خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"برگزاری جلسه هم اندیشی جستجو و نجات کوهستان"

نظر به انتصاب آقای آرش رضازاده به مسئولیت کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز و لزوم برنامه ریزی در این خصوص ، بدینوسیله به اطلاع می رساند جلسه هم اندیشی و هماهنگی پیرامون حوزه جستجو و نجات کوهستان روز شنبه مورخ 28 دی ماه 92 ساعت 17 در محل دفتر هیئت کوهنوردی ، واقع در ورزشگاه انقلاب برگزار می گردد . لذا شایسته است از تمامی هیئت ها ، باشگاه ها و گروه های کوهنوردی ​یک نفر به عنوان مسئول بخش جستجو و نجات در جلسه فوق حضور بهم رسانند.

"گزارش برگزاری جلسه مشترک کارگروه حفظ محیط زیست هیئت استان با رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد"

گزارش برگزاری جلسه مشترک کارگروه حفظ محیط زیست هیئت استان با رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد

این جلسه روز 18 دی ماه 92 راس ساعت 9:45 در محل اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد با حضور جمعی از مسئولین کارگروه های هیئت استان البرز و ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد تشکیل گردید .در این جلسه ضمن معرفی جاذبه های زیست محیطی شهرستان نظرآبادمانند تالاب نجم آباد، غارهای نمکی و ...، حول محور مدیریت جامع و انجام برنامه ریزی هایی برای حفاظت و توسعه پایدارمنطقه ، بحث و تبادل نظر گردید .

در ادامه پیشنهاداتی در خصوص انجام کارهای مشترک در جهت ارائه قابلیت های گردشگری و زیست محیطی این شهرستان مطرح گردید .در پایان از طرف کارگروه زیست محیطی پیشنهاد گردید ، مراسم روز درختکاری ( 16 اسفند ) با حضور گروهها و باشگاههای کوهنوردی در این استان برگزار گردد که مورد توافق واقع و مقرر گردید برنامه ریزی های تکمیلی در جلسات آتی صورت پذیرد .

حاضرین در جلسه:

1- یونس رضاخانی: دبیر هیئت کوهنوردی استان البرز و مدیر دفتر نمایندگی در انجمن کوهنوردان ایران (ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد)

2- یوسف تقی زاده: عضو هیئت مدیره خانه کوهنوردان نظرآباد و سرپرست گروه سلامت سها

3- فاطمه مومنی تبار: عضو کارگروه محیط زیست هیئت کوهنوردی استان البرز

4- سید علی اکبر سیدزاده: عضو کارگروه محیط زیست هیئت کوهنوردی استان البرز

5- رضا باقر آبادی: عضو کارگروه حفظ محیط زیست هیئت کوهنوردی استان البرز و عضو باشگاه شقایق کرج

6- جعفر فتحی: کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد

7- سید یحیی افتخاری: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد

8- امیر خدابنده لوک کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد

"پیام تبریک"

"یخ‌نوردان ایرانی و احراز جایگاه دوم تیمی آسیا"


 

بنا بر گزارش ارسالی؛ تیم اعزامی ایران به جام جهانی یخ نوردی  چیونگ سانگ کره جنوبی 2014  با کسب مدال نقره آسیای توسط «مسعود زینالی» و مدال های برنز «زهره عبد اله خانی» و «مجتبی ثقفی» و مجموع امتیازات این مدال آوران و همچنین «محمد رضا صفدریان» و «سعید محمودی»  ، پس از تیم کره میزبان مسابقات، در جایگاه دوم تیمی آسیا قرار گرفت .

این 3 مدال ، نخستین مدال های تاریخ یخ نوردی کشور تا کنون میباشد که توسط «زهره عبد اله خانی» و «مسعود زینالی» ، دو یخ نورد دعوت شده  ایران به المپیک زمستانی سوچی  2014 روسیه  و «مجتبی ثقفی» دیگر یخ نورد کشورمان ، به دست آمده است .

«مجتبی ثقفی» ، «زهره عبد اله خانی»  و «مسعود زینالی» با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود از کشورهای چین ،ژاپن ، چین تایپه ، کره جنوبی ، هنگ کنگ و مغولستان توانستند برای نخستین بار مدال های رقابت های قهرمانی آسیا را  در عین نا باوری یخ نوردان  قدرتمند کره جنوبی میزبان، تصاحب نمایند.

در مسابقات سختی مسیر «زهره عبد اله خانی» در جایگاه 17 جهان قرار گرفت. در بخش آقایان نیز در گروه 1 این رقابت ها «مجتبی ثقفی» و «سعید محمودی» د رجایگاه مشترک 21 قرار گرفتند .در گروه 2 این رقابت ها  نیز «مسعود زینالی» در جایگاه 16 و «محمد رضا صفدریان» در جایگاه 22 جهان قرار گرفتند .

در رده بندی جهانی رقابت های سرعت نیز «زهره عبد اله خانی»  با صعود به مرحله نهایی این مسابقات درجایگاه 10 جهان  و «مسعود زینالی» و «مجتبی ثقفی» به ترتیب در جایگاه های 17 و 18 جهان قرار گرفتند.

این رقابت ها با حضور 109 یخ نورد از 18 کشورجهان 11 و 12 ژانویه د رشهر چیونگ سانگ کره جنوبی برگزار شد.

بر خود لازم می‌دانیم ضمن ارج نهادن به تلاش یکایک یخ‌نوردان اعزامی کشورمان، موفقیت ارزنده آنان در این رقابتها را صمیمانه تبریک عرض نمائیم.

"کوهپیمایی و کوهنوردی با کودکان"

"کوهپیمایی و کوهنوردی با کودکان"


40053

شاید شما هم این عبارت را زیاد شنیده باشید که: زندگی کوهنوردی شما بعد از دوران کودکی شروع می شود…!!!

اما این چنین نیست. بیشتر کودکان عاشق خارج شدن از منزل و به خصوص طبیعت می باشند و نیاز به اکتشاف، فعالیت فیزیکی و همچنین به نوعی شیفته به چالش کشیدن محیط خارج از خانه هستند.

این مقاله کوتاه به مباحثی در مورد مسائل مختلف از جمله چندیدن راهنمایی در مورد کوهپیمایی و کوهنوردی با کودکان می پردازد. این مباحث از تجربه شخصی افراد مختلف می باشد که با کودکان خود صعود و کوهپیمایی داشته اند و ممکن است که در والدین و شرایط مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

کوهپیمایی و کوهنوردی با کودکان گرچه ممکن است در مواردی خسته کننده و زمان بر باشد، اما یک تجربه فوق العاده و هیجان انگیز است که در بسیاری موارد توصیه شده است.

ادامه مطلب ...

"گردهمائی تشکل های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز"

گردهمائی تشکل های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز با هدف انسجام تشکل های کوهنوردی و ارتقا کیفی عملکرد آنها ، گردهمایی تشکل های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز را برگزار می نماید.

بدینوسیله از کلیه مسئولین محترم هیئتهای تابعه ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی ، همکاران و کلیه اعضای آنها دعوت بعمل می آید تا در گردهمایی تشکل های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز که در تاریخ 92/10/23 ساعت 16:00 لغایت 19:30 در محل سالن همایش های بیمارستان تامین اجتماعی البرز برگزار می گردد حضور به هم رسانند . بدیهی است حضور شما و اعضای محترم ، موجب همبستگی و خشنودی جامعه کوهنوردی استان البرز به خصوص کوهنوردان جوان این استان خواهد بود.

آدرس : کرج – انتهای باغستان – بیمارستان تامین اجتماعی البرز

"دیدار و نشست اختصاصی رئیس فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان"

"دیدار و نشست اختصاصی رئیس فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان"
 
 
روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه ۹۲، «رضا زارعی» رئیس فدراسیون با حضور در وزارت ورزش و جوانان در نشستی اختصاصی با دکتر «گودرزی» وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ضمن ارائه‌ی گزارشی از وضعیت موجود فدراسیون و تبیین رویکردها و برنامه‌های آتی، انتظارات و درخواست‌های خود را مبنی بر توجه بیشتر و همه‌جانبه به این ورزش ابراز داشت.

دکتر «گودرزی» نیز ضمن تبریک انتخاب «زارعی» به ریاست فدراسیون، بر تلاش خود و همکارانش در حمایت همه‌جانبه از رشته‌های مختلف ورزشی تصریح کرد.

"پنج یخ‌نورد کشورمان عازم مسابقات جام‌جهانی شدند"

"پنج یخ‌نورد کشورمان عازم مسابقات جام‌جهانی شدند"
 
 
پنج یخ‌نورد کشورمان به نام‌های «محمد رضا صفدریان»، «مجتبی ثقفی»، «مسعود زینالی»، «سعید محمودی» و «زهره عبدالله‌خانی» به سرپرستی «افخم السادات میرسلیمی» عازم مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی و رقابت‌های رنکینگ قهرمانی آسیا در «کره‌جنوبی» شدند.
این رقابت‌ها ۲۱ و ۲۲ دی ماه در شهر «چئونگ سوونگ» برگزار خواهد شد.

"پیام تسلیت"

"محسن نوری درگذشت"

صبح امروز پنج شنبه 12 دی ماه 1392، استاد محسن نوری پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری درگذشت.

محسن نوری سالها در سمتهایی نظیر مسئول کارگروه کوهنوردی و کارگروه مربیان در فدراسیون فعالیت داشت و اغلب قلل و دیواره های مرتفع کشورمان را صعود کرده بود. او در دهه شصت در کنار کوهنوردانی چون زنده یاد محمد داوودی فعالیتهای شاخصی را بر روی دیواره ها و کوههای ایران انجام داده بود که به عنوان نمونه می توان به سه بار صعود زمستانی گرده آلمانها در علم کوه اشاره کرد.
نوری همچنین در اولین تلاش ایرانیان، بعد از انقلاب، بر یک قله 8000 متری حضور داشت و عضو تیم ملی کوهنوردی ایران در سال 1376 بود که به قله گاشربروم II صعود کردند.
محسن نوری در سال 1384 به دنبال ضایعه تومور مغزی تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت ولی با تمرینهای زیاد دوباره توانست به عرصه ورزش بازگردد و فعالیتهای بی وقفه خود را در زمینه کوهنوردی و آموزش پی گیرد تا جایی که یک سال بعد از جراحی، تلاش دشواری را بر روی قله مرتفع موستاق آتا در کشور چین انجام داد.
محسن نوری مربی پیشکسوت و البته آشنا به دانش روز کوهنوردی بود و تا دو سه سال قبل که مجددا بیماری اش عود کرد در اغلب کلاسهای مربی گری سنگنوردی و یخ و برف به عنوان مدرس و سرپرست حضور داشت. به گونه ای که امروز جمع کثیری از مربیان فعال کوهنوردی، سابقه شاگردی محسن نوری را در کارنامه خود داشته اند.
محسن نوری در بهمن ماه 1390 به دنبال بازگشت بیماری‏ اش مجددا تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت اما از آن پس دیگر سلامتی اش را باز نیافت و به مرور توان بینایی و حرکت را از دست داد و سالهای سختی را در بستر بیماری گذراند.
او صبح 12 دی ماه 1392، با تنی رنجور اما با یادگارهای بسیار، با خانواده، دوستان و همه کوهنوردان ایران وداع کرد.
 
یادش گرامی باد.

---------------------------
زمان و مکان مراسم تشییع:
 بر اساس خبر اعلام شده از جانب فدراسیون کوهنوردی، مراسمهای تشییع و ترحیم وی به شرح ذیل انجام خواهد شد.
آئین تشییع: روز شنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۹:۳۰ صبح از مجموعه ورزشی شهید شیرودی ( وسی�%

پرداختن به کوه‌نوردی حساب و کتاب دارد شما لطفاً «کوه» نرو!

 «رویکرد آموزشی و همگانی»

پرداختن به کوه‌نوردی حساب و کتاب دارد
شما لطفاً «کوه» نرو! 
 

اگر خیلی کوه نرفته‌اید و بی تجربه هستید، بدون آمادگی لازم، کوه‌نوردی را شروع نکنید. این کار برای خودش کلی حساب و کتاب دارد که قبلش باید آنها را بدانید. 
 
برای انجام یک کوه‌نوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ البته این بدان معنا نیست که اگر فاقد این شرایط هستید باید به طور کلی قید این کار را بزنید بلکه سعی کنید از مسیرهای راحت تر و کم خطرتر استفاده کنید. بعضی از این شرایط شامل موارد زیر است.
 
------------------------------------------------------
 
شرایط کوه‌نوردی
 
1- ماهیچه های قوی پا
 
برای کوه‌نوردی نیاز به ماهیچه های قوی، به خصوص ماهیچه های پا دارید زیرا هنگام بالا رفتن از کوه ماهیچه ها مجبورند وزن بدن و کوله پشتی را تحمل کنند، بنابراین اگر قصددارید در یک مسیر کوهستانی پیاده روی کنید، یک هفته قبل از آن مواد غذایی حاوی منیزینم مانند سیب زمینی و اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانیدتا از کشیدگی ماهیچه ها پیشگیری کنید. همچنین می توانید از مواد غذایی نمکی مانند بادام زمینی نمکی استفاده کنید.
 
2- استقامت بدنی بالا
 
نبض شدید تنفس هنگام بالا رفتن در یک مسیر کوهستانی کم کم با تند شدن شیب افزایش پیدا می کنند بنابراین داشتن استقامت بدنی بالا یکی از مهمترین شرایط جسمی برای پیاده روی کوهستانی است.
 
3- قدرت تحمل ارتفاع بالا
 
کسانی که در ارتفاع پایین زندگی می کنند و از نظر جسمی هم کاملا سالم هستند نیز ممکن است در ارتفاعات بالا دچار مشکل شوند زیرا در ارتفاع بالا بدن نیاز به گلبول های قرمز خون بیشتری دارد تا بتواند اکسیژن مورد نیاز را از هوای رقیق بگیرد. در حالت عادی معمولا حدود 24 ساعت طول می کشد تا فرد کاملا با این شرایط سازگاری پیدا کند.
 
4- قدرت تمرکز طولانی
 
هنگام پیاده روی در مسیرهای کوهستانی باید حتما حواستان به مسیر پیش رو باشد زیرا در غیر اینصورت ممکن است تعادل خود را از دست بدهید و حتی به پایین پرت شوید. معمولا نوجوانان به دلیل بی توجهی بیشتر در معرض خطر هستند. البته این امر می تواند ناشی از خستگی شدید نیز باشد؛ حتی در حرفه ای ها.
 
5- چالاکی و چابکی
 
لازم نیست قهرمان ژیمناستیک باشید اما برای گرفتن بهترین نتیجه باید کمی چالاک باشید. این موضوع باعث حفظ استقلال شما موقع کوه‌نوردی می شود زیرا دیگر برای عبور از رودخانه یا یک مسیر باریک نیازی به کمک دیگران ندارید...

ادامه مطلب ...

"برقراری ارتباط مستقیم با رئیس فدراسیون از طریق رایانامه اختصاصی"

"برقراری ارتباط مستقیم با رئیس فدراسیوناز طریق رایانامه اختصاصی"
 
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون؛ به اطلاع جامعه‌ی ارجمند کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی می‌رساند، علاوه بر مکاتبات عمومی و پیگیری‌ها از طریق پست الکترونیکی فدراسیون به آدرس: info@msfi.ir ، به منظور تسهیل در برقراری ارتباط بی‌واسطه و فراگیر با شخص رئیس فدراسیون، می‌توانید از طریق رایانامه اختصاصی به آدرس: reza.zarei@msfi.ir با وی مکاتبه کنید.

"برنامه های پیش بینی شده صعود به قلل زمستان 92"

"برنامه های پیش بینی شده صعود به قلل زمستان 92"

 

ردیف

 

عنوان برنامه

 

مدت (روز)

تاریخ اجراء

سرپرست

منطقه

توضیحات

1

زرچه خانی

1

92/10/06

زهرا مویدی

خور

 

2

شاه البرز

2

92/10/12-13

یوسف تقی زاده

طالقان حسنجون

 

3

کله سنگ

1

92/10/13

علی اصغر شماخی

طالقان ـ دنبلید

 

4

شاه کرم

1

92/10/20

کریم رمضانی

ولیان

 

5

کویروتالاب

2

92/10/27

زهرا مویدی

نجم اباد

 

6

آسمان کوه

1

92/11/04

اکبر یوسفیان

سیراب

 

7

کهار

1

92/11/11

فاطمه مومنی

کلوان

 

8

کردچال

1

92/11/18

مجید کبیری

آبیک

 

9

سات به شاه البرز

4

92/11/22-25

علی رضا یوسفیان

طالقان

 

10

گزانا یورد

1

92/11/25

احمد روزبهانی

سیبستان

 

11

ملین دوهاله

1

92/12/02

مریم صمدی

(مهران) طالقان

 

12

خراسان کوه

1

92/12/09

رضا اسدی

فشند

 

13

تالاب نجم آباد

(روز درختکاری)

1

92/12/16

زهرا شکوهی

نجم آباد

 

14

اودل( مشترک با آسمان البرز)

1

92/12/23

کریم رمضانی

ولیان

 

 


                                                                                            

"علل ضایعه درد کشگک - عارضه ای شایع در کوهنوردان"

"علل ضایعه درد کشگک - عارضه ای شایع در کوهنوردان"


درد مفصل بین کشکک و ران در ورزشکاران بخصوص کوهنوردان شایع است.

درد تنها در جلو زانو احساس میشود و شروع آن بصورت درد مبهم است. این درد با دویدن در سطوح شیب دار بدتر میشود. در این حالت نشستن در زمانهای طولانی نیز باعث درد میشود. گاهی از مواقع این درد بدنبال فعالیت ناگهانی و یا ضربه های مستقیم بوجود میاید. دردمفصل کشگک بدنبال آسیب دیدگی غضروفهای پوشاننده استخوان کشگک بوجود می آید.

علل ایجاد ضایعه :
1. برخورد ورزشکاران در حین تمرین
2. ضعف عضله چهار(قسمت پهن داخلی)
3. فعالیت های ورزشی که در آن خم کردن زانو از صاف کرن آن بیشتر باشد.
4. پیچ خوردگی های زانو
5. نیمه دررفتگی یا دررفتگی کامل کشگک
6. وجود اختلالات ساختمانی در زانوی پرانتزی
7. وجود چرخش در استخوانهای ران و ساق پا
8. بی حرکتی های طولانی در زانو متعاقب جراحی و شکستگی
درمان:
1. فیزیوتراپی 
2. تقویت عضله 4سر(بویژه قسمت داخلی)
3. تمرینات کششی همسترینگ
4. اجتناب از فعالیتهایی که زانو از 90 درجه بیشتر خم میشود.
5. استفاده از یخ در مواقعی که درد تشدید میشود
6. استفاده از دارو(با تجویز پزشک )
7. ااستفاده از وسایل حمایتی
نمونه ای از تمرینات درمانی:
1. انقباض عضله چهار سر:درحالت نشسته پاهای خود را دراز کنید و دست خود رابالای زانو در سمت داخل بگذارید و عضلات ران تا 5ثانیه منقبض کنیدو 10*3 بار تکرار کنید.
2. اگر مجبور هستید که مدت طولانی بنشینید زانوهای خود رامرتباً راست کنید.
3. از دوچرخه سواری لیلی کردن زانو زدن و دویدن در سطوح ناصاف پرهیز کنید.
4. انجام تمرینات کششی در جهت صاف شدن زانو

"برنامه فردا"

به اطلاع دوستان وهمنوردان گرامی:



برنامه فردا تاریخ 92/10/02  کهار می باشد کسانی که مایل به شرکت در برنامه رو دارن با آقای کریم رمضانی تماس بگیرن.

ساعت حرکت:3:45  

مکان جلوی بانک ملی نظراباد

تلفن تماس: 09194649878

"شب یلداتون مبارک"

"شب یلداتون مبارک"



یلدا ای شروع فصل سرما
یلدا ای باعث محبت آدمها
یلدا ای معنی تولد
یلدا ای دختر زمستان
یلدا ای سنت نیاکان
یلدای قشنگ و مهربانم
به یاد تو روزها شمارم
یلدا ای بلندترین شب
یلدا یعنی به یادمان باد
طولت یک دقیقه بیشتر باد
یک دقیقه بیشتر با هم بودن
شعر زندگی باید سرودن
این شب ای بزرگ فامیل
ای بزرگی از نژاد هابیل
تو در این شب راز زندگی گو
گرمی و طراوت یلدا از توست
این سرخی هندوانه شاهد توست
یلدا گرامی باشی سالها
شادی بدهی به دلها