خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

پیام تسلیت

برادر گرامی کربلایی مهدی زعیم دار

مشیت الهی بـر  ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی  ماتمزده بـه انتظار  بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی  کران هـستی  و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت درگذشت عموی گرامیتان را به شما و خانواده   محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان  از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل  خواهانم .

صعود زمستانه دهه مبارک فجر

به آگاهی می‌رساند؛ این فدرسیون همانند سال‌های قبل در نظر دارد صعود زمستانه دهه فجر "گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و پاسداشت زحمتکشان کوهنوردی کشور" را از تاریخ 14 تا 16 بهمن ماه سال جاری بر روی قلل منطقه تفتان (صبح، نرکوه، چهل‌تن و..) به میزبانی هیأت کوهنوردی استان سیستان و بلوچستان برگزار نماید ... 

ادامه مطلب ...

گزارش تصویری تمرین سنگ داخل سالن

آموزش نحوه حمایت توسط آقا جلال




این برنامه بدلیل بارش باران در داخل سالن فلق برگزار شد.
با تشکر از آقای عباسپور (سرپرست برنامه)

"هشدار! در کوهستان «زمستان» است"

با توجه به کاهش شدید دما و بارشهای مکرر در ارتفاعات از کلیه کوهنوردان؛ طبیعت گردان؛ سنگنوردان و سایر رشته های مرتبط  درخواست می‌کنیم که با احتیاط و آمادگی کامل قدم در طبیعت و کوهستان بگذارند. بدیهی است در این روزها صعود به ارتفاعات فقط با تجهیزات کامل زمستانه و دقت نظر ویژه صعود های زمستانه توصیه می‌شود .

از کلیه کوهنوردانی که فاقد تجربه و امکانات لازم زمستانه هستند موکدا درخواست میشود از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
یاد آور میشویم که هیچگاه آب و هوای ارتفاعات با دامنه ها بخصوص در این فصل یکسان نیست. در پایین دست هنوز حس گرما و تابستان است و در قلل زمستان خشن ..  و کوهنوردان حتما باید آمادگی رو در رو شدن با آب هوای زمستانه را در ارتفاعات داشته باشند. این تفاوت را میبایست حتما در انتخاب لوازم صعود لحاظ کرد . به عنوان مثال کفشی که برای ارتفاع زیر 3000 متردر این شرایط  بسیار مناسب است برای ارتفاع بالاتر به هیچ عنوان کاربرد ندارد .
بار دیگر یاد آور میشویم که آسیب های زمستانه کوهنوردان(هیپوترمیا و کاهش دمای بدن.؛سرما زدگی اندامها و ....) در سالهای گذشته در فصول پاییز بسیار گزارش شده است. لذا از همه همنوردان درخواست میکنیم جهت حفظ جان و سلامتی خود احتیاط های لازم زمستانه را در کلیه صعودها و برنامه های کوهنوردی به دقت مد نظر قرار دهند
با امید صعود ایمن برای  همنوردان عزیز.

باتشکر:کار گروه پزشکی کوهستان فدراسیون

"18 آبان ماه؛ ارائه گزارش برنامه تیم های موستاق آتا و کنگور"

همایش هیمالیانوردان استان تهران، با محوریت ارائه گزارش برنامه صعود تیم های منتخب استان به قلل کنگور و موستاق آتا و همچنین تجلیل از هیمالیانوردان استان تهران در سال ۹۴، روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه ۹۴ از ساعت۱۶:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در مرکز همایش های شهید قندی برگزار می گردد. آدرس محل برگزاری:تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز همابش های شهید قندی، ورودی شماره یک .

منشور فدراسیون جهانی کوه‌نوردی: از خودمان اثری باقی نمی­‌گذاریم !

کارگروه حفظ محیط کوهستان فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی منشور اخلاقی و زیست‌محیطی کوه‌نوردان برگرفته از منشور فدراسیون جهانی کوه‌نوردی UIAA را منتشر کرد. 


"جلسه هماهنگی ادامه اردوهای هیمالیانوردی"

بدینوسیله به اطلاع مسئولین محترم هیئت های تابعه می رساند؛ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز (کارگروه هیمالیانوردی) در نظر دارد در ادامه فعالیتهای صورت گرفته ، جلسه ای روز چهارشنبه مورخ 94/08/13 راس ساعت 17/30 در دفتر هیئت کوهنوردی استان البرز برگزار نماید .

لذا از افراد شرکت کننده در اردوهای سال جاری دعوت بعمل می آید جهت انجام هماهنگی های لازم در خصوص ادامه برگزاری اردوها ، در این جلسه حضور بهم رسانند . عدم شرکت در این جلسه به منزله انصراف تلقی می گردد . لازم به ذکر است حضور علاقمندان جدید که دارای شرایط ذیل می باشند در این جلسه بلامانع است ...  ادامه مطلب ...