خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

صعود «قیچی ساز» به قله «لوتسه» و تحقق افتخار پیوستن به باشگاه هشت هزاری های جهان

«عظیم قیچی ساز» و چهار کوه نورد دیگر ایرانی جمعه 29 اردیبشهت 96 موفق به صعود قله 8516 متری «لوتسه»، چهارمین قله مرتفع جهان شدند. 

«عظیم قیچی ساز» با صعودی موفق و بدون استفاده از کپسول اکسیژن به قله «لوتسه» توانست آمار صعودهای خود به چهارده قله ی بالای هشت هزارمتر دنیا را تکمیل کند تا به عنوان اولین ایرانی و یک افتخار ارزشمند و ماندگار نام خود را در باشگاهی موسوم به «باشگاه هشت هزاری های جهان» ثبت نماید. 

وی سی و هفتمین کوه نوردی است که به این باشگاه پیوسته و در این میان جزو شانزده کوه نورد توانمندی است که بدون استفاده از کپسول اکسیژن مصنوعی این چهارده قله ی مرتفع و سرسخت جهان را صعود کرده است. 

این گزارش حاکی ست؛ هم زمان با صعود «قیچی ساز»، چهار هیمالیانورد دیگر کشورمان «محمود هاشمی»، «ایرج معانی»، «حسین مقدم» و «سعید میرزایی» نیز موفق به فتح این قله مرتفع شدند. کوه نوردان کشورمان پس از صعود قله؛ هم اکنون در صحت و سلامت در مسیر بازگشت به کمپ های پائین تر هستند. 

این موفقیت و افتخار ارزنده را خاصه به «عظیم قیچی ساز» عزیز ، خانواده محترم وی، جامعه کوه نوردی و صعودهای ورزشی و یکایک مردم عزیز و شریف ایران، صمیمانه تبریک عرض می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد