خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

فدراسیون «پاکستان»: خطر تروریستی کوه‌نوردان ایرانی را در «برودپیک» تهدید نمی‌کند

فدراسیون «پاکستان»: خطر تروریستی کوه‌نوردان ایرانی را در «برودپیک» تهدید نمی‌کند


به گزارش روابط بین الملل فدراسیون؛ در پی ابراز نگرانی کتبی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران به فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان در خصوص فاجعه‌ی تروریستی اخیر در نانگاپاربات، «منظور حسین» رییس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، ضمن اظهار تاسف از وقوع این حادثه که وی آنرا "قبیح و تاسف بار" خواند، اطمینان داد که تمام تلاش خود را برای تامین امنیت کوه‌نوردان به کار خواهد بست.

وی افزود، «نانگاپاربات» در منطقه‌ای واقع شده است که «منطقه آزاد» است و نیروهای امنیتی منطقه ای که غیر-ارتشی هستند مسئولیت تامین امنیت کوه‌نوردان و گردشگران آن منطقه را به عهده دارند. اما، تمامی منطقه‌ی «بالتورو»، که دربرگیرنده ی قله‌های بالای ۸۰۰۰متری نظیر برودپیک، کی2، و گاشربروم ۱ و ۲ می باشد، جزو «مناطق ممنوعه» به شمار می‌روند، و همواره تحت کنترل ارتش بوده‌اند که هرنوع  ورود و خروج به منطقه را زیر نظر دارد.

«منظور حسین» تصریح کرده است؛ بنابراین به کوه‌نوردان ایرانی و بستگان آنها اطمینان می‌دهیم که اقدامات شدید امنیتی در این مناطق برقرار است؛ ارتش حضور نیروهای خود را افزایش داده و کنترل کامل امنیت منطقه را در اختیار دارد و هیچ خطری در این رابطه کوه‌نوردان ایرانی را تهدید نمی‌کند.

خاطر نشان می‌شود؛ فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی پس از وقوع حادثه «نانگاپاربات» و با توجه به حضور و فعالیت کوه‌نوردان کشورمان در "برودپیک"، بلافاصله با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان خواستار تامین امنیت و سلامت تمامی کوه‌نوردان به ویژه کوه‌نوردان ایرانی فعال در منطقه شده بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد