشکر

محمد رضا روزبهی

رئیس خانه کوهنوردان نظر آباد

سرانجام برودپیک صعود شد

سرانجام کوهنوردان لهستانی موفق شدند دوازدهمین کوه مرتفع دنیا را نیز در زمستان فتح نمایند و بدین شکل برودپیک دهمین 8000 متریی خواهد بود که در نخستین صعود زمستانی اش نام مردان بزرگ لهستانی به چشم می خورد(9 صعود مستقل و تنها شیشاپانگما مشترک).
این تیم که با مربیگری آرتور هایزر خود را به مرز آمادگی رساند راکریستوف ویلیچکی سرپرستی کرد و از تجربیات ماسیژ بربکا برای صعود نهایت بهره را برد. 
ایشان موفق شدند در ساعت 17.30 تا 18 به وقت محلی بر فراز برودپیک بایستند. ماسیژ بربکا، آدام بیلیکی، آرتور مالک و توماس کوالسکی فاتحان زمستانی برودپیک می باشند.  ادامه مطلب ...

پیام تبریک به ریاست جدید

 

جناب آقای تقی کرمی

 

انتصاب شایسته جنابعالی بعنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد، که نشان از دانش و درایت و مدیریت جنابعالی می باشد را به شما وهمکاران محترم آن اداره صمیمانه تبریک وتهنیت عرض می نماییم.



ادامه مطلب ...

برنامه هفتگی

برنامه این هفته; قله خراسان کوه (منطقه فشند) مشترک با باشگاه پیام, جمعه 11 اسفند 91

  *ساخت خانه برفی*  مدرس: استاد ارجمند جناب آقای رضاخانی

سرپرست: اکبر یوسفیان

کاش ما هم از این دیواره ها داشتیم

بلندترین دیوار مصنوعی صخره نوردی در هلند می باشد . این دیوار که در شهر گرونینگن هلند و در مکانی زیبا احداث قرار دارد و دارای ارتفاعی بیش از ۳۷ متر است که از آن بعنوان بزرگترین دیواره صخره نوردی جهان یاد می شود .

دیواره صخره نوردی

ادامه مطلب ...

جمله های آموزنده

فضیلت و اخلاق برای یک جامعه ، از نان شب هم واجبتر است، اگر جامعه شکست اخلاقی بخورد، هرگز نمی توان جبران کرد.

                                                                                      افلاطون

ما آرامش فکر را دوست داریم و همیشه بدنبال آن می رویم، ولی تا موقعی که از انجام وظیفه فرار می کنیم،هیچ وقت به آرامش نخواهیم رسید.

                                                                                       آویبوری

اولین صعود زمستانی لیلا پیک در پاکستان


Alex Txikon / Jose Fernandez

الکس تکسیکن (Alex Txikon) و خوزه فرناندز (Jose Fernandez) به عنوان اولین کوه نوردانی شناخته شدند که موفق شدند اولین صعود زمستانی لیلا پیک (Laila Peak) را در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ (دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۱) به ثبت برسانند.

الکس و خوزه در دومین تلاش خود برای صعود قله بعد از ترک کمپ ۲ در ارتفاع ۵۶۰۰ متری ده ساعت را در میان برف و باد حرکت کرده و در ساعت ۴ صبح به وقت محلی با اینکه ارتفاع برف تا سینه آنها بالا می آمده توانستند بر قله ۶،۱۰۰ متری لیلا پیک بایستند.

الکس در وبلاگ خود می گوید که " این صعود بسیار بسیار بسیار سخت بود. اون یک روز طوفانی، سخت، خشن و بی پایان بود و شرایط جوی بسیار ناپایدار بود که البته با دشواری های فنی همراه بود. باد ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و دمای هوا ۳۵ درجه زیر صفر بود که البته با باد شدید این دما خیلی خیلی پایین تر هم می رفت."


Laila Peak

این تیم دو نفره فرود دشواری هم داشتند و چهار ساعت طول کشیده تا به کمپ ۲ برگردند. همنوردان آنها، خوانژو سن سباستیان (Juanjo San Sebastián) و رامون پورتییا (Ramón Portilla) که در تلاش قبلی از ۱۰۰ متری قله برگشته بودند در بیس کمپ منتظر دوستانشان بودند. آنها به خاطر آسیب زانو و یخ زده گی اندامهای بدن شان مجبور به بازگشت شده بودند.

طبق اطلاعاتی که در ویکی پدیا ارائه شده این قله قبلا دو بار صعود شده و در کل ۷ نفر بر قله شیب دار آن ایستاده اند که یکی از آنها سایمن یئتس (Simon Yates) از بریتانیا بوده. این کوه در یخچال گوندوگورو (Gondogoro) در کوهستان قره قروم واقع شده است. در برخی منابع ارتفاع آن ۶،۰۹۶ و حتی ۶،۲۰۰ متر آمده اما جی پی اس الکس و خوزه ۶،۱۰۰ متر نشان داده بود.

راه‌رویی در یخبندان


اتریش از جمله کشورهایی است که کوه های آلپ از آن عبور می کند و به مراتب کوه ها در ارتفاعات بالا دارای شرایط آب و هوایی بسیار متفاوتی هستند. بر روی یکی از قله های این رشته کوه راه رویی افتتاح شده است که تا 9 متر به شما اجازه می دهد از سطح کوه جدا شده و در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا معلق بمانید. این گذرگاه در زمستان بسیار خطرناک و همچنین ترسناک است. چرا که بادهای بسیار شدیدی در آنجا می وزد و سکو را تکان می دهد.

منبع: مشرق

صعود زمستانه دماوند

با سلام

می خواستم گزارش برنامه بنویسم ولی انقدر که حسین آقای عزیز گزارش این برنامه را زیبا و مختصر نوشته بود که دیگه چیزی برای گفتن نداشتم.


اعضاء گروه: رضا جلیوری  – علیرضا یوسفیان – اکبر یوسفیان و بابک مویدی (سرپرست)

روز پنجشنبه مورخ ۹۱/۱۱/۱۹ ساعت ۱۵:۳۰ با یک دستگاه سواری به سمت پلور حرکت کردیم. حدودا ساعت ۲۰ به قرارگاه پلور رسیدیم. طبق برنامه قرار بود که شب را در انجا بمانیم و صبح به سمت قله حرکت کنیم. وقتی اطاق گرفتیم (اطاق عمومی) با حسین بهزادیان عزیز آشنا شدیم و...


برای خواندن گزارش برنامه لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.


http://www.hbnature.blogfa.com/post-128.aspx


با تشکر: بابک