خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

ازتباط با ما

همنوردان عزیز به علت مشکل پیش آمده در بخش نظردهی لطفا برای ارائه مطالب و نظردهی از قسمت ارتباط با ما و ایمیل هیئت استفاده نمائید.

با تشکر : مسئول وبلاگ

اسامی اعضا اصلی و ذخیره تیم هیمالیانوردی استان البرز اعلام شد

با برگزاری آخرین اردوی  تیم هبمالیانوردی استان البرز و با حضور ناظر محترم فدراسیون کوهنوردی آقای محمد نصیری و با ارزیابی قابلیت های مختلف حاضران در این اردو در زمینه های آمادگی جسمانی،صعود و فرود روی شیب های سنگی ، اصول شب مانی در ارتفاعات ، ترمز زدن روی شیب های یخ و برف و...نفرات نهایی به شرح زیر انتخاب شدند . لازم به ذکر است در صورت غیبت اعضاء اصلی از نفرات ذخیره استفاده خواهد شد

آقایان:                                                     بانوان:

1-محمد جلوخانی-گروه شقایق                     1- زهره افقی- خانه کوهنوردان کرج

2-مصطفی بذرخانی- گروه پورا                       2-آرزو جان محمدی- گروه اوج البرز

3-اسماعیل رهگذر- گروه پورا                         3-سپیده کیان بخت- گروه پرواز

4-حسین احمدی- گروه آسمان                      4 -سحر حاجی زاده-خانه کوهنوردان کرج- (ذخیره)

5-بابک مویدی- خانه کوهنورد نظرآباد

6-محمد صلاح موسوی- گروه شقایق

7-فرهاد رشوند-گروه شقایق(ذخیره)


در ابتدا افراد شرکت کننده در اردوهای آموزشی انتخابی هیمالیانوردی استان البرز به این قرار بودند :


* 1) فاطمه مومنی   2) بابک مویدی    3) سعید پالیز دار ( از خانه کوهنوردان نظرآباد)


* 1) زهرا نصرت آبادی  2)مهرداد افتخاری  3) مرتضی خدایی  (از دفتر نمایندگی انجمن کوهنوردان ساوجبلاغ-طالقان)


سرانجام بعد از پشت سر گذاشتن 15 اردوی آموزشی عملی و تئوری توسط افراد شرکت کننده نهایتا  همنورد عزیزمان (بابک مویدی) سهم حضور در صعود به یکی از قلل هیمالیا را کسب نمود. از طرف هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی نظرآباد و تمام کوهنوردان منطقه تلاش های بی وقفه و پر ثمر همنورد عزیزمان را ارج نهاده و برای ایشان آرزوی سربلندی در تمام زندگی را خواستاریم، همچنین به تمام عزیرانی که در تک تک اردوها شرکت کردند خسته نباشید عرض می کنیم. به امید شرکت در صعودهای بالاتر

عروج یک کوهنورد


در دل من چیزی است‌، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم 
صبح 
و چنان بی تابم‌، که دلم می خواهد 
بدوم تا ته دشت‌، بروم تا سر کوه‌. 
دورها آوایی است‌، که مرا می خواند ...
ضایعه از دست دادن جعفر ناصری کوهنورد خوش اخلاق و پرانرژی ، خلاء جبران ناپذیر از دست دادن یکی دیگر از امیدهای ورزش کوه نوردی بود که جامعه کوه نوردی کشور را در سوگ خود نشاند. هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی نظرآباد  این ضایعه را به خانواده‌ او و جامعه ورزش کوه نوردی کشورمان تسلیت می گوید و برای او آرامش و مغفرت را از خداوند بزرگ خواستار است.

پیمایش خط الراس قله تخت به قله شاه کرم 91/2/7.8

بعد از بررسی ها و گفتگوهای انجام شده در جلسه روز سه شنبه مبنی بر کنسل شدن برنامه 2 روزه شیرکوه یزد به علت برگزاری کلاسهای تمرینی دیگر افراد گروه و شرکت چند تن از افراد در اردوهای هیمالیانوردی تصمیم به اجرای برنامه 2 روزه به قله شاه کرم در قالب یک تیم محدود 4 نفره گرفته شد.

روز پنج شنبه بعد از پیوستن اعضا از نظرآباد و شهر جدید هشتگرد مسیر خود را به سمت روستای فشند آغاز کردیم. در ساعت 7:30 بعد از تقسیم وسایل استارت اولیه را به سمت قله گزانایورد زدیم. راس ساعت 9 بعد از صرف صبحانه در محلی مناسب مسیر خود را ادامه داده و با یک کوهپیمایی آرام در هوایی بهاری ساعت 15 در یال منتهی به قله اودل تصمیم به صرف نهار و برپایی چادر برای شب مانی گرفتیم، چون به علت پیش بینی هواشناسی که هوای عصر پنجشنبه را بارانی همراه با رعد و برق اعلام کرده بود از قبل تصمیم گرفته شده بود که قبل از شروع باران کمپ را برپا کرده باشیم.

بعد از شروع باد شدید و باریدن برف تصمیم گرفتیم تمرینی کوتاه در بیرون از چادر داشته باشیم. سپس قرار بر این شد که 5 صبح نسبت به هوا به سمت قله اودل و سپس شاه کرم حرکت کنیم.

به علت وجود باد شدید و مه غلیظ صبح روز جمعه ساعت 6 صبح با بستن کوله ای سبک مسیر را به سمت قله اودل آغاز کردیم و بعد از صعود به قله اودل به سمت قله شاه کرم که نمای سنگی بسیار زیبایی در زیر تلالوهای خورشید داشت نهایتا ساعت 8:15 به قله اصلی رسیدیم. بعد از استراحتی کوتاه دوباره به سمت چادر سرازیر شدیم .سپس با جمع کردن وسایل مسیر بازگشت خود را به سمت روستای فشند شروع کردیم که مسیری بس طولانی بود. بعد از صرف نهار و استراحتی کوتاه ساعت 16:30 نهایتا در ابتدای دروازه فشند بودین و این گونه برنامه ما به اتمام رسید.

نکته : در ابتدا و اواسط مسیر دو چشمه برای برداشتن آب مورد نیاز وجود دارد.

سرپرست برنامه و گزارش : علیرضا حسینی

عکاس : محمد رضا مویدی

افراد شرکت کننده: علیرضا حسینی؛ علیرضا بوسفیان؛محمد رضا مویدی؛ مرجان حیدرزاده

برگزاری کلاس طراحی تمرینات کوهنوردی 91/2/29

بدین وسیله به اطلاع می رساند انجمن کوهنوردان (ساوجبلاغ-نظرآباد-طالقان) در نظر دارد کلاس 1 روزه آموزشی طراحی تمرینات کوهنوردی مورخ 91/2/29 را در فرهنگسرای یاس و به مدرسی آقای دکتر جوادی، برگزار نماید. عموم همنوردان علاقه مند می توانند در این کلاس حضور یابند.