خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

اولین صعود زمستانی لیلا پیک در پاکستان


Alex Txikon / Jose Fernandez

الکس تکسیکن (Alex Txikon) و خوزه فرناندز (Jose Fernandez) به عنوان اولین کوه نوردانی شناخته شدند که موفق شدند اولین صعود زمستانی لیلا پیک (Laila Peak) را در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ (دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۱) به ثبت برسانند.

الکس و خوزه در دومین تلاش خود برای صعود قله بعد از ترک کمپ ۲ در ارتفاع ۵۶۰۰ متری ده ساعت را در میان برف و باد حرکت کرده و در ساعت ۴ صبح به وقت محلی با اینکه ارتفاع برف تا سینه آنها بالا می آمده توانستند بر قله ۶،۱۰۰ متری لیلا پیک بایستند.

الکس در وبلاگ خود می گوید که " این صعود بسیار بسیار بسیار سخت بود. اون یک روز طوفانی، سخت، خشن و بی پایان بود و شرایط جوی بسیار ناپایدار بود که البته با دشواری های فنی همراه بود. باد ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و دمای هوا ۳۵ درجه زیر صفر بود که البته با باد شدید این دما خیلی خیلی پایین تر هم می رفت."


Laila Peak

این تیم دو نفره فرود دشواری هم داشتند و چهار ساعت طول کشیده تا به کمپ ۲ برگردند. همنوردان آنها، خوانژو سن سباستیان (Juanjo San Sebastián) و رامون پورتییا (Ramón Portilla) که در تلاش قبلی از ۱۰۰ متری قله برگشته بودند در بیس کمپ منتظر دوستانشان بودند. آنها به خاطر آسیب زانو و یخ زده گی اندامهای بدن شان مجبور به بازگشت شده بودند.

طبق اطلاعاتی که در ویکی پدیا ارائه شده این قله قبلا دو بار صعود شده و در کل ۷ نفر بر قله شیب دار آن ایستاده اند که یکی از آنها سایمن یئتس (Simon Yates) از بریتانیا بوده. این کوه در یخچال گوندوگورو (Gondogoro) در کوهستان قره قروم واقع شده است. در برخی منابع ارتفاع آن ۶،۰۹۶ و حتی ۶،۲۰۰ متر آمده اما جی پی اس الکس و خوزه ۶،۱۰۰ متر نشان داده بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 17:30

دمتون گرم بازم مثل همیشه گل کاشتید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد