خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"تبریک جشن باستانی چهارشنبه سوری"

 جشن باستانی چهارشنبه سوری مبارک

 تمامی آیین های ایران ، براساس فلسفه یی درست ، و طی چند هزار سال ، شکل گرفته است ، که عاری از هرگونه خرافات می باشد . از همین رو ، برجسته ترین اختراع بشر ، کشف آتش را ، با نام و یادی مبارک و ماندگار ، در مراسمی ، به نام چهارشنبه سوری ، پاس می دارند .آتش ، به مردم ، آموخت ، تا توانایی یافته ، خود را ، از سرما ، مرگ ، یخ زدگی ، تاریکی ، حمله حیوانات وحشی و خام خواری (بروز بسیاری از بیماری ها) ، مصون بدارند .

با کشف آتش ، سلاح و تجهیزات جنگی و دفاعی را ، فراهم آوردند ، به میکروب زدایی رسیدند ، وسایل جراحی ساختند ، ضدعفونی کردن را یاد گرفتند ، و نهایتاٌ پاکیزگی را آموختند ، به معالجه امراض ، اشراف یافتند ، و از زمان بیشتری برای کار و فعالیت ، بهره گرفتند. از قدیم الایام ، ایرانیان ، برای آن که ، نقطه برجسته این سپاس را ، در کودکان ، نوجوانان و جوانان خود ، از طفولیت ، جاوید بدارند ، و این جاودانگی را ، در تمام عمر ، به یاد داشته باشند ، در شب چهارشنبه آخر هر سال ، در جشنی بی همتا ، به نام چهارشنبه سوری ، گرد هم می آمدند ، تا این سپاس الهی را ، با شادی و سرور ، زنده بدارند. به زبان ساده و کلام خلاصه آموختند که : هنگام پریدن از روی آتش بگویند زردی من از تو ، سرخی تو از من ، یعنی ضعف و نادانی و کاستی خودم را از طریق آتش (عامل نوآوری) جبران کرده و به افزوده های دانشی می رسم، پاسداشت آغاز اختراعات ، احترام به امر نوآوری و پژوهش ، باید به شکلی ، در دل و روح هر ایرانی ، برقرار باقی بماند .

 

"روستای کندوان"

 روستای تاریخی و شگفت انگیز کندوان

روستای کندوان در 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز و در 22 کیلومتری جنوب شهر اسکو در یک نا حیه دره ای با اب و هوای معتدل واقع شده است.

مردم این روستا  به زبان آذری سخن میگویند. این روستا از نظر معماری خانه های روستایی بسیار جالب توجه است . این خانه ها همانند مغازه هایی در کوه کنده شده و از این نظر اشتهار جهانی دارند. نوع معماری و نحوه استقرار ارایش داخلی این خانه ها و پلکان ها و همچنین راه های دسترسی به این خانه ها بسیار جالب توجه است....

ادامه مطلب ...

"گزارش روز درخت کاری"

"در مراسم روز درختکاری در شهرستان نظرآباد 500 اصله نهال کاشته شد"


مراسم روز درختکاری روز جمعه مورخ 92/12/16 ساعت 8/30 صبح با حضور حدود 500 نفر از NGO ها ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی و همچنین مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ، جناب آقای میررجبی و مسئولین اداره جات استان البرز و به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و هیئت کوهنوردی شهرستان نظرآباد و دفتر نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران ( نظرآباد ، طالقان و ساوجبلاغ ) برگزار شد. این مراسم با اجرای برنامه های متنوعی مانند : نواختن موسیقی اصیل ایرانی ، رقص چوب ، اسب سواری ، برپائی سیاه چادر عشایر و پخت نان و آش همراه بوده است .



این مراسم با سخنرانی جناب آقای میر رجبی آغاز شد و در ادامه آقای اشتری مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان، جناب آقای یونس رضاخانی و آقای مهران کیان (سرپرست جمعیت البرز سبز) در صحبت هایشان اهمیت طبیعت و نقش موثر درختان در محیط زیست پرداختند و همچنین همگان را علاوه بر کاشت درخت به حراست و نگهداری از فضای سبز دعوت نمودند. سپس موسیقی بومی منطقه اجرا شد و در ادامه لوح یادمان برنامه به گروههای شرکت کننده اهدا گردید.


در مراسم روز درختکاری در شهرستان نظرآباد 500 اصله نهال کاشته شد


 در ساعت 11:30 توسط شرکت کنندگان تعداد 100 اصله نهال (نهال های مخصوص منطقه کویری که توسط اداره منابع طبیعی از پیش تهیه گردیده بود) در منطقه کاشته شد.


در مراسم روز درختکاری در شهرستان نظرآباد 500 اصله نهال کاشته شد


سپس بعد از پذیرایی ساعت 12 برای بازدید منطقه کویری راهی مسیری به سمت تالاب نجم آباد شدند که این بازدید در ساعت 14 پایان پذیرفت.


در مراسم روز درختکاری در شهرستان نظرآباد 500 اصله نهال کاشته شد


در مراسم روز درختکاری در شهرستان نظرآباد 500 اصله نهال کاشته شد


 


" آرامش روحی را در کوهستان جستجو کنیم"

آرامش روحی را در کوهستان جستجو کنیم"

کوه، یکی از بزرگترین منابع سرور و شادی است. کوهستان راهی آسان برای حفظ و ارتقای سلامت روان، پیش روی ما گذاشته است. کوه، شفا بخش است و قدم زدن در آن فشارهای روحی را کم کرده و نگرانی‌‌ها را از بین می‌برد. کوهنوردی باعث انگیزه و میل به زندگی، تقویت اعتماد به نفس و در کل خوش بینی به آینده در انسان می‌شود. کوهنوردی و قدم زدن در طبیعت به شما انرژی می‌دهد تا احساس آرامش کنید و از سر زندگی و شادابی خود لذت ببرید و با هرآنچه که در زندگی به ویژه در محیط کارتان روی می‌دهد، به آسانی برخورد نمایید.تحقیقات نشان داده است افرادی که فعالیت ورزشی مانندکوهنوردی را به طور منظم و مرتب انجام می‌دهند، دارای احساس خشنودی بیشتر، اعتماد به نفس و برداشت بهتری از خویش هستند.

آرامش در کوهستان

ادامه مطلب ...

قلعه رودخان، شمال فقط دریا نیست!

 

قلعه رودخان، شمال فقط دریا نیست!

به‌عنوان سفری یک الی دو روزه، قلعه زیبا و تاریخی رودخان در استان گیلان را پیشنهاد می‌کنیم. اگر حوصله سفر یک روزه را دارید یا به شمال رفته‌اید و می‌خواهید جایی متفاوت را امتحان کنید، عجله کنید، زیرا طبیعتی بکر، 2 ارگ، 16 قراول خانه و 65 برج و بارو در طول 1550 متر آنجا انتظار شمار می‌کشد.

برای رسیدن به این قلعه که بین 600 تا 715 متر از سطح دریا فاصله دارد، شما می‌توانید غیر از خودرو شخصی از سواری‌های کرایه‌ای که در ترمینال غرب‌تهران منتظر شما هستند استفاده کنید.
فاصله قلعه رودخان تا فومن 20 کیلومتر فومن تا رشت 25 کیلومتر و رشت تا تهران 325 کیلومتر است که باتوجه به نوع وسیله نقلیه و میزان سرعت بین 4 الی 6 ساعت راه در پیش دارید.

قلعه رودخان - هزارپله


ادامه مطلب ...

"پیام تبریک"

"با حکم دکتر گودرزی ؛ رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز شد"

با حکم دکتر گودرزی ؛ رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز شد

وزیر ورزش و جوانان طی حکمی رضا گل محمدی را به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز منصوب کرد . مراسم تودیع آقای جوانمردی و معارفه آقای گل محمدی شنبه مورخ 92/12/10 ساعت 9/30 در تالار نژاد فلاح برگزار خواهد شد.

"خورآسانکوه "92/12/09

"قله خورآسانکوه"

                                   


                            

                                   

"پیام تسلیت"


                                  

 همنوردان  گرامی آقایان ارسطو و محمد آقا احمدی:

در گذشت عمو یتان را تسلیت عرض نموده ، علو درجات و غفران الهی برای آن فقید سعید و صبر و شکیبائی برای جناب عالی و خانواده محترمتان از خداوند متعال مسئلت مینمائیم.

برگزاری مراسم روز درختکاری ( 15 اسفند )

برگزاری مراسم روز درختکاری ( 15 اسفند )

برگزاری مراسم روز درختکاری ( 15 اسفند )

به اطلاع می رساند هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ( کارگروه محیط زیست ) ضمن دعوت از کلیه کوهنوردان و علاقمندان ، با توجه به هماهنگی های انجام شده با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و هیئت کوهنوردی شهرستان نظرآباد ( میزبـان ) ، جمعه 16 اسفند به منـاسبت روز درختکاری ( 15 اسفند ) این مراسم فرهنگی ورزشی را در روستای حسین خانلو شهرستان نظرآباد به آدرس درج شده در پوستر پیوست برگزار نماید .

لذا خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی ، جهت هماهنگی با شماره تلفنهای 09357138952 ( آقای کیان ، مسئول کارگروه ) و 09125468810 ( خانم مومنی ) تماس حاصل فرمایند .

ساعت حرکت 7:10 جلوی بانک ملی نظراباد

"گزارش تصویری صعود به قله دماوند"

"صعود به قله دماوند به مناسبت 22 بهمن"


فراغ یار که پیش تو برگ کاهی نیست
بیا و در دل من بین که کوه الوند است
بزرگی اش نتوان بر زبان همی راندن
چرا که گر به زبان آوریش دماوند است
فراغ یار به دلم آتشی نهفته بود
اگر کنون شده خاموش چون دماوند است
اگر که لحظه آتش فشانی اش برسد
بدان که آتش گرمش صد دماوند است


افراد شرکت کننده:کریم رمضانی-علیرضا اکبری- مجید مهدیان






چگونه یک سرپرست خوب باشیم؟

 چگونه یک سرپرست خوب باشیم؟

در این مطلب قصد داریم اصول پایه و ویژگی های کلی یک سرپرست خوب را بیان کنیم.
این مطلب که توسط یکی از همکاران عزیز ویکی کوه آقای بکتاش خضرایی جمع آوری شده اشاره دارد به
مهارت ها و مواردی که هر سرپرست خوب باید از آن بهره بگیرد…

"ویژگی های سرپرست خوب"

تجربه : هیچ جانشینی برای تجربه وجود ندارد!

اعتماد به نفس : همرا کسب تجربه رشد می کند.

مشاهده گری : مشاهده دقیق اعضا و محیط

نرمش پذیری : اشتیاق به تغییر برنامه در صورت تغییر شرایط

گروه محوری : اولویت دادن به اهداف و علایق گروه در مقایسه با علایق شخصی

آگاهی به محدودیت های خود

مسئولیت پذیری : آگاهی به چگونگی تأثیر هر تصمیم بر امنیت گروه

انسان محوری : اولویت دادن به انسان ها در مقایسه با اهداف کوهنوردی

خودشناسی : شناخت خویشتن و دلایل پذیرش سرپرستی

دقت ، خونسردی و روراستی

سامان مندی : برخورد منطقی و سیستماتیک با مشکلات و مسائل

انتقاد پذیری : پذیرش اشتباهات و درس گرفتن از آنها

قاطعیت : عقب نینداختن اقدامت ضروری

سازگاری : پرهیز از کمال گرایی و قانون مداری مطلق

آمادگی : شامل آمادگی جسمی ، روانی ، فنی و …

ادامه مطلب ...

"شناسایی غار نمکی و معرفی تالاب و تپه های رنگی استان البرز"

 

"شناسایی غار نمکی و معرفی تالاب و تپه های رنگی استان البرز"

شناسایی غار نمکی و معرفی تالاب و تپه های رنگی استان البرز

طبق برنامه ریزی کارگروه حفاظت محیط کوهستان هیئت کوهنوردی استان ، مراسم روز درختکاری امسال در شهرستان نظرآباد ( تاق زار ، تالاب نجم آباد ) برگزار خواهد گردید . لذا جهت اطلاع هر چه بیشتر علاقمندان به آشنائی با جاذبه های گردشگری روستای نجم آباد ، در ادامه به بیان مختصری از تاریخچه این روستا  ، که توسط جناب آقای یونس رضاخانی تنظیم و ارسال گردیده ، پرداختیم ...

ادامه مطلب ...