خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"تنوع طبیعت ایران به سرعت در حال از بین رفتن است"

"تنوع طبیعت ایران به سرعت در حال از بین رفتن است"

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در همه کشورها 20 درصد از عرصه کشور را حفظ می‌کنند اما تنوع طبیعت ایران به سرعت در حال از بین رفتن است این مسئله باید به عنوان بحث ملی مورد توجه قرار گیرد.

 منطقه کویر، دکتر "معصومه ابتکار" عصر امروز در دیدار با تعدادی از مدیران صنایع استان کرمان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید فضایی را به وجود آورده که آرامش و امید عرصه اقتصاد موجب امیدواری فعالان این بخش شده و همه برای تلاش به میدان آمده‌اند تا موانع توسعه، اقتصاد و پیشرفت کشور را از پیش پا بردارند...

وی افزود: دیدگاه اقتصادی به شدت در حال تغییر و تحول است و باید از تجربه کشور خود و سایر کشورها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بحث‌های اقتصادی و محیط زیست با یکدیگر پیوند و گره اساسی خورده است و یکی از برنامه‌های دولت یازدهم از روزهای اول بحث اقتصاد سبز بود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر دنیا به این سمت حرکت کرده و نمی‌توانیم جنگ و گریز بین توسعه و محیط زیست را ادامه دهیم. کشورهای موفق اقتصادی توسعه، صنعت و معدن را با محیط زیست همگام کرده‌اند.

 معاون رییس جمهور گفت: می‌شود توسعه را داشت و به محیط زیست نزدیک کرد.

 وی افزود: در اقتصاد قدیم، اقتصادی با دو عنصر برداشت بی‌رویه از منابع پایه و آلودگی ملازم بود در حالی که هم اکنون کشورهایی که منابع آبی 10 برابر ما دارند برنامه‌های سختگیرانه داشته و مانند ما ولخرجی نمی‌کنند.

 ابتکار تصریح کرد: ایران از کشورهایی است که در مصرف صحیح انرژی در صنعت و نیروگاه‌ها اصلا درست عمل نکرده و شدت انرژی متناسب با اقتصاد نیست.

 وی اظهار کرد: اقتصاد سبز یعنی همه معادلات زیست محیطی و اقتصادی سنجیده شود.

 ابتکار ادامه داد: برنامه ششم توسعه برنامه آمایش خواهد بود و باید از یکسری عرصه‌ها، سفره‌های آب زیرزمینی و ارزش‌های بی‌نظیر تنوع زیستی و ... حفاظت کنیم، علاوه بر این باید مزیت‌ها را شناخته و براساس ظرفیت‌ها عمل کنیم.

 وی تاکید کرد: باید آلودگی و برداشت بی‌رویه از منابع را از رشد اقتصادی جدا کنیم، در غیر این صورت رشد، اقتصادی نیست و اگر رشد اقتصادی و توسعه را به مفهوم واقعی می‌خواهیم چاره‌ای نیست مگر اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همگام با مسائل محیط زیستی باشد.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ما نیز باید شفاف‌سازی کنیم، اظهار کرد: ملاحظات زیست محیطی با بحث‌های اقتصادی ملازم است و کشوری هستیم که از این بابت تاکنون بسیار آسیب دیده‌ایم.

 وی افزود: مشکلات محیط زیست ما زیاد است و 3.5 برابر ظرفیت زیستی ایران از منابع پایه برداشت می‌کنیم.

 ابتکار تصریح کرد: طبیعت یک ظرفیتی دارد و اگر از حد این ظرفیت عبور شود، دیگر نمی‌تواند خود را بازسازی کند، باید این طبیعت را نگه داریم و بر مبنای آن بسازیم، دولت یازدهم با این نگاه کار می‌کند.

 وی بیان کرد: حتما از فعالیت اقتصادی حمایت می‌کنیم و دولت باید در چهارچوب قوانین فضا را برای فعالان این بخش فراهم کند.

 معاون رییس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های قانونی برای حل معضلات محیط زیست وجود دارد.

 ابتکار بیان کرد: محیط زیست متعلق به همه است و تلاش ما بر این خواهد بود که منابع زیستی را حفظ کنیم.

 وی تاکید کرد: باید فعالیت‌های معدنی با ضابطه و چهارچوب انجام شود و ما برای اعتمادسازی کار می‌کنیم، سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم.

 معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان کرمان پلیس آب و کار بسیار خوبی است و از استاندار کرمان بابت این تدبیر تشکر می‌کنیم.

 وی تاکید کرد: مصرف کنندگان عمده آب باید ضوابط و مقررات را بیاموزند و بر آنها نظارت شود.

 رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: منابع آب از هر کالای دیگر در کشور ما با ارزش‌تر است و چاره‌ای جز تخصیص، تامین و مصرف درست منابع موجود نداریم.

 وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که منابع‌آلوده از دسترس خارج شود و باید همه با طرح پلیس آب همکاری کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد