خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"گزارش برنامه ;کارگاه بازآموزی برف"

"گزارش برنامه کارگاه بازآموزی برف"

مسول برنامه:بابک مویدی

مسول فنی:علیرضا یوسفیان

تاریخ برنامه:94/1/21

منطقه اجرا:طالقان روستای اورازان

در این برنامه درباره نحوه ترمز گرفتن برروی برف و چگونگی استفاده از کلنگ کوهنوردی توضیحاتی توسط مسول 

فنی ارائه شد. 

ادامه مطلب ...

فراخوان اولین برنامه تخصصی «عبور از دریاچه نمک کویر مرکزی ایران»

فراخوان اولین برنامه تخصصی «عبور از دریاچه نمک کویر مرکزی ایران»

به گزارش «کوه‌‌نوشت» به نقل از پایگاه خبری فدراسیون، بنا برگزارش هیئت استان سمنان، اولین برنامه تخصصی عبور از «دریاچه نمک کویر مرکزی ایران» از 11 الی 12 اردیبهشت 94 برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلیک روی تصویر مندرجات پوستر را ملاحظه نمائید.

«عظیم قیچی ساز» در مسیر کمپ‌اصلی «اورست-لوتسه»

«عظیم قیچی ساز» در مسیر کمپ‌اصلی «اورست-لوتسه»

به گزارش «کوه‌نوشت» به نقل از وب‌سایت «عظیم قیچی ساز»؛ وی صبح روز سه‌شنبه 25 فروردین ماه 94، شهر «کاتماندو» پایتخت «نپال» را ترک و راهی روستای «لوکلا» Lukla شده است.

این گزارش حاکی‌ست؛ «قیچی ساز» پس از رسیدن به «لوکلا» پیاده‌روی‌اش را به سمت کمپ اصلی «اورست» آغاز کرده و پس از پیاده‌روی در مسیر مذکور، دیروز به روستای «پاکدینگ» Pakding رسیده است.

طرح پاکداشت و ترویج فرهنگ زیست محیطی

"طرح پاکداشت و ترویج فرهنگ زیست محیطی"

طرح پاکداشت و ترویج فرهنگ زیست محیطی

به اطلاع مسئولین محترم هیئتهای تابعه می رساند : عطف به نامه اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ، در نظر است طرح پاکداشت و ترویج فرهنگ زیست محیطی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست استان البرز و سمن ها مورخ 94/02/18 در جاده چالوس برگزار شود .

خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی ، نسبت به معرفی کتبی افراد داوطلب لغایت 94/02/07 به هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ( کارگروه محیط زیست ) جهت هماهنگی های لازم اقدام گردد . حهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09121675836 ( آقای بختیاری ) تماس حاصل فرمائید .

الزامات برگزاری دوره‌هاى کارآموزى کوه‌پیمایى

"الزامات برگزاری دوره‌هاى کارآموزى کوه‌پیمایى"

الزامات برگزاری دوره‌هاى کارآموزى کوه‌پیمایى

به آگاهى می‌رساند؛ طبق آیین‌نامه کارگروه آموزش دوره‌هاى کارآموزى کوهپیمایى مى‌بایست طی 3 روز و یا در دو هفته متوالى در طبیعت برگزار شود که شامل دو روز آموزش عملی و در روز پایانى باید یک قله 3000 مترى همراه با آموزش صعود شود .

لذا تمامی هیأت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی ملزم به نظارت بر حسن برگزاری دوره از سوی مربیان محترم و ارسال مستندات دوره جهت صدور احکام می‌باشند.

 بدیهی است بی‌توجهی به شرایط برگزاری موجب ابطال دوره و معرفی متخلفین به کارگروه انضباطى خواهد شد.

"اولین جلسه مشترک مسئولین هیئت ها در سال 94"

"اولین جلسه مشترک مسئولین هیئت ها در سال 94"

اولین جلسه مشترک مسئولین هیئت ها در سال 94

 

بدینوسیله به اطلاع می رساند : هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز( کارگروه شهرستاها ) در نظر دارد جلسات فصلی مشترک مسئولین کارگروههای هیئت و روسای هیئت های تابعه را به میزبانی هیئتهای تابعه برگزار نماید .

 لذا از مسئولین محترم ، نواب رئیس و مسئولین سایت هیئت های تابعه دعوت بعمل می آید در اولین جلسه سال 94 که به میزبانی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ساوجلاغ در روز یکشنبه مورخ 94/01/30 راس ساعت 18 در محل اداره ورزش و جوانان هشتگرد برگزار می گردد حضور بهم رسانند.

خدمات قابل ارائه بیمه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی:

خدمات قابل ارائه بیمه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی:

انجمن پزشکی کوهستان ایران: بدنبال اظهاراتی در میزان و نحوه خدمات رسانی بیمه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی طی استعلام و اطلاعی که از فدراسیون پزشکی ورزشی به انجمن پزشکی کوهستان ایران رسید نحوه دریافت کارت بیمه ورزشی و خدمات آن مجددا اعلام شد:

براساس شرایط عضویت و ثبت نام بیمه خدمات درمانی پزشکی ورزشی فقط کافیست با مراجعه به ادارات ورزش و جوانان هر شهرستان یا استان و یا هیئت های پزشکی ورزشی استان ها با ارئه اصل یا کپی کارت ملی و پرداخت 15 هزار تومان کارت بیمه ورزشی را در یافت نمود.

این عضویت سالیانه بوده و تا پایان فروردین ماه هر سال اعتبار دارد.

خدمات قابل ارائه با عضویت در بیمه خدمات درمانی پزشکی ورزشی:

1- پرداخت کمک هزینه درمان آسیب های ورزشی حداکثر 5 برابر تعرفه دولتی و به میزان 4.500.000 تومان

2- پرداخت غرامت نقص عضو دائم و یا فوت ناشی از حوادث ورزشی تا سقف 9.000.000 تومان

3- پرداخت کمک هزینه جبران خرید وسایل جراحی (پیچ و پلاک) تا سقف 1.200.000 تومان

4- امکان استفاده از خدمات سرپایی و بستری درمانگاه نهای تخصصی و فوق تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشیو هیئت های تابعه در استانهای سراسر کشور

همینطور که ملاحظه می فرمایید فقط با پرداخت پانزده هزار تومان می توان از خدمات مناسب پزشکی ورزشی برخوردار شد. البته این پوشش برای سال 1393 بوده و مسلما برای سال 1394 پوشش ها بیشتر می باشد.


«نگاه روز»

طرح و مجوز حضور «زنان» در ورزشگاه‌ها؛
اگر «آقایان» آقایی کنند!


خبر داغ این‌روزها؛ موضوع طرح و صدور مجوز حضور «زنان» در ورزشگاه‌هاست ... اتفاقی که سال‌ها برای تحقق آن، خانواده‌ی ورزش در «اتاق انتظار» به سر برده است!

به واقع حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها چند سالی بود که به یکی از بحث‌برانگیزترین و پیچیده‌ترین مسائل اجتماعی در کشور تبدیل شده بود ... موضوع مهمی که بارها کارشناسان، موافقان و مخالفان درخصوص آن اظهار نظر کردند ... کمپین‌های مختلفی به راه افتاد ... تعدادی از مدیران ارشد ورزشی در تأیید اثرات مثبت آن صحبت کردند ... و غیره ... اما به واسطه برخی سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت‌ها، و البته برخی شواهد و قرائن که به درستی مؤید شرایط نامساعد ورزشگاه‌ها بود، راه رسیدن به هدف هم‌چنان ناهموار می‌نمود.

البته در این میان از سوی مخالفان، به جنبه‌ها و تأثیرگذاری مثبتی که حضور خانم‌ها قادر است در ورزشگاه‌ها ایجاد کند، کمتر توجه می‌شد ... در واقع زنانی که در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، مادران کنونی و آینده کشور ما هستند ... بدون شک حضور آنها در این عرصه می‌تواند در انتقال فرهنگ ورزشکاری و ورزش دوستی به فرزندان و اعضای خانواده‌ی آنها مؤثر باشد.

به هر حال و پس از فراز و نشیب فراوان، گویا بالاخره قرار است مجوز این طرح صادر شود ... طرحی که تحقیقاً مجموعه‌ای از ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و شرعی‌ست ... البته معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان معتقد است در برخی رشته‌های ورزشی؛ نه خانواده‌ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد، زیرا تعدادی از این ورزش‌ها کلاً «مردانه» است! ... شاید منظور مثلاً «ورزش باستانی» باشد.

در مجموع به‌نظر می‌رسد؛ حضور خانم‌ها و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی، به تناسب رشته‌ها بستگی خواهد داشت ... اما به رغم این بستگی‌ها و مخالفت‌هایی که کماکان وجود دارد؛ وزارت ورزش و جوانان قویاً  مصمم است این طرح را در سال جاری اجرایی کند ... هرچند هنوز از سوی «شورای عالی امنیت ملی» طرح مذکور تأیید نشده است.

مع الوصف؛ برای عملیاتی شدن کامل و چهارچوب آنچه مطرح شده زمان بیشتری لازم است، ولی آنچه مسلم است اینکه؛ برای «تحقق» و صدالبته «تداوم» این امر، باید و باید «آقایان» حاضر در ورزشگاه‌ها به لحاظ رعایت شئونات و ملاحظات فرهنگی و اجتماعی، از «شعارها و الفاظ» گرفته تا «مواجهه‌ها و مراوده‌ها»، حسابی «آقایی» کنند و «نجابت» به خرج دهند ... چراکه یقیناً مجوز صادره به مویی و بهانه‌ای بند خواهد بود!!

البته می‌توان تاحدودی امیدوار هم بود! ... به این دلیل که هر جا «خانواده» حضور دارد، عمدتاً «آقایان» خود را کنترل و از حرکت‌هایی که خاص محیط‌های «مردانه» است، اجتناب می‌کنند! ... شنیده‌اید که می‌گویند:«آقا! خانواده نشسته‌‌ها! »

«قیچی‌ساز» به‌زودی عازم «نپال» می‌شود

«قیچی‌ساز» به‌زودی عازم «نپال» می‌شودگام آخر تا پیوستن به باشگاه هشت‌هزاری‌های جهان

«عظیم قیچی‌ساز» 15 فروردین ماه 94 در سایت شخصی خود نوشت: «نیمه دوم فروردین امسال جهت تلاش بر روی آخرین قله باقی مانده از 14 قله بالای 8000 متر دنیا "لوتسه" و همچنین تلاش برای صعود مجدد به قله "اورست" اینبار بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی، ایران را به مقصد نپال ترک خواهم کرد.»

وی در این باره افزود: در صورت صعود موفق به قلل "اورست" و "لوتسه" بدون استفاده ازکپسول اکسیژن، به عنوان پانزدهمین فرد در جهان و اولین ایرانی خواهم بود که توانسته تمامی قلل بالای هشت هزار متر جهان را بدون استفاده از کپسول اکسیژن صعود نماید.

اولین جلسه هماهنگی کارگروه ها در سال 1394

اولین جلسه هماهنگی کارگروه ها در سال 1394

اولین جلسه هماهنگی کارگروه ها در سال 1394

 

ضمن تبریک سال جدید به اطلاع مسئولین محترم کارگروهها   می رساند : اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کارگروه های هیئت در سال 94 روز سه شنبه مورخ 94/01/18 ساعت 17/30 برگزار خواهد شد . لذا از مسئولین محترم کارگروهها خواهشمند است راس ساعت مقرر در دفتر هیئت حضور بهم رسانند .

«روزنه» ...

می‌گذرررررررند ... می‌گذریم!

روزها می‌گذررررررند ...
هفته‌ها ...
ماه‌ها ...
سال‌ها ... 
و ما هم‌چون ثانیه‌ها؛ 
سریع‌تر از قبل می‌گذریم!

"سال 1394 بر همه همنوردان مبارک باد"

سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...