خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

شمار کشته‌های زلزله «نپال» به 1832 تن رسید در کمپ‌اصلی «اورست»: 10 کشته!

شمار کشته‌های زلزله «نپال» به 1832 تن رسید
در کمپ‌اصلی «اورست»: 10 کشته! 

نس خبری «دیلی تلگراف»

شبکه خبری «CNN»در تازه‌ترین گزارش خود درباره قربانیان زلزله نپال اعلام کرد که شمار کشته ها تا روز شنبه به یک هزار و 832 تن رسیده است ... وزارت کشور نپال روز یکشنبه اعلام کرد که در این زلزله همچنین بیش از 4 هزار و 700 تن نیز زخمی شده اند! ... «گیانندرا شرستا» معاون وزارت گردشگری نپال نیز از حضور بیش از 300 هزار گردشگر بین المللی در هنگام وقوع زلزله در کشورش خبر داد و گفت: زلزله روز شنبه موجب شد تا کمپ اصلی اورست، بلندترین قله جهان بر اثر بروز یک بهمن عظیم فرو ریخته و 10 کوه‌نورد بین المللی را به کام مرگ ببرد و 30 کوه‌نورد دیگر را نیز زخمی کند!

وی افزود: گروه های جستجو همچنان در حال بررسی آمار تلفات از میان گردشگران بومی و بین المللی هستند که احتمال می رود هنوز تعداد زیادی از آنها در بهمن های متعدد ناشی از زلزله و پس لرزه‌های آن در کوه‌های هیمالیا گرفتار شده و حتی جان‌باخته باشند!

«جیانگ هایی کون» دبیر بخش پیش بینی زلزله مرکز شبکه زلزله نگاری چین گفت: زلزله نپال در نوار لرزه ای هیمالیا قرار دارد و تحت فشار بین صفحه های اقیانوس هند و اورآسیا رخ داده است.

وی افزود: از آنجایی که این منطقه از روزگاران قدیم در نوار زلزله خیز قرار داشت و خاک چین به بخش شرقی صفحه اورآسیا تعلق دارد، به همین دلیل طرح آماده باش (برخورد فوری با زلزله درجه سه) را به اجرا درآوردیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد