خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

فراخوان برگزاری دومین مرحله اردوهای آموزشی هیمالیانوردی

به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه هیمالیانوردی این فدراسیون در راستای اجرای تقویم آموزشی سال 94 در نظر دارد دومین مرحله از اردوهای آموزشی هیمالیانوردی جهت شرکت در صعود قله دماوند را برای اسامی به شرح پیوست برگزار نماید ... 

ادامه مطلب ...

برگزاری اردوی انتخابی جهت اعزام به کمپ جوانان آسیا در کشور هندوستان

به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه هیمالیانوردی این فدراسیون در راستای اجرای تقویم آموزشی سال 94 در نظر دارد اردوی انتخابی جهت اعزام به کمپ جوانان آسیا در کشور هندوستان را برای اعضای تیم ملی امید به شرح اسامی زیر در خرداد ماه 94 برگزار نماید ... 

ادامه مطلب ...

گزارش برنامه قله ازاد کوه


تاریخ اجرای برنامه : 25-26  اردیبهشت ماه 1394

سرپرست برنامه : محمد رضا مویدی

مسئول فنی تیم : جلال عباسپور

مبدا اجرا : استان البرز - جاده چالوس روستای وارنگه رود

منابع اب در طول مسیر وجود دارد در مسیر صعود یک جانپناه وجود دارد که مربوط به محیط بانی میباشد

آزاد کوه نام یکی از بلندترین قله‌های مرکزی البرز در استان مازندران است. اسم آزادکوه توسط محلیان ساکن اطراف برای این کوه گذاشته شده‌است و شاید دلیل این نام‌گذاری این باشد که این کوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف ارتباط ندارد.

دو راه برای صعود به آزاد کوه وجود دارد. راه آسان‌تر و کوتاه‌تر از مسیر روستای کلاک بالا و راه سخت‌تر و بلندتر از مسیر روستای نسن است اما به دلیل زیبایی و سرسبزی نسن کوه نوردان بیش تر از روستای نسن صود می کنند. صعود از راه کلاک بالا بین ۱ تا ۲ روز و صعود از راه نسن ۲ روز طول می‌کشد.

هیچ پناهگاهی در هیچ‌یک از راه‌ها وجود ندارد و هر کس که قصد صعود دارد باید با خود چادر حمل کند. صعود به این کوه در زمستان آسان نیست زیرا خطر ریزش بهمن وجود دارد... 

ادامه مطلب ...

گزارش برنامه اذربایجان شرقی – کلیبر

منطقه اجرای برنامه : اذربایجان شرقی کلیبر

تاریخ اجرای برنامه : 10-12 /2/ 1394

سرپرست برنامه : یوسف تقی زاده

مسئول فنی : بابک مویدی

دژ بابک ، بنا شده در بالای کوهی به بلندای ۲۳۰۰ متر، در نزدیک به سه‌ کیلومتری شهر کلیبر می‌باشد. دژ در زمان ساسانیان ساخته شده و نام خود را از نامبابک خرم دین، رهبر رویارویی با تازندگان عرب تا سال ۸۹۳ میلادی، گرفته است.

این منطقه بین آذربایجان و اران، نزدیک به رود ارس قرار دارد... 

ادامه مطلب ...

"اولین طرح پاکداشت طبیعت برگزار شد"

اولین طرح پاکداشت طبیعت با حضور بیش از 900 ورزش دوست و دوستدار طبیعت و هیئتهای ورزشی ، ورزشکاران ورزش صبحگاهی ، مربیان ، داوران ، ورزشکاران  ، نیروهای بسیج ورزشکاران ، مسئولین ورزش و ادارات شهرستان و خیل عظیم جمعیت از میدان ورزش تا بلوار خلیج فارس را پیاده طی نموده  و از این مسیر را تا ورودی روستای قلعه آذری  با اتوبوس طی شد سپس ورزشکاران از ورودی قلعه آذری اقدام به پاکسازی محوطه از زباله  نمودند و مقابل  دهیاری قلعه آذری تجمع نموده و همایش برگزار گردید ...  ادامه مطلب ...

پیام تسلیت

حسن جوادیان صخره نورد نام اشنا و بزرگ کشورمان ،قهرمان ملی و اسوه اخلاق در دل صخره های زاگرس ،همان جایی که بیش از یکصد مسیر ،با بالاترین درجات سختی در آنها گشوده بود،در ناباوری تمام جان به جان آفرین تسلیم نمود.

درگذشت سنگ‌نورد کرمانشاهی بر اثر سقوط

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت‌: اعتماد بیش از حد به ابزار سنگ‌نوردی و نداشتن گره در انتهای طناب باعث مرگ سنگ‌نورد کشورمان شد... 

ادامه مطلب ...

*انا لله و انا الیه راجعون

جناب آقای احمد روزبهانی
درگذشت خاله گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم و آرزوی صبر و سلامتی برایتان دارم
از خداوند منان خواستاریم که به شما صبرعطا نماید.

"جلسه کارگروه فرهنگی"

جلسه کارگروه فرهنگی
به اطلاع مسئولین محترم هیئت های تابعه می رساند؛ پیرو نامه شماره 11019 مورخ 93/12/16 کارگروه فرهنگی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان البرز ، خواهشمند است ضمن معرفی مسئول کارگروه فرهنگی آن هیئت به عنوان نماینده ، در جلسه هماهنگی روز یکشنبه مورخ 94/02/27 در دفتر هیئت استان حضور بهم رسانید .

روز «ارتباطات و روابط عمومی» بر همکاران این عرصه مبارک

«کارگروه روابط عمومی، بین‌الملل و فرهنگی» فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بر خودوظیفه می‌داند ؛ ضمن ارج نهادن و قدردانی از زحمات و تلاش‌های یکایک عزیزان فعال در عرصه‌ی روابط‌عمومی؛ در هیئت‌ها، گروه‌ها، باشگاه‌ها و تشکل‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط عمومی» را به همه‌ی این بزرگواران صمیمانه تبریک عرض نماید. امید است با تکیه بر دانش، توان و عشق و علاقه‌ی شما عزیزان؛ بتوانیم گام‌های ارزشمندی را در راه خدمت به جامعه‌ی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی برداریم. 

تبریک به همه‌ی فعالان و تلاشگران «هلال احمر» به ویژه عرصه امداد و نجات کوهستانf

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بر خود لازم می‌داند ضمن تبریک روز و هفته پاسداشت «هلال احمر» به فعالان و تلاشگران این عرصه، به ویژه عزیزانی که در قالب تیم‌های امداد و نجات «کوهستان»، همواره در حال ارائه‌ی خدمت و مددرسانی به جامعه کوه‌نوردی، علاقه‌مندان به کوه و کوهستان به خصوص حادثه دیدگان این ورزش هستند، صمیمانه تبریک عرض نماید.  از خداوند متعال برای یکایک این عزیزان در راستای این امرخداپسندانه و ارزشمند، آرزوی توفیق و اجر دنیوی و اخروی داریم.

راه‌اندازی غرفه فدراسیون در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به همت کارگروه روابط عمومی، بین‌الملل و فرهنگی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و همکاری کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب، غرفه‌ی این فدراسیون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران راه اندازی شد.

محل غرفه‌ی فدراسیون که به منشورات حوزه کوه‌، کوهستان، کوه‌نوردی، صعودهای ورزشی و ... اختصاص دارد، در امتداد درب ورودی شماره 3 یا همان درب مترو بهشتی مستقر است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه (ساعت 9 الی 20 ) در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برقرار خواهد بود.

 کروکی را در پایگاه خبری فدراسیون ملاحظه نمائید.


اولین صعود فصلی بانوان در سال 94 به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ

"اولین صعود فصلی بانوان در سال 94 به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ"

 به اطلاع مسئولین محترم هیئت های تابعه می رساند ؛ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ( کارگروه بانوان ) در نظر دارد اولین صعود فصلی بانوان در سال 94 را مورخ 94/03/01 در منطقه ولیان (اودل) به میزبانی کارگروه بانوان هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ برگزار نماید ...  ادامه مطلب ...

8 هزاری‌ها تمام نشد ... این زمان بگذار تا وقتی دگر!

 8 هزاری‌ها تمام نشد ... این زمان بگذار تا وقتی دگر!

پس از زلزله اخیر در «نپال» که تبعات آن گریبان ارتفاعات «اورست» را نیز گرفت، و با توجه به شرایط منطقه، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ادامه کار برای کوه‌نوردان از جمله «عظیم قیچی ساز» فراهم نگردید و در نهایت وی روز گذشته وارد «کاتماندو» شد و به زودی به کشور بازخواهد گشت.

بدین‌ترتیب برای اتمام صعود‌های «قیچی ساز» به 14 قله بالای 8هزارمتر جهان و ثبت نام «ایران» در باشگاه 8هزاری‌ها، باید تا سالی دیگر و بهاری دیگر منتظر ماند!

شایان ذکر است؛ بر اساس اخبار دریافتی؛ سایر کوه‌نوردان ایرانی که در نپال حضور داشتند نیز در حال بازگشت به «ایران» هستند.

برگزاری اردوی های آموزشی صعودهای بلند

"برگزاری اردوی های آموزشی صعودهای بلند"

برگزاری اردوی های آموزشی صعودهای بلند

احتراما پیرو جلسه مورخ 94/02/07 مسئولین و نمایندگان هیئت های تابعه ، باشگاهها و گروهها به استحضار می رساند هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ( کارگروه صعودهای بلند و هیمالیانوردی ) در نظر دارد یک دوره اردوهای آموزشی جهت ارتقای سطج صعودهای بلند با شرایط ذیل برگزار نماید...  ادامه مطلب ...