خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

امداد و نجات کوهستان کماکان بدون متولی!

امداد و نجات کوهستان کماکان بدون متولی!
درخواست کمک با شماره ۱۱۲ و بدون حتی سیم کارت داخل گوشی
 
 
«محمود مظفر» رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت : در حال حاضر امدادرسانی در حوادث کوهستان و غرق شدگی در سواحل هیچ متولی مشخصی ندارد و مردم از روی عادت با هلال احمر تماس می‌گیرند.

وی  عنوان کرد: در حال حاضر پلیس و اورژانس مدعی هستند که می‌توانند با شماره‌هایی که دارند برای دریافت گزارش در حوادث اقدام کنند ولی سازمان امداد و نجات نیز این ادعا را می‌تواند عنوان کند که شماره ۱۱۲ با توجه به بسترهایی که برایش فراهم شده است بسیار بهتر می‌تواند مسئولیت SOS را برعهده بگیرد.
 
 
«مظفر» در تشریح قابلیت‌های شماره ۱۱۲ سازمان امداد و نجات عنوان کرد: این شماره قابلیت آن را دارد در زمانی که داخل تلفن همراه سیم‌کارتی نباشد به راحتی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته شود به طوری که حتی فروشندگان تلفن‌های همراه نیز وقتی می‌خواهند صحت سلامت گوشی‌های موبایل را چک کنند بدون سیم‌کارت با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

"پیام تبریک"

دکتر «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان شد
 
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان: : پس از اتمام سخنرانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، صلاحیت دکتر «محمود گودرزی» به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد.

بنا براین گزارش، نمایندگان مجلس با  ۱۹۹ رأی موافق، ۴۴رای مخالف و ۲۴رأی ممتنع از مجموع ۲۶۷ آرای اخذ شده، به «محمود گودرزی» برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد دادند.
 

"دومین کوهپیمائی عمومی استان البرز "

دومین کوهپیمائی عمومی استان البرز

 "یادمان زنده یاد دکتر صابر یوسفی"

دومین کوهپیمائی عمومی استان البرز

بدینوسیله به استحضار مسئولین محترم هیأت های تابعه ، باشگاه ها و گرو های کوه نوردی استان البرز می رساند : کارگروه کوه پیمایی این هیأت در نظر دارد دومین برنامه کوه پیمایی فصلی استان ( یادمان زنده یاد دکتر صابر یوسفی ) را در منطقه ولیان ، شهرستان ساوجبلاغ ، روز جمعه مورخ  1392/09/01 برگزار نماید . لذا خواهشمند است تعداد نفراتی که تمایل به شرکت در برنامه را دارند ، به کارگروه کوهپیمائی این هیئت اعلام فرمایند.

بازگشت همه به سوی خداست

بازگشت همه به سوی خداست

"تسلیت به مناسبت درگذشت استاد پرویز ستوده شایق"


با تأسف و تأثر فراوان مطلع شدیم؛ روز جمعه 24 آبان ماه 1392 جناب آقای مهندس «پرویز ستوده شایق» از کوه‌نوردان پیشکسوت و نام ‌آشنا، بر اثر حمله قلبی در ارتفاعات توچال (بالاتر از ایستگاه پنج توچال)، به دیار باقی شتافته اند. "هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" این ضایعه‌ تأثر انگیز را به جامعه کوه نوردی کشور، همنوردان، علاقمندان و همچنین خانواده‌ محترم این استاد فقید؛ صمیمانه تسلیت عرض می‌نماید. ایشان متاهل بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند.

"آقای مهندس پرویز ستوده شایق" از مربیان و مدرسان فعال "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و همکار ارجمند، پرتلاش و با اخلاق "هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" بودند. ایشان همچنین؛ از نخستین راهنمایان رسمی کوهستان کشور محسوب شده و در این عرصه، به خوبی فعالیت داشتند. از این استاد فقید و فرهیخته، دست نوشته های ارزشمندی در عرصه کوه نوردی، محیط زیست و گردشگری در "وبلاگ نشاط کوهستان" به یادگار مانده است. روحش شاد و نام نیکش؛ تا ابد جاویدان باد.

"برگزاری همایش "حقوق مناطق کوهستانی" در آذر ماه توسط انجمن حفظ محیط کوهستان"

 برگزاری همایش

انجمن حفظ محیط کوهستان در نظر دارد به مناسبت بیستمین سال تأسیس خود و همزمان با 11 دسامبر، روز جهانی کوهستان (مصوب پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد)، همایشی تحت عنوان "حقوق مناطق کوهستانی" را در روز دوشنبه 25 آذر ماه 1392 با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امور خارجه (Focal Point کوهستان در نهاد بین المللی مشارکت برای کوه ها)، دفتر فائو در تهران، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران برگزار نماید.

موضوع کلیدی این همایش، ضرورت ایجاد سازوکارهای حقوقی قانونی کوهستان و ارتقای ظرفیت بخش‌های دولتی در ارتباط با توسعه پایدار کوهستان در کشور می‌باشد.

در این همایش، مسئولین و مقامات دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دانشگاهیان و کارشناسان محیط زیست کوهستان و نمایندگان سازمان های غیردولتی فعال در عرصه کوهستان حضور خواهند داشت.

پروفسور برونو مسرلی، استاد برجسته بین‌المللی کوهستان از دانشگاه برن سوئیس با حضور در این همایش، ارائه‌ای در خصوص نقش کوهستان‌ها در آینده پایدار بشر (موضوع روز جهانی کوهستان در سال جاری: "کوه‌ها؛ کلید آینده‌ای پایدار") خواهد داشت.

در این همایش همچنین پانلی با حضور کارشناسان حقوقی به منظور بحث و گفت و گو در خصوص تدوین چشم انداز حرکت به سمت قوانین خاص کوهستان در کشور تشکیل خواهد شد.

از دیگر بخش های این همایش، اولین اکران عمومی مستند بیست سال دستاوردهای انجمن حفظ محیط کوهستان می باشد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 22754158 و 22753971 تماس حاصل نمایند.

اخبار تکمیلی و جزئیات مربوط به همایش متعاقباً اعلام خواهد شد.

"صدور گواهی حکم صعود به قلل ناز ، کهار ، شاه البرز و هفت خوان"

صدور گواهی حکم صعود به قلل ناز ، کهار ، شاه البرز و هفت خوان

بدینوسیله به اطلاع می رساند کارگروه کوهپیمائی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز با توجه به هماهنگی های انجام شده با فدراسیون کوهنوردی در نظر دارد طبق شرایط ذیل به افرادی که موفق به صعود قلل ناز،کهار، شاه البرز طالقان و هفت خوان می شوند گواهی حکم صعود صادر نماید. 

شرایط صدور حکم :
1) عکس قله
2) گزارش برنامه
3) فیش واریزی به مبلغ 100.000 ریال به حساب شماره 167/4514/59 بانک ملت شعبه چهارراه گلزار به نام هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز
4) یک قطعه عکس 4*3
5) کپی شناسنامه و کارت ملی

"گزارش بازسازی پناهگاه کهار"

 

گزارش بازسازی پناهگاه کهار

پیرو گزارش صورت جلسه کار گروه پناهگاه ها وراهنمایان کوهستان به تاریخ 92/06/05 پیش بینی هزینه مرمت وتعمیرات پناهگاه کهار که در 10 آیتم تهیه وتنظیم شده بود مصادف شد با سرما وفصل زمستان ،که ادامه کار تاحدودی غیرممکن می شود .کارگروه ، طی جلسه ای به این نتیجه رسید که اقدامات اولیه واساسی را دراین ایام می توان انجام داد که مهمترین آن پوشش قسمت داخلی سقف جانپناه وجلوگیری ازنفوذ باد و باران می باشد...

ادامه مطلب ...

"دارد می آید محرم"


یک کاروان دل به سویت
تو رهروی سوی فردا
دارد می آید محرم 
ماه پر از یاد مولا

دارد می آید محرم
ماه مساجد، تکایا
ماه غم و اشک و ماتم
بر غربت ابن زهرا

دارد می آید محرم
ماه همیشه




ضیافت!


آسمان از حال پائیز بی‌خبر نیست!
باران می‌بارد!
...
باران از حال شاعر بی‌خبر نیست!
ترانه می‌بارد!
...
چشم از حال دل بی‎خبر نیست!
اشک می‌بارد!
...
الهی که هیچ زمانی بی‌خبر نمانند!
آخر ضیافتی شده است این حضور باران و ترانه و اشک و شب و نور و آه! ... ضیافتی شده است!

" بولت همراه"


 

 

Ground-up = به هرگونه صعودی گفته می شود که بدون حمایت از بالا باشد و با ابزارگذاری و از کف زمین آغاز شود

رول بولت ها ، میانی هایی ثابت در دیواره نوردی هستند اما Climbtech به تازگی موفق به ارتقاء این ابزار به میانی همراه شده است که قابل جدا شدن از دیواره است ، این میانی که یک فرند است ، حدود 4 سانتیمتر در حفره بولت فرو می رود و نصب آنرا در صعودهای ground-up سریعتر و آسان تر می سازد. در این سبک صعود در بخش آویخته و شیب تند دیواره این میانی بسیار راحت تر و سریع تر از بولت های معمولی نصب می شود و یکی از ویژگی های این وسیله نصب آن در جهات مختلف (افقی ، عمودی و مسیرهای آویخته)  می باشد، بولت های معمولی فقط نصب می شوند اما این نوع بولت علاوه بر نصب باز می شود تا در مکانی دیگر نیز از آن استفاده شود ، قیمت آن 60 دلار امریکا  است و به  مته 2/1 کــــــــــه 7/12 میلیمتری است ، نیاز دارد اما برای مته 13 میلیمتری اروپایی نیز مناسب است .  رایج ترین روش نصب بولت در سبک ground-up نصب بولت های 6 یا 8 میلیمتری است بنابراین این نوع بولت موجب می شود ابزاری روی صخره از خود باقی نگذارید و موجب صرفه جوئی در هزینه های شما می شود ، کلیپ های 1 و  2 در این رابطه را تماشا کنید.

در کل هر چقدر برآمدگی ها بزرگتر ، شیب تند تر یا بخش آویخته مسیر دشوارتر باشد نصب بولت ضرورت بیشتری دارد ، حتی اگر قصد دارید از بالا به سمت پائین بروید و مخصوصا" در دیواره های جنس گرانیت استفاده از این نوع بولت به مراتب بهتر خواهد بود.

http://www.8a.nu/


" تنفس صحیح در ورزش"

 
" تنفس صحیح در ورزش"

گرچه توانایی تنفسی در فعالیتهای سرعتی اهمیت زیادی ندارد ، اما ارزش تنفس در جهت بازدهی هرچه بیشتر انسان در فعالیتهای مقاومتی حیاتی است. زیرا پاره ای از خصوصیات و نقش تنفسی در فعالیتهای ورزشی را مورد بحث قرار می دهیم.

مصرف اکسیژن و تهویه ریوی
مصرف اکسیژن بطور عادی در یک مرد جوان و بالغ در حالت استراحت ، حدود ۲۵۰ میلی لیتر در دقیقه است ، ولی تحت شرایط فیزیکی شدید در یک مرد غیرورزشکار ۳۶۰۰ و در مرد ورزشکار حدود ۴۰۰۰ و در یک دونده ماراتون نزدیک به ۵۱۰۰ میلی لیتر در دقیقه می باشد. در حقیقت در فعالیتهای ورزشی شدید ، تهویه ریوی و مصرف اکسیژن تا ۲۰ برابر حالت استراحت ، افزایش می‌یابند...
ادامه مطلب ...

"پیام تسلست"

برادرگرامی:آقای کریم رمضانی

(( انا لله و انا الیه راجعون ))

condolence message1 پیام تسلیت و آگهی ترحیم

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت

درگذشت دایی گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .


"آبشار خور"

  "آبشار خور"


آبشار خور - محمد گائینی

آبشار خور در استان البرز و نزدیکی سد امیرکبیر یا سد کرج واقع شده است...

آبشار خور - محمد گائینی

نمایی از سد کرج در یکی از دره های کوهستان البرز

با عبور از میان کوهستان البرز و در پیچ و خم جاده زیبای چالوس حرکت خود را شروع می کنیم...

کوهستان البرز - محمد گائینی

مسیر دسترسی به آبشار خور: در جاده چالوس و قبل از رسیدن به سد امیرکبیر، خروجی روستای خوزنکلا با عبور از روستای ابهرک به روستای خور می رسیم.

ادامه مطلب ...

"برگزاری اردوهای آموزشی و انتخابی"


"برگزاری اردوهای آموزشی و انتخابی"

alt

قابل توجه مسئولین هیئت های تابعه ، باشگاهها و گروهها

به اطلاع می رساند هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ( کارگروه کوهنوردی ) در نظر دارد جهت ارتقاء سطح دانش و تجربه صعودهای زمستانه و شاخص با برگزاری اردوهای آموزشی و انتخابی از 92/08/17 ( جدول پیوست ) با توجه به شرایط ذیل اقدام نماید . لذا خواهشمند است نفرات علاقمند به شرکت ( آقایان و بانوان ) در اردوها را کتبا تا مورخه 92/08/11 به این هیئت معرفی نمایند . لازم به ذکر است افراد انتخاب شده در اردوها جهت اجرای صعود سراسری استانی و فدراسیون کوهنوردی به مناسبت دهه مبارک فجر و ... در سال جاری معرفی خواهند شد .

1392

  ادامه مطلب ...