خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان

"گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان"

گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان

پنجشنبه 93/09/27 دانشگاه پیام نور طالقان میزبان خیل کثیری از علاقه مندان محیط زیست به مناسبت روز جهانی کوهستان بود . این مراسم با همکاری انجمن حفظ محیط کوهستان ، هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان البرز ، انجمن کوهنوردان ایران ( طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ ) ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و تشکل های علاقه مند به محیط زیست برگزار شد .  

مراسم در ساعت 13:30 دقیقه پس از تلاوت قران و سرود ملی با خیر مقدم مهندس خالقی (سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان طالقان) به میهمانان آغاز به کار کرد. ابتدا آقای "عبدالله اشتری" مدیر عامل انجمن محیط کوهستان با ارائه پاورپوینتی به توضیح وضعیت اقلیمی کشور پرداخت،سپس مهندس میررجبی(مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز در بیان اهمیت کوهها و نقش ویژه آنها در تشکیل حیات بر روی زمین سخنرانی کردند.

در ادامه مراسم تصاویر زیبایی از معرفی منطقه طالقان به نمایش در آمد و سپس استاد حسن پور زاهد شاعر توانمند طالقانی و صاحب دیوان شعر نیلوفر مرداب بخشی از شعر عاشورایی خود را بیان داشتند.

سپس آقای پرفسور حکمت الله ملا صالحی از اساتید دانشگاه تهران ،باستان شناس و پژوهشگر سخنران بعدی بودند.ایشان در سخنرانی خود قبل از هر چیز به لزوم ارتقای سطح اخلاق در شخص و جامعه اشاره کرده و اظهار داشتند که اگر اخلاق در یک فرد و جامعه رشد یابد و نهادینه شود،حفاظت از محیط زیست نیز یک امر اخلاقی خواهد بود و جامعه خود را ملزم به رعایت آن خواهد دانست.

همچنین اقای لشگری (معاونت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز)سخنران بعدی بودند.ایشان به توسعه پایدار و همراه با حفظ محیط زیست و محیط کوهستان و لزوم اکوتوریسم پایدار جهت افزایش درامدهای جوامع محلی تاکید نمودند.

در ادامه همایش آقای زمان پور از دانشجویان دانشگاه پیام نور به ارائه تحقیقات و فعالیت های میدانی خود در خصوص احیای کشت دیم در کوهپایه های طالقان با روش علمی و اصولی پرداختند.

آقایان ادیبی و فقیهی از انجمن طالقانی ها با ایراد مطالب و شعر در راستای حفاظت محیط زیست، به ارائه بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان این مراسم پس از اهداء لوح سپاس و تقدیر نامه به پاس زحمات باشگاهها،گروههای کوهنوردی،فعالان و تشکل های عرصه محیط زیست از میهمانان حاضر در همایش پذیرایی به عمل آمد.در اینجا از آقای یوسف کشتکار به خاطر زحمات و اجرای بسیار خوب ایشان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 

گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان
 
گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان
 گزارش گردهمائی روز جهانی کوهستان
نظرات 2 + ارسال نظر
mohamad سه‌شنبه 2 دی 1393 ساعت 22:12

ممنون از از اطلاع رسانیتون

سادات رسول شنبه 6 دی 1393 ساعت 14:45 http://nazar1.ir

با سلام
مطلب شما در پایگاه خبری تحلیلی نظراباد منتشر شد

لینک:
http://nazar1.ir/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%D8%A7%D8%A6%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%AA/

ممنون از لطف شما که به سایت مراجعه کردی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد