خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

برگزاری اولین برنامه کوهپیمائی فصلی سال 93 به میزبانی شهرستان اشتهارد


به اطلاع مسئولین محترم هیئتهای تابعه ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی می رساند پیرو پیشنهاد کارگروه کوهپیمائی و کارگروه امور شهرستانهای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز مبنی بر برگزاری کوهپیمائی عمومی فصلی و جلسات مشترک فصلی به سرپرستی و میزبانی ( داوطلبانه )


ادامه مطلب ...

اطلاعیه

بدین وسیله به استحضار می رساند طبق ماده 18 اساس نامه خانه کوهنوردان نظر آباد، مجمع عمومی عادی سالانه خانه در روز جهار شنبه مورخ 93/1/27 ساعت 18 در محل دفتر خانه برگزار شد، در این جلسه پس از گزارش عملکرد خانه در سال 92 توسط آقای روزبهانی, و رای گیری توسط اعضاء  جناب آقای علی اصغر شماخی برای سال 93 بعنوان رئیس خانه کوهنوردان انتخاب شدند.

فراخوان صعود سراسری به ارتفاعات «کبیر کوه»

فراخوان صعود سراسری به ارتفاعات «کبیر کوه»

بنا بر گزارش رسیده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان «ایلام»؛ به اطلاع می‌رساند با توجه به درخواست شماره ۱۶۳/۳۶۳ مورخ۱۲/بهمن/۹۲ هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی این استان به منظور بالا بردن توان کوه‌نوردان و همچنین نشان دادن ویژگیهای فرهنگی و جاذبه های گردشگری و طبیعی

استان ایلام و به خصوص زیبایی «کبیر کوه» که یکی از طولانی ترین خط الراس های کشور با طول ۱۶۳ کیلومتر می‌باشد به سایر کوه‌نوردان و گردشکران کشور، این هیأت در نظر دارد در اردیبهشت ماه سال ۹۳ نسبت به صعود کشوری ویژه آقایان به ارتفاعات «کبیر کوه» با شرایط ذیل اقدام نماید.

  1.  هر استان دارای ۵ سهمیه جهت شرکت کوه‌نوردان می‌باشد.
  2.  برنامه صعود به ارتفاعات «کبیر کوه» اردیبهشت ماه سال ۹۳ میباشد.
  3.  زمان دقیق صعود متعاقبا اعلام خواهد شد.

آیا «عظیم قیچی ساز» از ثبت رکورد جهانی بازخواهد ماند ؟!

آیا «عظیم قیچی ساز» از ثبت رکورد جهانی بازخواهد ماند ؟!


«عظیم قیچی‌ساز» با اشاره به مشکلات مالی برای عزیمت به هیمالیا و ثبت رکورد جهانی گفت: فکر نمی‌کنم وزیر ورزش مرا بشناسد و از سیستم اداری ورزش کشور برای کمک ناامید هستم!
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: «عظیم قیچی ساز» مشهور ترین و پر افتخارترین کوه‌نورد ایرانی که تاکنون 12 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است، طبق برنامه خود باید 14 قله را در زمانی مشخص فتح کند که برای فتح دو قله دیگر با مشکلات مالی و بی توجهی مسئولان ورزشی کشور روبرو شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عدم صعودش به دو قله شیشاپانگما و لوتسه اظهار داشت: متاسفانه با شرایطی که به وجود آمده است فکر نمی‌کنم دیگر امسال بتوانم اقدامی برای صعود به این دو قله داشته باشم. متاسفانه کسی قصد ندارد کمک مالی کند.


«عظیم قیچی ساز» صحت مساعدت‌ نهادهای دولتی ورزش را تأیید نکرد!

 «                             عظیم قیچی ساز» صحت مساعدت‌ نهادهای دولتی ورزش را تأیید نکرد!

 

پس از انتشار خبر  خبرگزاری فارس مبنی بر رفع مشکلات مالی صعودهای آتی «عظیم قیچی ساز» از سوی نهادهای دولتی ورزش، وی با ارسال پیامی از «کاتماندو»، صحت این مساعدت‌ها را تأیید نکرد و خواستار انتشار متن ذیل شد؛

«عظیم قیچی ساز» ۱۶ فرودین ۹۳ :

 "سلام آقای رضایی ... از طرف وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی هیچ کمکی به من نشده و تنها شهرداری تبریز نیمی از هزینه‌ی صعود به شیشاپانگما را تقبل کرده است و بقیه هزینه‌ها شخصی می‌باشد ... اگر بتوانم قله شیشاپانگما را صعود کنم به ایران بازخواهم گشت، چون نمی‌توانم هزینه‌ی صعودی دیگر را تأمین کنم" !



جریان اعزام «عظیم قیچی‌ساز» به «شیشاپانگما» پس از رفع مشکلات مالی!

جریان اعزام «عظیم قیچی‌ساز» به «شیشاپانگما»
پس از رفع مشکلات مالی!
 
 
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: «عظیم قیچی ساز» کوه‌نورد مشهور ایرانی که تاکنون ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر جهان را فتح کرده است و برای ثبت رکورد جهانی و پیوستن به باشگاه ۸ هزارتایی‌ها تنها دو قله دیگر را پیش رو دارد، روز شنبه ۱۶ فروردین برای صعود به قله ۸۰۱۳ متری «شیشاپانگما» عازم تبت می‌شود.
 
وی پس از موفقیت در این صعود برای فتح قله ۸۵۱۶ متری «لوتسه» تلاش خواهد کرد.
 
لوتسه در مرز چین و نپال قرار دارد و تیم ملی کوه‌نوردی کشورمان در بهار ۱۳۸۱ موفق شد با ۱۲ کوه‌نورد این قله را فتح کند.
 
اما «قیچی ساز» برای این دو صعود با مشکلات مالی روبرو بود که با هماهنگی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کوه‌نوردی، همچنین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی این مشکلات برطرف شد تا قیچی ساز تمام تمرکزش برای ثبت این رکورد جهانی باشد.
 
 
«رضا زارعی»، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ما تلاش کردیم قیچی ساز پیش از اعزام ملاقاتی را با گودرزی، وزیر ورش داشته باشد و مشکلاتش را بازگو کند، اما به دلیل تعطیلات و آخر سال این دیدار میسر نشد، اما دکتر سجادی معاون وی کارها را پیگیری کرد و حتی برای خرید ارز دولتی هم اقدام شد اما در بانک مرکزی مشکلاتی به وجود آمد که پس از بازگشت وی هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.
 
وی گفت:‌ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز، مشکلات وی برای اعزام برطرف شد و قیچی ساز ۱۶ فروردین عازم شیشاپانگما می‌‌شود.
 
«زارعی» عنوان کرد: قیچی ساز در صورت موفقیت در صعود به این دو قله، سی و دومین فردی خواهد بود که ۱۴قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است و یک موفقیت ارزشمند برای کوه‌نوردی کشورمان به حساب خواهد آمد.

فراخوان برگزاری «جشنواره صعودهای برتر» در دو محور کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی

فراخوان برگزاری «جشنواره صعودهای برتر»
در دو محور کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این فدراسیون درصدد است در بهار سال ۹۳ اقدام به برگزاری جشنواره صعودهای برتر در دو محور کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نماید. لذا کلیه هیأت‌ها، گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی می‌توانند نسبت به ارسال مدارک صعودهای خود حداکثر تا ۱ اردیبهشت ۹۳ اقدام نمایند.

ـ محورهای مورد نظر در کوه‌نوردی:

۱ـ انجام کار گروهی؛

۲ـ احترام به محیط زیست؛

۳ـ پرهیز از مسیرهای خطرناک؛

۴ـ سطح بالا از توانایی فنی مورد نیاز؛

۵ـ دارا بودن روح خلاقیت در انتخاب مسیرهای کوهستانی؛

۶ـ احترام به مردم، هم تیمی‌ها، سایر تیم‌های حاضر در منطقه، مردم محلی، باربران و شرکت‌های خدماتی؛

۷ـ احترام به نسل‌های آینده و نیاز آنها به بهره‌برداری از همان منابع و امکان بهره‌برداری ایشان از آن تجارب.

همچنین در بحث صعودهای ورزشی برترین صعودهای اجرا شده در طبیعت با رویکرد:

۱ـ احترام به محیط زیست؛

۲ـ پرهیز از صعودهای خطرناک؛

۳ـ تلاش در راه ارتقای درجه صعود طبیعی یا مصنوعی مد نظر قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است گزارش‌های ارسالی می‌بایست به صورت مستند و مصور از تمامی مراحل صعود بوده (به صورت فیلم و عکس) و پس از تایید هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان جهت بررسی به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ارسال شود.

همچنین در این جشنواره که در بهار سال ۹۳ برگزار خواهد شد، برترین تلاش‌های زیست محیطی و فعالیت‌های انسان دوستانه در حوزه کوهستان و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر کتاب و سایر نشریات مرتبط با کوهنوردی و صعودهای ورزشی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مقتضی است تمامی هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نسبت به اطلاع‌رسانی موارد فوق در اسرع وقت اقدام نمایند.