خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

برگزاری کلاس GPS

همنوردان گرامی:

خانه کوهنوردان شهرستان نظرآباد در نظر دارد یک دوره کلاس جی پی اس در دی ماه سال جاری  برگزار کند. از علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر باخانم مومنی 09125468810 تماس حاصل فرمایید.

جهت شرکت در این دوره دارا بودن مدرک کار آموزی  قطب نما ضروری می باشد.

"مجمع عادی سالیانه هیئت استان البرز برگزار شد"

"مجمع عادی سالیانه هیئت استان البرز برگزار شد"

مجمع عادی سالیانه هیئت استان البرز برگزار شد

روز دوشنبه ۲۴ آذر مجمع عادی سالیانه هیئت استان «البرز» با حضور ریاست محترم فدراسیون " جناب آقای زارعی " مدیرکل محترم اداره کل ورزش و جوانان استان البرز " جناب آقای گل محمدی " معاونین ورزش استان ، مسئولین کارگروه‌های امور استان های فدراسیون و صعودهای ورزشی، روسای هیئت‌های شهرستان‌ها و نمایندگان گروه‌ها، باشگاه‌ها، داوران ، ورزشکاران ، مربیان و آموزش و پرورش ، در محل سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان استان ، برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان «البرز»  جناب آقای خزائی ، ضمن بیان عملکرد سال ۹۳ به تشریح تقویم ورزشی سال ۹۴ پرداختند. در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه  به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در جهت توسعه این ورزش در استان البرز پرداختند.این مجمع با بیان دیدگاه‌های رییس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و مدیرکل ورزش استان و قرائت مصوبات مجمع پایان یافت.

مجمع عادی سالیانه هیئت استان البرز برگزار شد

گردهمائی روز جهانی کوهستان

گردهمائی روز جهانی کوهستان

گردهمائی روز جهانی کوهستان

بدینوسیله به اطلاع کلیه هیئت ها ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند ؛ در نظر است جهت حضور در همایش بزرگداشت روز جهانی کوهستان در تاریخ 93/09/27 از وسایل نقیله جمعی استفاده گردد ، لذا خواهشمند است جهت هماهنگی و اعلام تعداد نفرات ، لغایت ساعت 10 روز چهارشنبه مورخ 93/09/26 با آقای فرشاد رضاخانی به شماره 09122811393 تماس حاصل فرمائید .

انتشار جزوه آموزشی «مبانی محیط زیست کوهستان»

انتشار جزوه آموزشی «مبانی محیط زیست کوهستان»

کارگروه محیط زیست فدراسیون؛ جزوه آموزشی «مبانی محیط زیست کوهستان» را جهت بهره برداری متقاضیان و به عنوان منبع تدریس و آزمون دوره ی مربوطه منتشر کرد.

شایان ذکر است دوره مذکور به شکل تئوری و در زمان یک روز و با صدور گواهی حضور از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی برگزار خواهد شد.

هیئت‌ها و گروه‌های متقاضی جهت برگزاری دوره، می‌توانند با کارگروه محیط زیست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی تماس حاصل نمایند.

فایل از این لینک قابل دانلود است

پیام تسلیت

بسوز ای دل که امروز اربعین است / عزای پور ختم المرسلین است

قیام کربلایش تا قیامت /سراسر درس، بهر مسلمین است

اربعن حسینی تسلیت باد.

همایش روز جهانی کوهستان و نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها؛ پنج‌شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۰

همایش روز جهانی کوهستان
و نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها؛
   پنج‌شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ 

از کوه‌نوردان و دوستداران محیط‌های کوهستانی دعوت می‌شود در همایش روز جهانی کوهستان (۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر) شرکت نمایند. این همایش با همکاری فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، انجمن کوه‌نوردان ایران، بنیادمحمدی‌فر، هیات کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، و انجمن حفظ محیط کوهستان در روز پنج‌شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

روز جهانی کوهستان را فرصتی می‌دانیم برای دیدار با پیش‌کسوتان و فعالان عرصه‌ی کوه‌نوردی، و تجدید پیمان برای حفاظت از میراث کوهستانی کشورمان.

برنامه‌ها: * آشنایی با موضوع امسال روز جهانی کوهستان * سخنرانی محمد درویش، مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست * معرفی برگزیدگان جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها (کتاب‌ها و مقاله‌های برگزیده در زمینه‌ی کوه‌نوردی و حفاظت کوهستان) * پذیرایی و گفتگو نشانی: تهران- خیابان انقلاب، جنب خیابان بهار، سالن اسوه.

معرفی مهندس «هاشم نژاد» جهت برگزاری دوره‌های هواشناسی کوهستان

"معرفی مهندس «هاشم نژاد» جهت برگزاری دوره‌های هواشناسی کوهستان"

به آگاهی می‌رساند؛ با توجه به متوقف شدن برگزاری دوره‌های هواشناسی کوهستان و پیگیری‌های فدراسیون و بررسی فراوان پیرامون انتخاب شایسته مدرس در این حوزه، بدین‌وسیله آقای مهندس محسن هاشم‌نژاد، کارشناس این رشته به عنوان مدرس دوره‌های هواشناسی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی معرفی می‌شوند. لذا از این پس فقط دوره‌هایی از طرف فدراسیون پذیرفته خواهد شد که با حضور نامبرده برگزار شود. طرح درس و جزوه‌های آموزشی این دوره نیز به زودی از طریق سایت قابل دسترسی خواهد بود و از طرف ایشان در دوره‌های آموزشی ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است؛ نفراتى که در دوره مدرسى هواشناسى با مدرسى دکتر سپهرى شرکت نمودند پس از تایید دکتر سپهرى و با هماهنگى مهندس هاشم نژاد مجوز آ موزش خواهند گرفت.

خاطر نشان می شود؛ در حال حاضر منابع آموزشی همان جزوات گذشته و کتاب هواشناسی، تألیف دکتر سپهری می‌باشد .

مقتضی است هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی نسبت به اطلاع‌رسانی به باشگاه‌ها، گروه‌ها و هیئت‌های شهرستان‌های خود اقدام نمایند.

شماره تماس مهندس هاشم‌نژاد:                         ۰۹۱۹۸۴۴۵۹۰۵

جلسه کارگروه محیط زیست

"جلسه کارگروه محیط زیست"

جلسه کارگروه محیط زیست

به اطلاع مسئولین محترم هیئت ها ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند ؛ پیرو بخشنامه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مبنی بر ضرورت تشکیل کارگروه محیط زیست در بین گروهها و باشگاههای کوهنوردی

کارگروه محیط زیست هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ، در نظر دارد جهت آشنائی بیشتر با شرح وظایف این کارگروه ، جلسه ای راس ساعت 17 مورخ 93/09/17 در دفتر هیئت استان ، واقع در باغستان - مجموعه ورزشی انقلاب برگزار نماید . خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع ، نماینده یا مسئول کارگروه محیط زیست تشکلهای کوهنوردی در جلسه فوق حضور به هم رسانند .

"پیام تبریک"

همنوردان گرامی:

جناب آقایان حسین عمرانی،میلاٰد فتحی ،نوید بوستانی فر ،پویا محمد علیزاده کسب مقام قهرمانی و تیمی در رشته حمل مصدوم در مسلبقات کشوری و رفاقت مهر را به شما و خانواده محترمتان تبریک میگوییم.

از طرف روابط عمومی خانه کوهنوردان نظرآباد

"پیام تسلیت"

"همنورد گرامی جناب آقای محمد صادق جوکار"

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام  

درگذشت مادر مهربان و مومنتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم خداوند متعال روح پاکش را با سرورش فاطمه زهراء محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

"برگزاری کلاس مقدماتی پزشکی کوهستان"

برگزاری کلاس مقدماتی پزشکی کوهستان

برگزاری کلاس مقدماتی پزشکی کوهستان

بدینوسیله به اطلاع می رساند ؛ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شهریار در نظر دارد یک دوره کلاس مقدماتی پزشکی کوهستان با مجوز فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار نماید .

زمان : پنجشنبه 13 آذر، ساعت 14 لغایت 20 ( دکتر حمید مساعدیان ) و جمعه 14 آذر، ساعت 8 لغایت 15 ( دکتر بیاتانی )

مکان: شهریار - میدان معلم – خیابان معلم جنوبی - اداره ورزش و جوانان - طبقه زیرین - سالن آمفی تئاتر

مدارک : کپی شناسنامه و کارت ملی
هزینه دوره : 60 هزار تومان

برخی از سرفصل های آموزشی: بیماری ارتفاع وارتفاع زدگی، صاعقه زدگی، برف کوری ونورزدگی، آفتاب سوختگی و اثرات سوء اشعه آفتاب ، سرمازدگی و یخ زدگی اندامها، هیپو ترمی و کاهش دمای عمومی بدن، کیت کمکهای اولیه انفرادی کوهنورد، اصول تغذیه در ورزش کوهنوردی، گرمازدگی وشوک گرمایی
جهت شرکت کنندگان در دوره، حکم رسمی فدراسیون صادر خواهد شد .

با توجه به محدود بودن ظرفیت، اولویت با کسانی است که مراحل ثبت نام خود را تکمیل نموده باشند .
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با آقای اسماعیل رهگذر( 09122594246 ) تماس حاصل فرمائید .

"پیام تبریک"

همنورد عزیز:

جناب آقای رضا اسدی،عضو محترم کارگروه خانه کوهنوردان نظرآباد، انتصاب جنابعالی بعنوان رئیس بهداشت محیط آبیک را به شما و خانواده محترم تبریک عرض کرده و از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روز افزون برایتان خو استاریم .

از طرف خانه کوهنوردان نظرآباد

راهنمای صحیح پایین آمدن از کوه:

راهنمای صحیح پایین آمدن از کوه:

 

 اگر پیش از حرکت و به خصوص در هنگام پایین آمدن از کوه و در طی مسیر، پاره ای احتیاط های مقدماتی رعایت شود می توان از بروز بسیاری از پیشامدهای خطرناک در کوه پیشگیری کرد. توصیه های مهم : موقع پایین آمدن از کوه، گام هایتان را کوتاه و کنترل شده بردارید تا کمترین تاثیر را بر محیط بگذارید.قدم های برداشته شده در سرازیری باید متعادل تر از قدم هایی باشد که تنها تحت تاثیر قوه ی جاذبه و بی اختیار برداشته می شود... ادامه مطلب ...

اجتناب از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی/ از اول‌ آذر تا آخر اسفند

جتناب از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی/ از اول‌ آذر تا آخر اسفند

اجتناب از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی/ از اول‌ آذر تا آخر اسفند

به آگاهی تمامی مربیان کشور می‌رساند؛ با توجه به فرارسیدن فصل سرما مقتضی است از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از اول آذرماه تا پایان اسفندماه سال جاری در سراسر کشور خودداری نمایند.

شایان ذکر است برگزاری دوره در استان‌های گرمسیر تنها با هماهنگی کارگروه آموزش و اخذ مجوز مجاز می‌باشد.