خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

چرا کوه نوردی ؟

       کوهنوردی نه فقط یک ورزش مفرح، بلکه یک روش زندگیست !
نظرات 3 + ارسال نظر
ali پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 15:17

باید از کوه ، درس زندگی آموخت:
بچه ها ، تا حالا به نعمتهای خدا ، فکر کردید ؟ اینکه پشت خلقت هر یک از نعمت های خدا ، هزاران حکمت هست در آفرینش خورشید ، ستاره ها ، کوه و درختان و غیره ، صدها حکمت وجود داره ؟ هزاران بار ، از جلوی این نعمتهای خدا گذشتیم ، اما کمترین توجهی هم نکردیم ! خود خدا فرموده : من دنیا را ، برای انسان خلق کردم ، این یعنی چی ؟ یعنی اینکه ، همه اینها چراغ راه ما هستند ، همشون به نوعی وظیفه دارند یه چیزی رو ، به ما یادآوری کنند ، اینکه ما نمی فهمیم ، مشکل از اونها نیست ، مشکل از گیرنده ما هست ...
میخام در مورد کوه صحبت کنم ، شاید از خونه اتون ، بتونید کوهها رو ببینید ، به نظرم خدا ، به وسیله کوه ، چند تا نکته مهم رو ، داره به ما یادآوری می کنه ، یکی اینکه ، شاید در طی یک سال ، طوفان بیاد ، سیل بیاد ، رعد و برق بزنه ، زلزله بیاد ، گردباد بیاد ، کوه در برابر همشون ، قدرتمندانه وایمیسه ، خم به ابرو نمیاره ، جلوشون کم نمیاره ، اونها تمام قدرتشون رو به کار می برند ، اما کوه مقاومت می کنه ، با وجود اینکه ، سختی هاش رو حس میکنه ، اما کم نمیاره ، مقاومت میکنه ، همیشه سرش بالاست ، قامتش راسته ، همش رو پاهای خودش ایستاده ، هزاران باد و باران و طوفان ، میادو میره ، اما کوه ، همون کوه اوله ، حتی قدرتمند ترم میشه ...
ماها هم ، باید در برابر سختی ها و مشکلات موجود در زندگیمون ، مثل کوه ایستادگی کنیم ، بیدی نباشیم که با هر بادی بلرزیم ، باید در برابر طوفان مشکلات و سختی ها ، مثل کوه ایستاد ، کم نیاورد ، با وجود تحمل سختی ها و مشکلات ، نباید زانوهامون بلرزه ، نباید زانوی غم به بغل بگیریم ، باید مثل کوه ، رو پاهای خودمون بایستیم ، و به دنبال راه حل اون مشکل باشیم ، و در این راه ، باید دست نیازمون رو ، پیش خدای بی نیاز ، دراز کنیم ، خدا ، هر گره ای رو میتونه باز کنه ، باید به خدا اعتماد داشته باشیم ، خودمان را برای خدا ، درست کنیم ، آنگاه خدا هم مشکلات رو ، از پیش روی ما بر میداره ، خدا با معرفت تر از این حرفها هست ، باید قدرتمندانه جلوی مشکلاتمون بایستیم ، قدرتمندانه باید بزنیم تو گوش مشکلات ، سختی ها نباید خیال کنند که میتونند ، اشک ما رو دربیارند ! من خودم ، همیشه از آدمهای صبور ، خیلی خوشم میاد ، آدمهایی که ، در طوفانی از مشکلات به سر می برند ، اما کم نیاوردند ، از فشار مشکلات ، دستشون رو به زانو و سرشون نزدند ، دارند با وجود تمام مشکلات ، زندگیشون رو ادامه میدند ، چون به خدا اعتماد دارند ، میدونند خدا ، حواسش به همه این چیزها هست ، اونجا که باید دستشون رو بگیره ، می گیره ، خدا ، کار خودش ، رو بلده ...
بچه ها ، شاید ماها هم ، در زندگیمون سختی ها و مشکلاتی داریم ، مشکلاتی که با مشکلات دیگران ، متفاوته ، بچه ها ، کم نیارید ، درس زندگی رو ، از کوه یاد بگیرید ، با کم آوردن و ناراحتی ، مشکلات که حل نمیشه ! تو دل این مشکلات باشید و با توکل به خدا و تلاش بیشتر ، زندگیتون رو ادامه بدهید ، ایمان دارم ، خدا هم ، چنین بنده هایی رو دوست داره ...
از این به بعد ، به پیام کوهها بیشتر دقت کنیم ...
امام علی (ع) فرمود :
اگر کوه ها متزلزل شدند ، تو تکان نخور( و متزلزل نشو)، دندان ها را به هم فشار ده ، سر را به خدا عاریت ده ، قدمهایت را بر زمین میخکوب کن.

محمد رضا یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 22:42

علی اقا استفاده کردیم

مینا سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 00:50

"با فرا رسیدن فصل زمستان لازم است نکاتی را مد نظر بگیریم:"



کوهنوردی ورزش دلپذیری است.این ورزش مانند هر ورزش دیگری دارای قواعد و اصولی است که باید آنها را به کار بست.کوهنوردی در فصل زمستان تفاوت بسیار با فصول دیگر دارد.باید توجه کنید که کوهنوردی در فصل سرما مشکلات و خطرات بیشتری نسبت به فصول دیگر دارد.برای آشنایی بیشتر به چند نکته اساسی اشاره کرده و در حد آموزشهای مقدماتی راهنمایی مینمائیم:

-در زمستان بر خلاف تابستان روزها فوق العاده کوتاه و زمان فعالیت محدود است.

-به علت وجود یخ و برف و لغزنده بودن مسیرها ،مسیری که در تابستان مثلا" 3 ساعت وقت صرف طی کردن آن می گردد در مواقعی بیش از 2یا3 برابر آن وقت لازم دارد.

-در مواقع حرکت، آرام و راحت صعود کنید.طوری حرکت کنید که باعث عرق ریزی زیاد بدن نشود وگرنه با وزش باد حتما" سرما می خورید.

-بعد از ریزش یک برف سنگین، حداقل 24 ساعت از رفتن به کوه بخصوص در ارتفاعات و مناطق بهمن گیر خودداری کنید.

-در انتخاب برنامه های زمستانی و همراهان برنامه ،دقت فوق العاده ای بعمل آورید. سعی کنید در زمستان افراد کم تجربه را به ارتفاعات نبرید.

-در زمستان بدون پوشاک مناسب و وسایل کافی و دارا بودن حداقل تجربه و همچنین بدون همراه ورزیده و یا مربی و راهنما اقدام به اجرای برنامه های مشکل نکنید.

-در کوهستان باید خود را چنان مجهز کرد و چنان پوشاک و وسایلی همراه برد که در هر موقع و هر جا بتوان با یک هوای طوفانی مقابله کرد.

-از لباس و پوشاک کافی ومناسب استفاده کنید.کفش مناسب کفشی است که پاها در آن راحت باشد و حداقل دو جفت جوراب با آن پوشیده ،در مقابل آب غیرقابل نفوذ باشد . روز قبل از برنامه کفش ها را خوب واکس زد از جورابهای پشمی و کرکی ساق بلند و کوتاه استفاده کنید. همیشه در زمستان یک جفت جوراب اضافه همراه داشته باشید..البته نسبت به کفشی که می پوشید این ترکیب فرق می کند ودرکفشهای پیشرفته به گونه ای دیگر و از انواع جورابهای خاص استفاده می شود.

-هرگز برای گرم کردن خود از لباسهای تنگ و چسبان استفاده نکنید.

-اگر امکانات و تجربه ندارید از اجرای برنامه ای که به شب مانی منجر میشود بپرهیزید(شب زمستان طولانی و خسته کننده است)

-در موقع راه رفتن بایستی با بینی نفس بکشید ،آب جرعه جرعه و به مقدار کافی بنوشید وغذا را هر بار به مقدار کم و بدفعات میل نمایید.

-غذای کافی همراه داشته باشید.

-آگاه کردن خانواده و همنوردان از جزییات برنامه و در برنامه های سنگین تر اطلاع دادن به هییت و فدراسیون کوهنوردی را مد نظر داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد