خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

انالله و انا الیه راجعون


متاسفانه با خبر شدیم همنورد عزیزمان آقای رضا جلیوری در غم از دست دادن پدر عزیزشان به سوگ نشسته اند، این مصیبت بزرگ را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت می گوئیم و از خداوند بزرگوار علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و شکیبائی را برای بازماندگانشان خواستاریم.

روحش شاد

برنامه های اجرا شده به مناسبت 14و 15 خرداد

برنامه های عملی اجرا شده :

1- صعود 8 نفر از کوهنوردان خانه نظرآباد با گروه تاتائو به قله حوض دال دنا 91/3/11.12.13

2- صعود گروه کوهنوردی باران مشترک با گروه کوهنوردی بروجرد به قله قاش مستان 91/3/13.14.15

3- پیمایش جنگل جهان نما توسط کوهنوردان خانه نظرآباد 91/3/11.12.13

4- صعود 5 نفر از کوهنوردان خانه نظرآباد به قله سپید قطور 91/3/11.12

5- صعود 4 نفر از کوهنوردان خانه نظرآباد به قله لشگرک 91/3/14.15


برنامه های اجرایی تئوری و عملی :

1- شرکت 5 نفر از افراد هیئت کوهنوردی نظرآباد در آزمون مربی گری کوهپیمایی درجه 3 91/3/12.13

2- شرکت در کلاس پزشکی کوهستان

اطلاعیه : بخش نظردهی سیستم فعال می باشد

همنوردان عزیز بخش نظردهی وبلاگ فعال می باشد. نظرات خود را در پایان هرمطلب می توانید درج نمایید.

با تشکر : سایه

کلاس پزشکی کوهستان برگزار میشود 91/3/27.28

بدینوسیله به اطلاع می رساند هیئت کوهنوردی استان البرز در تاریخ 91/3/27.28  اقدام به برگزاری 1 دوره کلاس آموزشی پزشکی کوهستان نموده است. علاقه مندان می توانند برای شرکت در کلاس مربوطه از طریق هیئت کوهنوردی استان البرز ثبت نام به عمل آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در جلسه هفتگی هیئت کوهنوردی شهرستان نظرآباد حضور به عمل آورید.

گزارش برنامه قله شاه البرز 91/3/4.5

در روز پنج شنبه 4/3/91 ساعت 8 صبح در شهرستان نظراباد روبروی خانه کوهنوردان با 14 نفر از همنوردان عزیز گرد هم آمدیم سپس با مینی بوسی که از قبل هماهنگ شده بود به سمت شهرک طالقان حرکت کردیم. در مسیر بارش باران داشتیم که با اطلاعاتی که از هواشناسی گرفته بودیم میدانستیم که بارشها پراکنده هستند و روز جمعه که روز صعود به قله بود هوا افتابی پیش بینی شده بود. ساعت 10 صبح به پارکینگ روستا رسیدیم . جلودار برنامه آقای رحیمی، عقب دار آقای پالیزدار و مسئول فنی تیم آقای بابک مویدی بودند که همگی در یک صف منظم با گذر از کوچه باغهای روستا به سمت دره ای که مسیر اصلی صعود بود حرکت را آغاز کردیم. هوا در این فصل فوق العاده مطبوع و خنک است. حرکت ما از مسیر پاکوپ از مسیر کنار رودخانه شاهرود  به پیش می رفت.

در ساعت 11:30 دقیقه در نزدیکی پل چوبی که بر روی رودخانه ساخته شده بود استراحت کوتاهی کردیم و بعداز گذر از پل به سمت دیگر رودخانه رفتیم و از پاکوب سمت راست ادامه مسیر دادیم . بعد از طی مسافت کوتاهی وارد دره ای زیبا می شویم. در ساعت 30/12 استراحت کرده و بعد از خوردن ناهار و تنقلات در ساعت 14 به مسیر ادامه دادیم. از اینجا پاکوب به سمت یال میرود و ارتفاع میگیریم که دوستان ظرفهای آب خود را دراین مکان پر کردند چون با ارتفاع گرفتن از اب دور می شویم.

بعد از گذشت یک و نیم ساعت به تابلوی سفید رنگی که بر روی آن نوشته شده (خشک چال، یورد عباس آقا، چال یورد، میان آب، قله شاه البرز) که یکی سمت چپ که به چال یورت می رفت و دیگری به سمت راست که به گوسفند سرا ی میان آب می رسید. گروه مسیری که به میان آب هدایت می شود را انتخاب کرده و حرکت می کند. پوشش گیاهی متنوع و زیبا می شود به طوری در دامنه ها پوشیده از ریواس است، ساعت 14:30 وارد گردنه شده و تراورس به سمت شرق است.

مسیر حرکت را که به سمت شمال و شمال غرب است را طی نموده و در ساعت 15 به چشمه ای خروشان که از دل کوه جاری بود رسیدیم، بعد از استراحت و برداشتن آب مسیر پاکوپ را ادامه داده تا در ساعت 16 به میان آب یا گوسفند سرا می رسیم. این مکان محل مناسبی برای استراحت و برپایی چادر می باشد.

جهت شب مانی چادرها را برپا نموده و بعد از یک ساعت استراحت دوستان همنورد جهت هم هوایی به ارتفاع رفتند. در ساعت 19:30 سرپرست برنامه به دوستانی که تمایل به صعود به قله را داشتند جهت برنامه روز بعد صحبت هایی ارائه نموده و ساعت 5 حرکت به سمت قله را اعلام کردند.

روز دوم:

در ساعت 5 روز جمعه دریک گروه 9 نفره به سمت قله ادامه مسیر دادیم. مسیرحرکت به سمت غرب و شمال غرب است مسیر را به سمت یال ادامه داده تا اینکه در ساعت 6 به زیر یخچالی که در دامنه شمالی بود رسیدیم. و در انجا با خوردن صبحانه ای سبک مسیر را از روی یخچال ادامه دادیم که به روی یال اصلی رسیدیم . مسیر را ادامه داده تا در کنار سنگ چینی که جهت راهنمای مسیر بر روی یال اصلی بود، ساعت 7:45 توقف نموده و چند دقیقه استراحت کردیم. مسیرپاکوب را ادامه می دهیم درجهت غرب و شمال غرب تا اینکه به سنگ چینهایی بعدی که جهت مسیر قله را به ما نشان می دهند می رسیم و مسیر یال را ادامه داده کم کم خط الرس شاه البرز که همچون عروسی سپید نمایان است.

برف این ارتفاع را پوشانده بود. اما برف یخ زده بوده و حرکت را کمی دشوار می نمود. ساعت 8:20 صبح مسیر خط الرس را به سمت قله ادامه دادیم ، و در ساعت 9:23 به قله با شکوه شاه البرز رسیدیم. ارتفاع 4167 متر ، مسیر طی شده از پارکینگ 34/17 کیلومتر و از گوسفند سرا 34/6 کیلومتر می باشد.

در روی قله دوستان به تماشای مناظر اطراف پرداخته، در زیر دیواره قله در سمت پرتگاه شمالی دره ای عمیق به عمق بیش از 300 متر زیبا با شیب تند و یخچال دائمی شاه البرز خودنمایی می کرد و در سمت شمال دره سه هزار و شمال غربی کوههای تخت سلیمان، علم کوه و خرسان و در سمت شمال شرقی قله سات و در غرب قله سفید آب و در جنوب نیز دره های مشرف به طالقان و دریاچه سد طالقان نمای زیبایی دارد. بعد از گرفتن عکس به سمت پایین در ساعت 9:40 حرکت کردیم در امتداد خط الرس در مسیر برگشت قرار گرفتیم و با گذر از پاکوبی که به سمت قله رفته بودیم به سمت گوسفند سرا راهی شدیم در ساعت 11:30 کمی استراحت کرده و با گذر از چند آبشار در مسیر در ساعت 12:30 به چادرها رسیدیم وبا جمع کردن کوله ها وکمی استراحت در ساعت 13:30 به سمت روستا راهی شدیم وباگذر از همان مسیر روز پنج شنبه در ساعت 16:15به چشمه رسیده و با خوردن مقداری تنقلات  تجدید قوا کرده و با گذر از کوچه باغهای زیبا در ساعت 18:30 به روستا رسیده وبا همان مینی بوس به سمت نظراباد راهی شدیم که در ساعت 21 به نظراباد رسیده و دوستان به منازل خود رفتند

همنوردان شرکت کننده :رحیم رحیمی. ارسطو آقا احمدی. نادر یوسفی. رضا اسدی. سعید پالیزدار . اکبر یوسفیان. حمید و محمد آقا احمدی.شیری. سید عزیز موسوی . بابک مویدی. عبدی . محمد فلاح و

سرپرست برنامه و گزارش: محمد صادق جوکار

  عکس : ارسطو وحمید آقا احمدی