خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"گزارش اولین جلسه فصلی مسئولین تشکل های کوهنوردی استان البرز"

"گزارش اولین جلسه فصلی مسئولین تشکل های کوهنوردی استان البرز"

گزارش اولین جلسه فصلی مسئولین تشکل های کوهنوردی استان البرز

چهارشنبه 93/03/28 اولین جلسه مسئولین تشکل های کوهنوردی استان با حضور 3 تن از روسای هیات های شهرستان ها و 10 تن از مسئولین باشگاه ها و گروه های کوهنوردی تشکیل شد...

ابتدا دبیر محترم هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان البرز ،آقای رضاخانی ضمن خیر مقدم به حاضرین ، یادآور شدند که جلسه فصلی مسئولین تشکل های کوهنوردی در راستای دستور العمل ها و در جهت پاسخگویی به اطلاعات و فرآیندهای مربوطه درخواستی از سوی فدراسیو ن محترم کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و همچنین با هدف هم اندیشی در خصوص مسائل پیش روی فعالیت های موجود و ایجاد راهکارهایی در جهت حل آنها و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت پویایی و رشد این تشکل ها برگزار می گردد.ایشان از مسئولین (سرپرست یا دبیر) محترم تشکل ها خواستند تا با شرکت منظم در این جلسات ضمن هم فکری با سایر مسئولین و انتقال تجربه خود ، بطور جدی پیگیر تصمیمات اتخاذ شد در این جلسات از سوی تشکل های تحت سرپرستی خود باشند...

در ادامه آقای هاشمی مسئول کارگروه شهرستان ها ، باشگاه ها و گروه های کوهنوردی استان البرز ضمن تشکر از مسئولین حاضر در جلسه ، اولین و ضروری ترین مسئله پیش روی تشکل های کوهنوردی را ادامه فعالیت ، با مجوز دارای تاریخ معتبر ذکر نموده ، یادآور شدند که هیات استان البرز با استناد به فراخوان فدراسیون مبنی بر ضرورت امر فوق طی چهار نوبت از تاریخ 11/02/1392 الی 24/12/1392 از مسئولین تشکل ها در خواست نمود تا در خصوص امر فوق اقدام مقتضی بعمل آورند.در حال حاضر از 32 تشکل ثبت شده در سطح استان تعداد 10 تشکل دارای مجوز فعالیت معتبر می باشند. پیرامون هم اندیشی در خصوص مشکل فوق موارد زیر بعنوان دلایل احتمالی عدم اقدام تشکل ها جهت تمدید مجوز از سوی حاضرین عنوان گردید:

-          عدم توجیه مسئولین تشکل ها در خصوص مسئولیت حقوقی که متوجه ایشان در حوزه فعالیت مربوط می باشد

-          عدم اطلاع آنها در خصوص مزیت های فعالیت با مجوز معتبر

-          عدم مشارکت اعضای تشکل ها در فعالیت های اجرایی و تشکیلاتی باشگاه یا گروه مربوطه

-          عدم حاکمیت فرهنگ فعالیت سازمانی و تشکیلاتی بر تشکل های کوهنوردی

-          فعالیت های تکراری و موازی کارگروه های هیات استان در خصوص جمع آوری اطلاعات از تشکل های کوهنوردی

-          عدم پذیرش نوآوری و تغییرات بوجود آمده در خصوص نحوه مدیریت تشکل ها و انطباق با روشهای جدید از سوی پیشکسوتان این ورزش ناشی از به روز نبودن و عدم اطلاع ایشان در حوزه علم مدیریت .

-          ضرورت آموزش دوره های مرتبط با دانش مدیریت برای مدیران تشکل های کوهنوردی با هدف ارتقا دانش در این خصوص.

-          تقویت تشکل های کوهنوردی در نهادها و سازمان های اداری ، بدلیل آشنایی با فعالیت در قالب سازمان و تشکیلات .

-          مشکلات اقتصادی که موجب می شود تا مسئولین تشکل ها بیشتر به فعالیت اقتصادی جهت رفع مشکلات مربوطه بپردازند و زمان کمتری برای سازماندهی ساختار تشکل خود صرف نمایند.

-          کمبود قوانین منطبق با شرایط حال حاضر، جهت فعالیت تشکل های کوهنوردی.

-          معرفی نشدن ورزش کوهنوردی در جایگاه شایسته در جامعه ورزشی کشور

-          عدم انتصاب یک ناظر و رابط تشکیلاتی جهت تشکل ها ، بمنظور هدایت ایشان در جهت فعالیت در چهار چوب سازمانی و ساختار یافته

-          پیچیده بودن روش های اداری حاکم در خصوص صدور و تمدید مجوز های لازم

-          نحوه انتصاب مسئولین اجرای از بالا به پایین

-          عدم احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی در جامعه کوهنوردی

-          عدم حضور افراد متخصص و با تجربه در حوزه دانش مدیریتی در عرصه ورزش کوهنوردی

-          عدم پذیرش نسل جوان بعنوان مدیران آینده تشکل ها

-          عدم ثبات در ساختار تشکیلاتی تشکل های کوهنوردی

-          عدم استمرار کیفی وکمی رویه های مدیریتی در تشکل ها

مقرر شد مسئولین هیات و تشکل های کوهنوردی در خصوص عناوین فوق چاره اندیشی نموده و راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص حل آنها در جلسه آینده مطرح فرمایند. همچنین تصمیم گرفته شد تا در جلسه بعدی ضمن اعلام آمادگی مسئولین هیات جهت مشاوره و همراهی مسئولین تشکل ها در خصوص رفع مشکلات سازمانی ایشان ، اقدام های را که مسئولین تشکل ها در جهت رفع مشکلات ناشی از مسائل فوق بعمل آورده اند بصورت گزارشی مختصر با هدف انتقال تجربه برای حاضرین قرائت فرمایند.

آقای هاشمی یادآور شدند که طرح ارزیابی عملکرد و پایش تشکل های کوهنوردی توسط کارشناسان هیات استان البرز در حال تدوین می باشد و در آینده نزدیک با ابلاغ آیین نامه های مربوطه عملکرد تشکل ها مبتنی بر این طرح مورد ارزیابی قرا خواهد گرفت و ایشان جهت معرفی به جامعه کوهنوردی در سطح استان به تشکل های دسته یک ، دو و سه رده بندی خواهند شد.

در ادامه مسئولین کارگروه های هیت استان در حوزه فعالیت های کارگروه خود ، مسئولین تشکل ها را مخاطب قرار دادند:

آقای بزرگ امید – مسئول کل کارگروه های آموزشی فنی و تخصصی ، ایشان با ذکر اینکه شعار کارگروه آموزش هیات استان البرز در سال پیش رو – آموزش محور توسعه پایدار- می باشد. از مسئولین تشکل های کوهنوردی خواستند تا تمام تلاش خورد را در راستای توسعه ورزش کوهنوردی مبتنی بر آموزش های علمی بعمل آورند.

آقای محسن مختاریان – مسئول کارگروه صعودهای ورزشی ، ضمن اطلاع رسانی در خصوص توافق نامه هیات استان البرز با آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ ورزش در سطح نوجوانان و جوانان استان می باشد ، یادآوری کردند که بدلیل ضعف ساختار سازمانی تشکل های کوهنوردی استان ، در این پروژه نمی توان از ظرفیت ایشان بهره برد و قرار است با تشکل دادن به معلمین ورزش وزارت آموزش و پرورش در سطح استان و آموزش کمی و کیفی ایشان منطبق با استانداردهای آموزشی فدراسیون ، این تشکل متولی امر آموزش ورزش کوهنوردی در سطح آموزش و پرورش گردد. ایشان ابراز امیدواری کردند تا در آینده با ارتقا سطح توانمندی سازمانی در تشکل های کوهنوردی ، ایشان بتوانند در پروژه های زیر ساختی هیات کوهنوردی استان البرز را همراهی فرمایند.

آقای کامبیز بختیاری – مسئول کارگروه پناهگاه ها و راهنمایان کوهستان ، ضمن ارایه گزارش در خصوص اقدام های بعمل آمده در خصوص تامین و نگهداری پناهگاه ها در سطح استان و همچنین نسب تابلو های راهنما در مسیر های پر تردد کوهنوردی ، از مسئولین تشکل ها در خواست تامین منابع انسانی در پروژه های مربوط را نمودند.

آقای وحید عبدی – مسئول روابط عمومی ، ضمن قدردانی از تلاش تشکل های کوهنوردی در جهت توسعه ورزش کوهنوردی از ایشان درخواست نمودند تا با انعکاس مناسب و بموقع از شرح فعالیت های بعمل آمده توسط ایشان مبتنی بر ابزارهای الکترونیک ( وب سایت های مربوطه) موجب تشویق و توسعه ورزش کوهنوردی و همچنین اطلاع رسانی به مسئولین امر گردند .

آقای بابک دکترزاده – مسئول کارگروه تشریفات ، با تشکر از حاضرین در جلسه ، خواستار همراهی منابع انسانی تشکل ها در فعالیت های اجرایی و تشکیلاتی هیات استان شدند.

خانم فاطمه مومنی تبار – دبیر کارگروه محیط زیست ، با ارایه جدول زمانبندی برنامه های کار گروه مربوطه خواستار توسعه فرهنگ حفظ میراث محیط زیست در تشکل های کوهنوردی توسط مسئولین آنها شدند. جدول مذکور از طریق وب سایت هیات نیز اطلاع رسانی شده است.

با پیشنهاد دبیر محترم هیات استان البرز آقای یونس رضاخانی ، مقرر شد جلسه بعدی مسئولین تشکل های کوهنوردی در پایان فصل تابستان در محل دفتر یکی از تشکل ها بصورت داوطلبانه تشکیل گردد.

به این منظور ، باشگاه کوهنوردی هفت خوان برای جلسه فصل تابستان داوطلب میزبانی برگزاری جلسه شد. ضمن قدردانی و سپاس از همراهی ایشان:

تاریخ جلسه بعد ( فصل تابستان) : 26/شهریور/1393 ساعت : 17:30

محل برگزاری جلسه : دفتر باشگاه کوهنوردی هفت خوان – میدان کرج- پاساژکمالی – طبقه سوم

لیست مسئولین تشکل های حاضر در جلسه:

1-      هیات کوهنوردی کرج

2-      هیات کوهنوردی طالقان

3-      هیات کوهنوردی ساوجبلاغ

4-      گروه کوهنوردی فجر تامین

5-      باشگاه کوهنوردی هفت خوان

6-      گروه کوهنوردی آسمان البرز

7-      گروه کوهنوردی یاران کوهستان البرز

8-      گروه کوهنوردی هزاربند

9-      خانه کوهنوردان کرج

10-  گروه کوهنوردی سمپاد

11-  گروه کوهنوردی همنورد البرز

12- خانه کوهنوردان نظرآباد

13-  گروه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد