خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

تشخیص آنمی ورزشی (sports anemia) چگونه مطرح می‌گردد؟

تشخیص آنمی ورزشی (sports anemia) چگونه مطرح می‌گردد؟  

 

این نوع کم‌خونی به طور مشخص در ورزش‌های هوازی و بالاخص استقامتی به عنوان یکی از تطابقات بدن ورزشکار با تمرینات منظم ورزشی ایجاد می‌شود. عمدتاً در ورزشکاران رشته‌‌های استقامتی (مثل دونده¬ها و شناگران) اتفاق می‌افتد و میزان هموگلوبین ممکن است اندکی (تقریباً نیم تا یک گرم بر دسی ‌لیتر) کاهش یابد.

علت اصلی این کم‌خونی بالا رفتن حجم پلاسما ( و نه کم شدن حجم گلبول‌ های قرمز) است. بدیهی است در این کم‌خونی اندکس¬های خونی شامل MCV, MCHC, MCH طبیعی هستند و ورزشکار، علایم بالینی کم‌خونی را از خود بروز نخواهد داد و نیاز به درمان دارویی هم نخواهد داشت.

با توجه به شیوع کم‌خونی فقر آهن در دختران و اندمیک بودن تالاسمی مینور در کشورمان، لازم است در صورت مواجهه با کم‌خونی در ورزشکاران، تشخیص کم‌خونی ورزشی (sports anemia) تنها بعد از رد علل کم خونی حقیقی داده شود.

باتشکر فراوان انجمن پزشکی کوهستان ایران

پیام تبریک

بدین وسیله به استحضار می رساند: مجمع عمومی فوق العاده خانه در روز چهار شنبه مورخه 21/8/93  ساعت 17 در محل دفتر خانه برگزار شد، در این جلسه پس از گزارش عملکرد خانه برای شش ماهه اول سال93 توسط آقای شماخی, و تصمیم گیری توسط هیئت رئیسه جناب آقای جلال عباسپور برای شش ماهه دوم سال 93 بعنوان رئیس خانه کوهنوردان انتخاب شدند.

با آرزوی موفقیت برای آقای عباسپور.

مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان )

مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان )

مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان )

مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان البرز ( رشته سرطناب ) در تمام رده های سنی ( آقایان )

زمان : پنج شنبه مورخ93/08/29 ساعت 8 صبح

مکان : کرج – نرسیده به سه راه گوهردشت – پائین تر از بازار ملاصدرا – ضلع جنوبی دبیرستان شهید رجائی – سالن ورزشی شهید بهشتی

مهلت ثبت نام : شنبه مورخ 93/08/25

جهت ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09124647952 ( آقای سرحدی ) و 09128449094 ( آقای حبیب مهر ) تماس حاصل فرمائید .

"برگزاری کلاس آموزش حقوق کوهنوردی"

برگزاری کلاس آموزش حقوق کوهنوردی

به اطلاع مسئولین هیئت ها ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند ؛ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز در نظر دارد ؛ کلاس آموزشی حقوق کوهنوردی " را روز پنجشنبه مورخ 93/09/06 از ساعت 14 لغایت 19 به مدرسی آقای شهنام جباری ، در دفتر هیئت استان واقع در باغستان ، مجموعه ورزشی انقلاب ، برگزار نماید . لذا از کلیه علاقمندان به شرکت در این کلاس به خصوص مسئولین باشگاهها و گروهها دعوت بعمل می آید در این کلاس حضور بهم رسانند .

لازم بذکر است جهت شرکت کنندگان در این دوره گواهی صادر خواهد گردید .

مراسم یادبود شادروان «نرگس حکیمی»؛ پنج‌شنبه 22 آبان

مراسم یادبود شادروان «نرگس حکیمی»؛
پنج‌شنبه 22 آبان
   

بر اساس هماهنگی انجام شده، مراسم یادبود شادروان «نرگس حکیمی» اولین بانوی مربی کوه‌نوردی ایران، با همکاری فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و خانه کوه‌نوردان تهران در روز پنج شنبه 22 آبان ماه جاری برگزار می شود. 

بدین وسیله از عموم علاقه‌مندان و جامعه قدرشناس کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید. 

- زمان: پنج شنبه 22 آبان 93 از ساعت 16 الی 18 
- مکان: خانه کوه‌نوردان تهران 
آدرس: خیابان انقلاب، بین سعدی و لاله زار، پلاک 590، طبقه سوم، واحد 7  

"درگذشت اولین زن مربی کوهنوردی ایران"

درگذشت اولین زن مربی کوهنوردی ایران

با کمال تاسف درگذشت همنورد پیشکسوت خانم نرگس حکیمی در ساعت ۵ صبح ۱۴ آبانماه ۹۳ در شهر کلن آلمان را به اطلاع جامعه ورزشی وکوهنوردی ایران میرساند. خانم حکیمی از سال ۱۳۳۶ با عنوان اولین بانوی مربی کورهنوردی کشور فعالیت های خود را در جایگاه بانوان پیشکسوت  آغاز نموده و از سال ۱۳۳۷ نیز مربی گری کلاسهای آموزشی را بطور پیگیربا فدراسیون کوهنوردی و بویژه در زمان ریاست آقای حسین رفعتی افشار عهده دار شدند. ایشان در سال ۱۳۴۲ سرپرستی تیم مشترک کوهنوردی بانوان ایرانی و انگلیسی در صعود به قله دماوند را به عهده داشتند .ایشان همچنین از اعضاء موثر بنیاد هیمالیا بودند که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۳ تشکیل گردید.

خانه کوهنوردان نظرآباد این ضایعه را به خانواده محترم حکیمی و کلیه همنوردان ایشان و جامعه کوهنوردی ایران تسلیت می گوید .

جلسه هفتگی

اطلاعیه

به اطلاع همنوردان عزیز می رساند که جلسه این هفته (سه شنبه عاشورای حسینی تعطیل) و به چهار شنبه  ساعت:17:30 برگزار میگردد . 

حضور شما عزیزان باعث خوشحالی ما همنوردان می شود.

"کارگاه بازآموزی گره های کوهنوردی"

این کارگاه آموزشی به منظور بالا بردن دانش فنی و همچنین بالا بردن سطح مهارت های عملی  اعضای خانه کوهنوردان برگزار گردید. 






"گزارش تصویری از مراسم ویژه هفته تربیت بدنی"

"گزارش تصویری از اعضای خانه کوهنوردان در مراسم ویژه هفته تربیت بدنی"



 

ادامه مطلب ...

"جلسه گزارش خوانی 6 ماهه اول سال 93"

"جلسه گزارش خوانی 6 ماهه اول سال 93"

در این جلسه که با حضور اعضای خانه کوهنوردان برگزار شد ، عملکرد 6 ماهه اول سال 93 و همچنین شرح مختصری از برنامه های  انجام شده  مورد بررسی قرار گرفت و چکیده فعالیتها به استحضار شرکت کننده گان رسید .





"گزارش تصویری صعود به قله شاه نشین"

"گزارش تصویری صعود به قله شاه نشین"




کتاب «دیواره بیستون بهشت پنهان سنگ‌نوردان جهان» رونمائی شد

کتاب «دیواره بیستون بهشت پنهان سنگ‌نوردان جهان» رونمائی شد

مقارن با سومین جشنواره سنگنوردی بیستون، کتاب «دیواره بیستون بهشت پنهان سنگ‌نوردان جهان» گردآوری و تألیف توسط «محسن نیکروش» از پیش‌کسوتان عرصه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی کرمانشاه؛ رونمایی شد.

«محسن نیکروش» در این‌باره اظهار داشت؛ شهر تاریخی و باستانی بیستون و دیواره رفیع، بلند و ستبر آن یکی از بی نظیرترین جاذبه های توریستی و ورزشی در سطح دنیا است. برگزاری دو رویداد بزرگ سنگ‌نوردی در این دیار به نام جشنواره جهانی سنگ‌نوردی بیستون در مهرماه سال ۱۳۸۹ و دومین جشنواره جهانی سنگ‌نوردی بیستون در سال ۱۳۹۱پرده از رخسار این موهبت الهی در این کهنه دیارجاویدان برگشود.
وی افزود؛ رویداد مذکور بی‌شک بر اعتبار و جایگاه بیستون  و این منطقه و شناساندن این شهر و این دیواره به جهانیان نقشی افزون دارد. لذا به منظور انعکاس جشنواره و معرفی جاذبه‌های تاریخی و ورزشی بیستون به مردمان سرزمین‌مان و نیز به جهانیان و جذب گسترده گردشگران و توریست های ورزشی به این منطقه، بانگارش و به تصویر کشاندن این رویداد و معرفی جاذبه های تاریخی و سنگ‌نوردی دیواره بیستون شامل مسیرهای گشوده شده و راه‌های دسترسی به دیواره و همچنین تلاش نیم قرن سنگ‌نوردی بر روی بیستون به دست سنگ‌نوردان کشورمان، به تفسیر گویای مطلب در کتابی به نام «دیواره بیستون بهشت پنهان سنگنوردان جهان» پرداختم.

"نظرخواهی در مورد چگونگی صعود مسوولانه به دماوند"

"نظرخواهی در مورد چگونگی صعود مسوولانه به دماوند"

همه‌ی کوه‌نوردان طبیعت‌دوست کشور، از ریخت و پاش زباله در مسیرهای صعود به دماوند، و همچنین از فرسایش شدید خاک که ناشی از رفت و آمد مفرط در خارج از مسیرهای پاکوب است و  به‌ویژه در اطراف پناهگاه جنوبی به چشم می‌خورد، آگاهی دارند.

این آلودگی‌ها و فرسایش‌ها، در کنار مشکلات دیگری مانند چرای مفرط دام، رفت و آمد سنگین و چرای حیوانات باربر، آمد و شد خودروها تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری مسیر جنوبی و ۴۰۰۰ متری غرب قله، معضل دفع فضولات انسانی، و...  به سیمای طبیعی این میراث ملی آسیب رسانده است.

در شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور ما، آسیب‌دیدگی طبیعت اثرات بسیار سختی دارد و بازگشت محیط‌های آسیب‌دیده به وضع طبیعی بسیار زمان‌بر و حتی ناممکن است.

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، انجمن کوه‌نوردان ایران، و انجمن دوستداران دماوندکوه در نظر دارند راهکارهایی برای کاستن از اثرات منفی کوه‌نوردی و گردشگری در دماوند بیابند.

از این رو، از جامعه‌ی کوه‌نوردی و دیگر دوستداران محیط زیست درخواست داریم نظر و پیشنهادهای خود را در مورد چگونگی دست یافتن به این هدف با ما در میان بگذارند. امید است که با استفاده از این نظرها، و با جلب همکاری مردم محلی و کارشناسان دانشگاهی و مسوولان رسمی در سطوح گوناگون، بتوانیم گام‌های موثری برای حفاظت از برجسته‌ترین چشم‌انداز سرزمین خود برداریم.

"پیام تبریک"

"انتصاب آقای یونس رضاخانی به سمت رئیس کارگروه هیمالیانوردی "

با توجه به سوابق ارزشمند آقای یونس رضاخانی در کارگروه هیمالیانوردی و صعودهای بلند هیئت تهران در سالهای گذشته و برای پیشبرد اهداف هیئت در این بخش،طی حکمی از سوی مهندس مرتضی رمضانی به عنوان رئیس این کارگروه معرفی شدند. اقای رضاخانی متولد ۱۳۳۸ بوده و علاوه بر مدیریت این کارگروه طی ۶ سال خود نیز ۱۷ صعود خارج از کشور از جمله گاشربروم ۲ -کمونیزم- مراپیک – خانتانگری -کورژنفسکایا- و بسیاری قلل دیگر را تجربه نموده اند .