خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"صعودهای ورزشی به FISU پیوست"

 

بنا به اعلام سایت IFSC (فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی) رشته صعودهای ورزشی در زمره ورزشهای، فدراسیون بین المللی ورزشهای دانشجویی (FISU) قرار گرفت .

 در جلسه کمیته اجرایی FISU که در کازان (کازان یا قازان پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان و نیزنام یکی از بزرگترین شهرهای روسیه است) از 30 جون تا یکم جولای سال 2013 برگزار گردید ، رشته صعودهای ورزشی به تقویم مسابقات قهرمانی دانشجویی جهان اضافه شد.

در باره مسابقات قهرمانی دانشجویی جهان:

مسابقات قهرمانی دانشگاههای جهان شامل 37 رشته ورزشی اعم از رشته های انفرادی ، تیمی ،ورزش درفضای باز ، ورزشهای سالنی ، ورزشهای فکری ، تابستانی و زمستانی است.

مسابقات قهرمانی دانشجویی جهان رویدادی است بین المللی که به صورت تورنمنت های چند گانه (رفت و برگشت) و نیز مسابقات حذفی از سال 1963 در حال برگزاری است . در سال 2012  ، 28 مسابقه از این دسته در چهار قاره جهان سازماندهی شد و اخیرا" پنج شهرجدید برای برگزاری این رویداد ورزشی در سال 2014 اضافه شده و دراین سال  شمار این مسابقات به عدد 29 افزایش خواهد یافت.

فرصتی منحصر به فرد برای رشته صعودهای ورزشی و ورزشکاران آن :

در سال 2016 IFSC اولین مسابقات قهرمانی دانشجویی خود را برگزار خواهد کرد و این نشان دهنده یک فرصت فوق العاده برای این رشته و ورزشکاران آن خواهد بود که از مزایای افزایش پوشش رسانه ای بین المللی بهره مند گردند . در واقع هر مسابقه از این نوع هزاران تماشاچی و صدها رسانه را نه تنها از کشورهای میزبان بلکه از پنج قاره جهان  جذب این ورزش خواهد کرد. علاوه بر آن شبکه نیرومند دانشجویی فرصتی شگفت انگیز برای به اشتراک گذاردن رشته صعودهای ورزشی به طور گسترده در دانشگاههای سراسر جهان بوجود خواهد آورد و هم زمان  بر تعداد طرفداران  آن خواهد افزود !

مسیری که برای رسیدن به مسابقات قهرمانی دانشجویی جهان طی شده هنوز به پایان نرسیده ، IFSC  در حال حاضر در پی یافتن شهری برای میزبانی این رویداد و نیز مسابقات قهرمانی دانشجویی در سطح قاره ای در سال 2015 است که از این راه آمادگی مناسبی برای مسابقات جهانی بدست خواهد آورد و نیز فرصت مناسبی خواهد بود برای ورزشکاران آن قاره .

به دنبال اعلام این خبر از سوی FISU رئیس شورای اروپا و عضو هیئت مدیرهIFSC  به نمایندگی از این فدراسیون در کمیته اجرایی یاد شده اعلام کرد : باید از FISU  برای تائید رشد سریع محبوبیت رشته صعودهای ورزشی با اضافه کردن آن به تقویم ورزشهای خود سپاسگزار بود ، این کار فرصتی خوب و افتخاری بزرگ برای این رشته محسوب می شود ، IFSC  ، رشته صعودهای ورزشی و ورزشکاران آن مشتاق حضور در این رقابت ها می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد