خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"خدای هواشناسی"

کارل گبل به همراه راینولد مسنر
کارل گبل را آس هواشناسان کوهستان می دانند. کسی که تاکنون با پیش بینی های خود جان دهها کوهنورد را در سراسر دنیا نجات داده و عامل موثری بر موفقیت بسیاری از کوهنوردان در صعودهای خود بوده است. او اکنون به یکی از مشاوران الزامی در سفر بسیاری از کوهنوردان دنیا تبدیل شده. 
کارل گبل اطریشی متولد 21 دسامبر 1946 بوده، فعالیت خود را از طریق پایگاه هواشناسی تیرول اطریش صورت می دهد. بدلیل کوهستانی بودن محل زندگی گبل او فعالیت خود را به عنوان یک راهنمای کوهنوردی آغاز نمود. گبل همچنین از داشنگاه اینسبورگ در رشته هواشناسی با مدرک دکترا فارغ التحصیل شد و در سال 1976 به عنوان رئیس مرکز هواشناسی اینسبورگ به فعالیت پرداخت و در سال 2011 بازنشست شد. 
سیمون مورو کوهنورد معروف ایتالیایی
در کنار کارل گبل
از سال 1987 گبل با پیش بینی های دقیق خود برای کوهنوردان نقش موثری را در صعودهای زمستانی در آلپ ایفا نمود وپس از آن به پیش بینی وضعیت هوایی قلل هیمالیا و قراقروم روی آورد. 
سیمون مورو کوهنورد زمستانی کار ایتالیایی در صعود زمستانی ماکالو و گاشربروم دو از پیش بینی های کارل گبل نهایت استفاده را برد. او که از سال 2003 از پیش بینی های گبل بهره می برد می گوید: "شما یا باید به پیش بینی های هواشناسی ایمان داشته باشید، یا به تجربه خود بسنده کنید! و من این ایمان را در خودم بوجود آوردم". 
او می گوید: "در سال 2009 و در صعود زمستانی ماکالو او بود که گفت: آب و هوای مناسب، بدون ابر، اما هنوز هم باد قوی در بالای 7000 متر می وزد. همین پیش بینی عاملی بود برای صعود موفق ما در زمان مناسب". 
گبل هم اکنون در اینسبورگ زندگی می کند و دارای همسر و دو فرزند است و هر سال برای 60 تا 70 اکسپدیشن به صورت رایگان پیش بینی وضعیت هوای صعودهایشان را صورت می دهد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد