خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

اقدامی دیگر در جهت ارتقاء پوشش اینترنتی «اورست»

اقدامی دیگر در جهت ارتقاء پوشش اینترنتی «اورست»


«چاینا-موبایل» با همکاری شرکت «هوآوی» اقدام به نصب نخستین شبکه LTE روی قله «اورست» کرد.

برای نخستین بار شبکه‌های نسل چهارم LTE در ارتفاع 5200 متری از سطح دریا نصب شد. بر این اساس شرکت «چاینا-موبایل» طی مراسمی با حضور بیش از 200 نفر سرویس ویدیویی زنده‌ای را از قله «اورست» با شبکه نسل چهارم پخش کرد.

در سال 2007 «هوآوی» با «چاینا-موبایل» و شرکت‌های دیگر برای پوشش دهی سرویس‌های شبکه GSM همکاری کرد تا نواحی قله «اورست» را برای بازی‌های المپیک 2008 زیر پوشش قرار دهد. به این ترتیب «هوآوی» ایستگاه شبکه GSM را در این قله بنا کرد.

شبکه‌ GSM در قله «اورست» به کوه‌نوردان امکان می‌دهد که از سرویس‌های موبایل بهره ببرند و با ارایه شبکه‌های نسل چهارم این امکان وجود خواهد داشت که کاربران به سرویس‌های پرسرعت اینترنت دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش مدیر شبکه‌های بی‌سیم «هوآوی»، ارایه شبکه‌های نسل چهارم روی «اورست» یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که تاکنون توسط «هوآوی» انجام شده و این شرکت قصد همکاری با همه اپراتورهای بزرگ در سراسر دنیا را دارد تا سرویس‌های پهن‌باند موبایلی با سرعت بالا را در هرجا ارایه کند.

نسل چهارم (4G) واژه‌ای برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و نام تجاری آن به صورت LTE ثبت شده است.

نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای پروتکل اینترنت برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل "هرجا و هر زمان" داده‌ها را با سرعتی بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بالاتر است. مهم‌ترین ویژگی LTE این است که تمامی زیرساخت آن بر اساس پروتکل اینترنت است. این نسل جانشینی برای نسل سوم (3G) و نسل دوم (2G) است. در نسل چهارم، برای ارتباطات موبایلی مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (100Mbit/s) و برای ارتباطات ثابت و بدون جابجایی مانند کاربران پیاده‌رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه (1GBit/s) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد