خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"گزارش برنامه قله علم کوه از مسیر سیاسنگها"

  بنام خالق کوهها          


علم چال

گزارش برنامه قله " علم کوه از مسیر سیاسنگها" ( 4604 ).  

تاریخ اجرا :19و94/6/20



سرپرست برنامه :آقای علیرضا یوسفیان.

منطقه: استان مازندران، کلاردشت ، منطقه رودبارک  ، قرارگاه ونداربن .

صعود قله (سنگین).

 تعداد نفرات شرکت کننده: 3 نفر.

وضعیت آنتن دهی موبایل بر روی مسیر منتهی به پناهگاه سرچال به صورت محدود وجود دارد. 

شرح برنامه:...

ادامه مطلب ...

فقدان «امیرقلندری» از مربیان و سنگ‌نوردان «ارومیه»!

در کمال تأسف و تأثر باخبر شدیم؛ «امیرقلندری» از سنگ‌نوردان و مربیان استان آذربایجان غربی؛ بر اثر سانحه تصادف و پس از دو روز بیهوشی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان زنجان؛ ساعت 9:30 صبح امروز به دیار باقی شتافت!

فقدان آن عزیز از دست رفته را به خانواده ایشان، جامعه ‌کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی صمیمانه تسلیت عرض می‌نمائیم. روحش شاد؛ یادش گرامی.

وی در مسیر بازگشت از رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی کشور در جاده زنجان براثر سانحه تصادف دچار ضربه مغزی شد.

اصول گرم کردن قبل از فعالیت ورزشی:

 یکی از تصورات غلط در ورزش آن است که کشش و انجام تمرینات کششی معادل گرم کردن می باشد ، کشش بخش خیلی مهمی از فرایند گرم کردن پیش از ورزش است اما معادل گرم کردن نمی باشد. گرم کردن فرایندی است که شما بطور تدریجی دمایبدنتان را افزایش می دهید (بعضی معتقدندکه این افزایش به اندازه 1 تا 2درجه سانتیگراد است) تا عضلات خود را برای رفتن از سطح نرمال به حالتورزشی(فعالیتی) بدن آماده کنید. گرم کردن قبل از اجرای ورزش (تمرین) انجاممی شود...  ادامه مطلب ...

به یاد کوه‌نورد فقید زنده یاد «محمد اوراز»

مقارن با ۱۶ شهریور؛ یاد و خاطره‌ی کوه نورد فقید زنده یاد «محمد اوراز» قهرمان سرافراز تیم ملی کوه نوردی کشورمان را در دوازدهمین سالگرد عروجش گرامی می‌داریم. وی در راه کسب افتخاری دیگر برای این مرز و بوم وصعود به قله‌‌ی «گاشربروم یک» در قالب تیم ملی کوه‌نوردی به همراه زنده ‌یاد «مقبل هنرپژوه» دچار حادثه شد و چند روز بعد در بیمارستان شفای پاکستان جان باخت. روحش شاد؛ یادش گرامی.

"دیواره سنگ‌نوردی «آبیک» افتتاح شد با بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار"

نخستین جشنواره آموزشی و تمرینی سنگ‌نوردی بانوان کشور پاسداشت مهری زرافشان هم‌زمان با افتتاح دیواره سنگ‌نوردی «آبیک» قزوین واقع در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد. این دیواره‌ی کامل سنگ‌نوردی با وسعت بیش از 200 متر مربع، 15 متر ارتفاع و بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در این مراسم گفت: دیواره سنگ‌نوردی شهرستان آبیک با رعایت تمام استانداردها در 15 متر احداث شده که می‌توان از آن برای جایگاه قهرمانی استفاده کرد.

غلامحسن نیکونام افزود: وی ادامه داد: گرچه در سنگ‌نوردی داخل سالن نگاه قهرمانی بسیار زیاد است ولی بستر همگانی این ورزش بیشتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک در رشته تیراندازی با کمان قهرمانان آسیایی و جهانی دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود این شهرستان می‌تواند در رشته سنگ‌نوردی نیز قهرمان پرورش دهد.

فرماندار شهرستان آبیک نیز در این مراسم اظهار کرد: رشته سنگ‌نوردی در کشور مظلوم واقع شده است که با افتتاح دیواره سنگ‌نوردی شاهد پرورش سنگ‌نوردان خوبی در شهرستان آبیک خواهیم بود. عبدالحسین داداشی افزود: با برگزاری جشنواره آموزشی و تمرینی سنگ‌نوردی بانوان کشور، دانش و توان ورزشکاران این رشته ورزشی ارتقاء یافته و شاهد حضور قهرمانان خوبی در این رشته ورزشی خواهیم بود.

در این مراسم یکی از دختران نونهال سنگ‌نورد برای باز کردن بنر هفته گرامیداشت دولت از دیواره سنگ‌نوردی صعود کرد و بنر را گشود. همچنین دو تن از دختران نونهال سنگ‌نورد روشندل نیز به دیواره سنگ‌نوردی صعود کردند که تشویق حضار را برانگیختند.

"انتخاب ، معرفی و صدور احکام مسئولین کارگروه های هیئت، توسط دکتر محمدی"

به اطلاع مسئولین محترم هیئت های تابعه ، باشگاهها و گروهها می رساند؛ با توجه به انتخابات مجمع عمومی در خرداد ماه سال جاری و انتخاب جناب دکتر حسین محمدی به ریاست هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ، در نظر است...  ادامه مطلب ...

گزارش برنامه قله سیالان (الموت به تنکابن)

نام برنامه: قله سیالان (الموت به تنکابن)

تاریخ برنامه: 21 الی 23 مرداد94

مدت،نوع برنامه: 3 روز،نیمه سنگین .

وضعیت آب: در مسیر به وفور یافت می شود.

تعداد نفرات : 6 نفر 

نوع برنامه : صعود

تاریخ برنامه : 21 الی 23 مرداد ماه 94

سرپرست برنامه علی رضا یوسفیان

 مبدأ روستای هنیز، الموت،  قزوین

مقصد : روستای عسل محله، دره دو هزار، تنکابن

کل مسیر از روستای هنیز تا عسل محله ۳۷ کیلومتر می باشد که ۱۷ کیلومتر مربوط به مسیر جنوبی و ۲۰ کیلومتر مربوط به مسیر شمالی ست. (ارتفاع هنیز حدود ۱۰۰۰ متر بالاتر از عسل محله است).

قله مرتفع سیالان (سیاهلان) با ارتفاع تقریبی 4130 متر قسمتی از سلسله جبال البرز غربی می باشد که در مرز بین دره ی الموت و دره ی دوهزار واقع شده است. این قله از جنوب به دره الموت ,از شرق به قلل تخت سلیمان, از غرب به قله خشچال و از شمال به دره و رودخانه دو هزار متصل می باشد...  ادامه مطلب ...

"حضور اعضای اردوی های هیمالیانوردی در کادر برگزاری مسابقات قهرمانی اسکای رانینگ"

با توجه به برگزاری مسابقات اسکای رانینگ قهرمانی کشور در استان البرز، بدینوسیله به اطلاع اعضای اردوی های هیمالیانوردی می رساند ؛ حضور کلیه نفرات در کادر اجرائی برگزاری مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 5 و 6 شهریور الزامی است.

لازم به ذکر است این برنامه جزء برنامه های تمرینی به شمار می رود. ضمنا جلسه توجیهی در روز چهارشنبه مورخ 94/06/04  ساعت 18 برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات کشوری «دوی کوهستان»؛ 6 شهریور در ارتفاعات عظیمیه «کرج»

پیرو بخشنامه شماره 2631/263 تاریخ 07/مرداد/94 مبنی بر برگزاری دومین دوره مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) قهرمانی کشور و انتخابی صعود سریع دماوند در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی استان البرز، به آگاهی می‌رساند؛ زمان و مکان مسابقات مذکور به شرح زیر تغییر می‌یابد ...  ادامه مطلب ...