خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

ارتباط بین اورست و مهدکودک!

ارتباط بین اورست و مهدکودک!

مصاحبه با رینهولد مسنر

اسطوره کوه نوردی ، رینهولد مسنر می گوید: " این روزها رفتن به اورست مثل رفتن به مهد کودک است"

رینهولد مسنر در این هفته وارد هفتاد سالگی شد. به همین مناسبت مصاحبه ای با او در یکی از موزه های کوهستانی وی در بولزانو ایتالیا انجام گرفت. کاخ یا موزه ای که مصاحبه در آن صورت پذیرفته یکی از شش مجموعه موزه های اوست که برای پیوند بین انسان با طبیعت ایجاد شده ، بخصوص کوهستان. مسنر اولین کسی است که اورست را در سال 1978 بدون اکسیژن مکمل صعود کرد ، سپس این شیوه را در مابقی قله های بالای هشت هزارمتری پیاده کرد. درست است که چندین انگشت پای خود را از دست داده اما هیچگاه تیزهوشی خود را از دست نداده است، سریع است و تند خو اما به طرز شگفت آوری به همین میزان ملاطفت دارد...

ادامه مطلب ...

"دومین برنده جایزه سالانه ی حفاظت از محیط کوهستان UIAA در اجلاس ۲۰۱۴"

"دومین برنده جایزه سالانه ی حفاظت از محیط کوهستان UIAA در اجلاس ۲۰۱۴"


به گزارش کارگروه محیط زیست فدراسیون؛ طی جلسه ۱۶ سپتامبر ( ۲۵ شهریور) در برن سوئیس، مقرر شد که دومین برنده جایزه سالانه ی حفاظت از محیط کوهستان UIAA   در روز دوشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۴ در Kiku و جریان برگزاری اجلاس بین المللی کوهستان اعلام گردد.

دکتر «کارولینای آدلر در» با «رحمان آرازوف» و «الوین ممدوف»، حامیان مالی این جایزه ۱۰۰۰۰ دلاری به همراه کوه‌نورد معروف جهان «رینهولد مسنر» جایزه را اعطا خواهند کرد.

اجلاس بین المللی هر سال در  Brixen / Bressanoneدر ایتالیا در منطقه جنوبی تیرول، تبدیل به یکی از قابل توجه ترین رویدادها برای  کوه نوردان و عکاسان شامل شش روز سخنرانی های منحصر به فرد، جوایز، کنفرانس ، نمایشگاه ، صعود و جلسات مختلف است.

رویداد امسال توسط کمپانی های  GORE-TEX و BMW حمایت خواهد شد.

پروژه های نامزدی امسال شامل پروژه های کمک به جوامع ، کوهپیمایی کم اثر ، پرورش ماهی در کوه ها در راستای محیط زیست پایدار، ارتقاء سیستم های خورشیدی و نگهداری و بازیابی راه های کوهستانی است.

«یادمان جاودانه‌های کوهستان»؛ مراسم بزرگداشت زنده یاد «اوراز» / ۲۷ شهریور در نقده

«یادمان جاودانه‌های کوهستان»؛ مراسم بزرگداشت زنده یاد «اوراز» / ۲۷ شهریور در نقده

به اطلاع جامعه‌ی قدرشناس کوه‌نوردی می‌رساند؛ این فدراسیون در نظر دارد با رویکرد بزرگداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی کوه‌نوردان فقید کشورمان که در راه صعود به قلل مرتفع جهان و کسب افتخار برای میهن عزیزمان، جان ارزشمند خود را از دست داده‌اند، ویژه برنامه‌ها و مراسم‌هایی را به صورت متناوب و سالیانه تحت عنوان «یادمان جاودانه‌های کوهستان» در سالروز تولد این عزیزان، با مشارکت اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها،  نهادها، هیئت‌ها، باشگاه‌ها، گروه‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، و خانواده بزرگ کوه‌‎نوردی کشور  برگزار نماید.
بر این اساس مقرر شده است؛ مراسم امسال  مقارن با سالروز تولد قهرمان پرافتخار تیم ملی کوه‌نوردی، زنده یاد «محمد اوراز» در تاریخ پنج شنبه ۲۷ شهریور ماه در زادگاه وی شهرستان «نقده» بر سر مزار آن قهرمان ملی برگزار گردد.
بدین‌وسیله از حضور گرانمایه‌ی یکایک عزیزان جامعه‌ی قدرشناس کوه‌نوردی جهت حضور و مشارکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

گزارش تصویری از فینال مسابقات قهرمانی جهان/ رشته «سرعت» خیخون اسپانیا

گزارش تصویری از فینال مسابقات قهرمانی جهان/ رشته «سرعت» خیخون اسپانیا

در جریان مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی جهان که در خیخون اسپانیا جریان دارد، «رضا علیپور» سنگ‌نورد خوب کشورمان در رشته «سرعت»، موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز این مسابقات گردید.

به گزارش رسیده؛ در رشته سرعت این مسابقات سنگ‌نورد اکراینی «دانیلو بولدریو» با رکورد ۵ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه اول شد، سنگ‌نورد معروف روسیه «استانیسلاو کوکورین» با زمان ۵ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه دوم، و «رضا علیپور» از ایران در رقابت با یکی دیگر از سنگ‌نوردان پرتوان روسیه به نام«اوگنی وایتک هوسک» با ۶ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه در سکوی سوم جهان ایستاد.

شایان ذکر است؛ این نخستین مدال ایران در رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان محسوب می‌شود.

گفتنی‌ست: «علیپور» در نیمه نهایی مغلوب قهرمان «اکراینی» گردیده بود که در این مسابقات توانست در فینال ۱۳ صدم ثانیه رکورد دنیا را جابجا نماید. همچنین سنگنوردان لهستان،ایتالیا،فرانسه و چک نیز در رده های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

این موفقیت را به این سنگ‌نورد خوب کشورمان و جامعه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور، صمیمانه تبریک عرض می‌نمائیم.

گزارش تصویری از فینال مسابقات قهرمانی جهان/ رشته سرعت/ خیخون اسپانیا/ همراه با کسب مدال برنز رضا علیپور/ عکس‌ها ارسالی از سوی «علی میرزایی»...

ادامه مطلب ...

"برنامه هفتگی"

برنامه این هفته آزاد کوه می باشد لذاء از تمامی دوستانی که تمایل شرکت در برنامه را دارند با آقای یوسفیان تماس بگیرند.

ساعت حرکت :3:15 جلوی بانک ملی شهرداری

تلفن تماس:09123013511


"گزارش برنامه آسمان کوه"

"گزارش برنامه آسمان کوه"

تاریخ اجرای برنامه:93/06/14

سرپرست برنامه:فاطمه مومنی تبار

تعداد نفرات شرکت کننده:5نفر

حرکت از نظرآباد ساعت 6 صبح بود و حدود ساعت 7 از شلمزار شروع به پیمایش کردیم، برنامه طبق معمول همیشه انجام شد.

ساعت حدود 11 به قله رسیدیم و ناهار را در آق چشمه صرف کردیم، در مسیر با کوهنورد کوچکی به نام آیدین که باپدرش به آسمان کوه آمده بود هم مسیر شدیم.

5 نفر از اعضای این گروه برای اولین بار بود که این قله را صعود می کردند.

افراد شرکت کننده: یوسف تقی زاده، معصومه تقی زاده، فاطمه داود نژاد
مهممانان: یونس اسماعیلی، مریم اسماعیلی، سید محمد جبرائیلی

"فراخوان برگزاری دوره مقدماتی صعودهای ورزشی – ویژه هیئتهای تابعه"

"فراخوان برگزاری دوره مقدماتی صعودهای ورزشی – ویژه هیئتهای تابعه"

فراخوان برگزاری دوره مقدماتی صعودهای ورزشی – ویژه هیئتهای تابعه

به اطلاع هیئتهای تابعه می رساند ؛ کمیته صعودهای ورزشی این هیئت در راستای اجرای تقویم آموزشی سال 93 و به منظور رشد و توسعه این رشته در سطح استان ، در نظر دارد یک دوره کلاس کارآموزی مقدماتی صعودهای ورزشی را برای شهرستانهای متقاضی به صورت رایگان برگزار نماید .

 شایسته است ضمن اطلاع رسانی موثر در سطح شهرستان مربوطه ، اسامی متقاضیان را لغایت تاریخ 93/07/20 به دبیرخانه هیئت ارسال نمایند . لازم به ذکر است جهت ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته از ساعت 17 لغایت 19 به دفتر هیئت مراجعه فرمائید .

"اولین جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم روز کوهنورد"

"اولین جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم روز کوهنورد"


اولین جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم روز کوهنورد

به اطلاع هیئتهای تابعه ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند ؛ هئیت کوهنوردی استان البرز در نظر دارد مراسم روز کوهنورد امسال را با محور اطلاع رسانی در حوزه کوهنوردی با مخاطب عام خود برگزار نماید .

بدین منظور از مسئولین باشگاهها و گروهها دعوت می گردد تا در اولین جلسه هم اندیشی که روز شنبه مورخ 93/06/22 راس ساعت 17 در محل دفتر هئیت برگزار می گردد حضور به هم رسانند .

"دومین صعود فصلی بانوان استان البرز - قله آسمان کوه 2650متر"

"               دومین صعود فصلی بانوان استان البرز - قله آسمان کوه 2650متر"

دومین صعود فصلی بانوان استان البرز -              قله آسمان کوه  3650متر

به اطلاع می رساند: هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز در نظر دارد دومین صعود فصلی بانوان را در راستای دستیابی به اهداف ، آشنایی بیشتر با یکدیگر ، ترغیب روحیه همکاری و تبادل اطلاعات را در تاریخ جمعه 18 مهر ماه ۱۳۹۳ به قله 2650 متری " آسمان کوه " واقع در شهرستان نظرآباد ، روستای هیو برگزار نماید .

لذا از هیئت های تابعه ، باشگاه ها و گروه های کوهنوردی در خواست می شود در صورت تمایل ، حداکثر لغایت پایان وقت اداری روز پنجشنبه 10 مهر ماه ۱۳۹۳ ، اسامی بانوان کوهنورد خود که دارای کارت بیمه ورزشی سال جاری و آمادگی جسمانی مناسب می باشند ، را به هیئت کوهنوردی اعلام نمایند .

"اطلاعیه برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بانوان"

"اطلاعیه برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بانوان"

اطلاعیه برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بانوان

به اطلاع می رساند بخش بانوان کارگروه آموزش هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز در نظر دارد در مهر ماه سال جاری اقدام به برگزاری کلاسهای کارآموزی کوهپیمائی ، کارآموزی سنگنوردی و کارآموزی نقشه خوانی و کار با قطب نما را با در نظر گرفتن تخفیف و با شرایط ذیل نماید...

ادامه مطلب ...

"یازدهمین سالگرد هیمالیانورد فقید زنده یاد «محمد اوراز» گرامی باد "

"یازدهمین سالگرد هیمالیانورد فقید زنده یاد «محمد اوراز» گرامی باد"

شانزده شهریور یادآور سالروز درگذشت قهرمان ملی کوه‌نوردی «محمد اوراز» است. فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی یاد، نام و خاطره این قهرمان جاوید کشورمان را گرامی می‌دارد.
همچنین بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته، این فدراسیون درصدد است اقدام به برگزاری چهل و پنجمین سالروز تولد این قهرمان در دهه سوم شهریور در شهرستان «نقده» برگزار نماید.
اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد گردید.

"آدام اوندرا قهرمان ماه آگوست"

"آدام اوندرا قهرمان ماه آگوست"

collage-news-section-adam-ondra-IWGA-athlete-of-the-month-august-2014

آدام اوندرا، از سوی انجمن بین المللی بازی های جهانی به عنوان قهرمان ماه آگوست انتخاب شد .

انجمن بین المللی بازی های جهانی International World Games Association در سال 1981 به عنوان شورای بازی های جهانی تاسیس شده و از سال 1996 با نام کنونی و به عنوان یک سازمان غیر دولتی در همکاری و هماهنگی با کمیته بین المللی المپیک انجام وظیفه می کند . انجمن بین المللی بازی های جهانی برگزار کننده بازی های غیر المپیکی است . این انجمن در مورد انتخاب آدام اوندرا به عنوان قهرمان ماه آگوست می نویسد :

آدام اوندرا یک پدیده است : هم در صعود های رقابتی روی گیره های مصنوعی ، هم در طبیعت روی سنگ های واقعی .

اوندرا از سن 4 سالگی با تشویق والدینش سنگنوردی را شروع کرده است .

اوندرا امسال مدال طلای مسابقات جهانی لید( مونیخ 23 آگوست ) ، مدال طلای جام جهانی لید( ایمزت اتریش 2 آگوست ) ، مدال نقره جام جهانی بولدر ( اینسبروک اتریش 17 می ) را به دست آورد .

اوندرا در سال 2011 در رقابت های جهانی، مدال نقره را در بولدر و مدال برنز را در لید به دست آورد . در سال 2012 در مسابقات جهانی لید صاحب مدال نقره شد . از سال 2007 تا 2009 قهرمان لید مسابقات جهانی جوانان بوده است .

اوندرا در صعودهای داخل طبیعت ، روز 4 اکتبر 2012 موفق شد سخت ترین مسیر جهان را با درجه 5.15c در نروژ صعود کند . او نام این مسیر را "تغییر"  The Changeنهاده است .

"گزارش امور مالی فدراسیون: پرداخت‌های انجام شده به هیئت‌ها "

"گزارش امور مالی فدراسیون: پرداخت‌های انجام شده به هیئت‌ها"

بر اساس گزارش امورمالی فدراسیون به هریک از هیئتهای استان‌های کشور تا پایان مردادماه مبلغ ده میلیون ریال پرداخت گردیده است. همچنین مقرر شده به استانهایی که اقدام به میزبانی هریک از مسابقات کشوری نموده اند مبلغ ١٥ میلیون ریال پرداخت گردد...

ادامه مطلب ...

"جدیدترین جدول نحوه محاسبه حق‌الزحمه مربیان دوره‌های آموزشی"

"جدیدترین جدول نحوه محاسبه حق‌الزحمه مربیان دوره‌های آموزشی"


 

به پیوست جدیدترین جدول نحوه محاسبه حق‌الزحمه مربیان دوره‌های آموزشی، مصوب هیأت‌رئیسه فدراسیون در جلسه روز یکشنبه ۱۲/مرداد/۹۳ و همچنین مبالغ مجاز دریافتی از کارآموزان دوره‌های آموزشی جهت ابلاغ به باشگاه‌ها، گروه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و مربیان جهت آگاهی اعلام می‌شود. شایان ذکر است مبالغ مجاز دریافتی از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی شامل هزینه کلاس، صدور گواهی مربوطه توسط فدراسیون، حق‌الزحمه و ارسال مدارک آموزشی توسط هیأت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان می‌باشد.