خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"تراورس گاشربروم ها"

 آرتور هاجزر لهستانی دوباره وارد پاکستان شده ، این بار نیز سودایی در سر دارد ، همنورد او مارسین کازکن است هدف آنها صعود از گاشربروم 1 به گاشربروم 2 از طریق مسیرهای نرمال با حداقل ملزومات است سپس امکان فول تراورس (عبور عرضی کامل) دو قله را ارزیابی خواهند کرد .

رینهولد مسنر و هنس کمرلندر از 23 تا 30 جون سال 1984 صعود دوبل گاشربروم ها (با تراورس متفاوت است) را انجام داده اند ، آنها ابتدا گاشربروم 2 را در 25 جون صعود می کنند ، سپس فرود می آیند و در 28 جون موفق می شوند گاشربروم 1 را صعود کنند. البته آنها ادعای تراورس گاشربروم ها را داشته اند اما راهنمای آنها کریم می گوید که آنها گاشربروم 2 را صعود می کنند به کمپ یک برمی گردند و بعد از استراحت گاشربروم 1 را صعود می کنند بنابراین بعد از جنجالی که این گفته به پا می کند صعود دوبل از آنها در یک فصل پذیرفتــــــــــه می شود.

از سال مذکور تا کنون چندین بار صعود دوبل گاشربروم ها انجام شده اما "تراورس کامل" از گردنــــــه گاشــــربروم (6400 متر) هنوز انجام نشده است.

از آنجا که به دلیل فاجعه صعود زمستانی برادپیک و رسیدگی به پرونده این برنامه ، بودجه دولتی پروژه صعودهای زمستانی لهستانی ها به تعلیق در آمده ، این برنامه توسط اسپانسرها و انجمن کوهنوردی لهستان حمــــایت می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد