خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"حادثه عجیب در دماوند؛ مصدوم شدن سه تن از کوهنوردان"

 بنابر گزارش های رسیده مقارن ظهر امروز 28 تیرماه 1394 در بارگاه سوم دماوند اتفاق جالبی رخ داد. چهار تن از کوهنوردان خراسان شمالی پس از صعود قله دماوند در حال استراحت در چادر خود بودند که این اتفاق بوقوع پیوست... 

 

حادثه اینگونه بود که یکی از قاطرهای باربر مسیر بارگاه سوم همراه با بار خود در هنگام عبور از از مسیرنزدیک پناهگاه از روی صخره ای به ارتفاع حدود چهار متر سقوط می کند و در زیر این ارتفاع صخره ای چادر کوهنوردان خراسان شمالی در حال استراحت بوده که روی چهار نفر از کوهنوردان می افتد.

 در جریان این حادثه یکی از کوهنوردان از ناحیه گردن دچار مصدومیت شدید شده و دو تن دیگر از کوهنوردان از ناحیه مچ پا و ساق پا دچار مصدومیت می شوند. پس از بروز حادثه بلافاصله خبر حادثه به اطلاع بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی می رسد و با توجه به حضور اعضاء ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان که در این هفته از هیئت کوهنوردی استان مازندران در منطقه مستقر بودند وضعیت مصدومین بررسی گردیده و با توجه به وجود دو پزشک از کشورهای ترکیه و احتمالا هلند مصدومین مورد معاینه قرار می گیرند و نیاز به اعزام بالگرد مسجل می شود.

با توجه به اینکه این هفته و در روزهای تعطیلات و شلوغی منطقه و احتمال هوای نامساعد و بارش باران و برف در ارتفاعات پیش بینی شده بود وضعیت وزش باد و جوی منطقه به سازمان امداد و نجات هلال احمر گزارش گردید و پس از جمع بندی شرایط یک فروند بالگرد به منطقه اعزام گردید و حدود ساعت 16 مصدومین را هلی برد کرده و وی را به بیمارستانی در تهران منتقل می نماید.

روز شنبه 28 تیرماه 94 دو حادثه ادم مغزی(برای یکی از کوهنوردان اصفهانی) در ارتفاع 5000 متری نیز بوقوع پیوست که در ابتدا نیاز به پرواز هلی کوپتر احساس شد، همچنین یک مورد مصدومیت و خونریزی گزارش شده بود که با توجه به انتقال آنان به بارگاه سوم و وضعیت بهتر آنان و شرایط نامناسب حادثه اول بالگرد فقط موفق به انتقال کوهنوردان خراسان جنوبی گردید.

لازم است از زحمات کلیه عزیزان خصوصا اعضاء تیم "ستاداطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان" استان مازندران که در انتقال مصدومین و ارتفاع زدگان به بارگاه تلاش فراوانی نموده بودند تشکر و قدردانی بعمل آید.

باتشکر فراوان:انجمن پزشکی کوهستان ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رضا سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 22:03

با ارزوی سلامتی برای عزیزان همنورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد