خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

تسلیت فقدان شادروان «دکتر لطفعلی پورکاظمی»

به گزارش کارگروه پزشکی، جستجو و نجات فدراسیون؛ «دکتر لطفعلی پورکاظمی» رییس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی و از پزشکان کوهنورد و خوشنام شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت. وی از پزشکان و کوهنوردان فعال و علاقمندان به مباحث پزشکی ورزشی و پزشکی کوهستان بود و تالیف چند کتاب را نیز برعهده داشته است. وی سابقه چندید بار صعود به قلل دماوند، کلیمانجارو، آرارات، آیلند پیک و . . .  را در کارنامه خود دارد ...

دکتر پور کاظمی از همکاران فعال کارگروه پزشکی کوهستان در سالهای گذشته بود و همکاری فعال و صمیمی در برگزاری اولین دوره آموزشی مقدماتی پزشکی کوهستان در شهر رامسر در سال 1384 را داشت.
بنا بر اعلام خانواده آن عزیز سفر کرده قرار است پیکر ایشان روز دوشنبه به زادگاهش رامسر انتقال یافته و مراسم تشییع نیز روز سه شنبه در رامسر برگزار شود.

زنده یاد پورکاظمی از یک سال پیش با بیماری مهلک سرطان دست به گریبان بود. جزییات مراسم تشییع متعاقبا اعلام می شود.

فراخوان صعود سراسری منطقه شمال غرب کشور به قله کمال سهند

هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در نظر دارد طبق روال همه ساله صعود سراسری منطقه شمال غرب کشور را به قله کمال سهند به ارتفاع 3750 متر در تاریخ 16/11/94 (جمعه) با مدت یک روز به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نماید ... 

ادامه مطلب ...

بانوی صخره‌نورد خطاب به شاگردانش : هر چه چالش سخت‌تر ، پیروزی شیرین‌تر !

یکی از شجاع‌ترین زنان جهان یک بانوی 33 ساله، توانسته است دیوار ماسه سنگی 304 متری واقع در استان «یون‌نان»، چین را صخره‌نوردی کند.

«Rahel Schelb» که در زندگی عادی خود در سوئیس، یک معلم است در طول 25 روز از 60 مسیر صخره ای بالا رفت که این صخره‌ها از 19 تا 304 متر ارتفاع داشتند. او از شکاف های صخره ها برای بالارفتن استفاده می‌کند.

«Rahel Schelb» که از این چالش‌های سخت برای دانش‌آموزانش صحبت می‌کند ،می‌گوید: هر مسیری را که طی می‌کنیم، چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیریم. در این چالش انسان فقط و فقط باید به نقطه اوج نگاه کند و تمام خلاقیت و تخیل شما را می‌طلبد تا راهی برای پیروزی بر آن پیدا کنید ... این چالش سخت، قدرت بدنی زیادی را می‌طلبد و اگر شکاف‌های صخره به اندازه دستان شما باشد خوش شانس هستید. در غیر این صورت باید از بازو و آرنج کمک بگیرید.

«Rahel Schelb» در آخر نیز گفت: صخره‌نوردی در حقیقت خود را به چالش کشیدن است. هرچه سخت تر بجنگید در نهایت پیروزی شیرین‌تری را جشن خواهید گرفت.

"ششمین مرحله اردوهای هیمالیانوردی/کلاس پزشکی کوهستان"

بدینوسیله به اطلاع اعضای شرکت کننده در اردوهای هیمالیانوردی می رساند؛ کلاس پزشکی کوهستان، روزهای پنجشنبه و چمعه، 17 و 18 دی ماه برگزار خواهد شد. لذا از کلیه کسانیکه این دوره را نگذرانده اند دعوت بعمل می آید راس ساعت 8 صبح روز پنجشنبه در دفتر هیئت حضور بهم رسانند.

"در شرایط نامساعد جوی از کوه‌نوردی اجتناب شود"

با عنایت به در پیش بودن تعطیلات اواسط و پایان هفته و با توجه به شرایط متغییر نقاط مختلف کوهستانی کشور، فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، ضمن هشدار به کوه‌نوردان و علاقه‌مندان به طبیعت، از هموطنان عزیز خواست؛ حتی المقدور در شرایط نامساعد جوی از کوه‌نوردی اجتناب کنند و یا با احتیاط لازم و رعایت کامل نکات ایمنی در فصل سرما، به این ورزش مبادرت نمایند.