خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

آخرین اخبار تیم های اعزامی به قله مومهیل سار - 28 مرداد 91

پایان تلاش بر روی قله 7343 متری مومهیل سار

امروز شنبه 28 مرداد ماه 91 (18 آگوست 2012)
براساس آخرین تماس با سرپرست تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های البرز و تهران با خبر شدیم؛
اعضای تیم های امید هیمالیانوردی، پس از سه شب مانی در کمپ 2 پیشرفته در ارتفاع 6100 متری و در پی بارش های شدید برف و ریزش های مکرر بهمن که موجب از بین رفتن بخش هائی از ثابت گذاری مسیر تا ارتفاع حدود 6500 متر گردید، در نهایت با تصمیم کادر سرپرستی اقدام به جمع آوری کمپ ها نموده و هم اکنون همگی در صحت و سلامت کامل در کمپ اصلی قله مومهیل سار به سر می برند.
برگرفته از سایت هیئت کوهنوردی استان تهران

هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی شهرستان نظرآباد ضمن تبریک این تلاش ستودنی، برای همگی این عزیزان از خداوند بزرگ سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی آرزو می نماید.


قله مومهیل سار به ارتفاع 7343 متر به عنوان 64 امین قله مرتفع دنیا محسوب میشود و در Hisper Muztagh در منطقه قراقروم پاکستان واقع شده است. اولین صعود توسط تیم انگلستان در سال 1964 صورت گرفته و همچنین صعودهای دیگری توسط تیم های آمریکا، ایتالیا و ژاپن روی این قله انجام شده است. بیش از یک دهه است که هیچ صعودی بر روی این قله صورت نگرفته و امسال نیز تیم ایرانی، تنها تیم حاضر در کمپ اصلی این قله بوده است

آخرین اخبار تیم های اعزامی به قله مومهیل سار - 24 مرداد 91


ثابت گذاری بین کمپ های دوم و سوم به اتمام رسید

سه شنبه 24 مرداد ماه 91 (14 آگوست 2012)
براساس آخرین تماس با سرپرست تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های البرز و تهران باخبر شدیم؛ 
دیروز و پس از تلاش های صورت گرفته، ثابت گذاری بین کمپ های دوم و سوم به اتمام رسید و تا ارتفاع 6450 متر صعود گردید.
اعضای تیم امروز و فردا را در کمپ اصلی و کمپ اول به استراحت خواهند پرداخت و در صورت شرایط جوی مناسب ، روز پنج شنبه تلاش نهائی خود را برای صعود به قله 7343 متری مومهیل سار به انجام می رسانند.
لازم به ذکر است تمام اعضاء تیم در شرایط خوبی قرار دارند.
(برگرفته از سایت هیئت کوهنوردی استان تهران)

تیم های مشترک امید هیمالیانوردی در کمپ دوم مومهیل سار مستقر شدند

 دوشنبه 23 مرداد ماه 1391 (13 آگوست 2012) 
بر اساس آخرین تماس با سرپرست تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های البرز و تهران از کمپ اصلی قله مومهیل سار باخبر شدیم؛

تیم ها پس از حدود چهار روز توقف در کمپ اصلی؛ به علت شرایط جوی نامناسب و بارش برف در منطقه، طی روزهای گذشته در قالب سه گروه مجزا، با تکمیل مراحل "هم هوایی" موفق شدند ضمن بازسازی و ایمن سازی مسیر صعود تا کمپ 2، این کمپ را برقرار نموده و قسمت اعظمی از مسیر کمپ 3 را نیز تا ارتفاع حدود 6100 متر باز گشایی نمایند. امروز در صورت شرایط مساعد جوی؛ برای برقراری کمپ 3 تلاش خواهند نمود.

گرفته شده از سایت هیئت کوهنوردی استان تهران

آخرین خبر دریافتی از تیم های مشترک امید استان های البرز و تهران

براساس آخرین تماس با سرپرست تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های البرز و تهران باخبر شدیم اعضای تیم ها پس از بدرقه گرم خانواده ها، همنوردان و مسئولان ورزشی، دیروز صبح وارد شهراسلام آباد پاکستان شدند و پس از حضور در محل شرکت هونزا گاید و انجام امور اداری و تشریفات قانونی، امروز صبح (سه شنبه) اسلام آباد را به سمت چیلاس ترک نمودند.

تیم مشترک هیمالیانوردی امید عازم قله مومهیل سار شد

عصر روز یکشنبه, اول مرداد ماه تیم مشترک هیمالیانوردی امید (بانوان و آقایان) استان های البرز و تهران با بدرقه گرم اعضای خانواده، همنوردان و مسئولان ورزشی راهی پاکستان شد. در این مراسم که با حضور آقای "هادی صابری"؛ دبیر فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، مسئولین هیئت های استان های البرز و تهران برگزار شد؛ اعضای تیم پس از عبور از زیر کلام الله مجید، وارد سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی و از آنجا و از طریق کشور کویت؛ راهی اسلام آباد پاکستان شدند.