خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

پیدا شدن دو کوه‌نورد پس از 16 سال ! . . . آنها در زمان منجمد شده بودند !

اجساد دو کوه نورد آمریکایی که ۱۶ سال پیش توسط یک بهمن بزرگ کشته شده بودند در یک یخچال طبیعی در هیمالیا پیدا شده است. «الکس لاو» کوهنورد مشهور و «دیوید بریج» فیلمبردار او در اکتبر سال ۱۹۹۹ به هنگام بالا رفتن از قله «شیشا پانگما» با ارتفاع بیش از ۸ هزار متر زیر بهمن ماندند!  

اجساد این دو هفته گذشته در حالی که هنوز در بند یخ بودند توسط دو کوهنورد کشف شد. «جنیفر لاو-انکر»، همسر «لاو» گفت که آنها "در زمان منجمد شده بودند"! 

«لاو»، که زمان مرگ ۴۰ سال داشت یکی از سرشناس‌ترین کوه‌نوردان نسل خود محسوب می شد و در میان جامعه کوه‌نوردی به دلیل نجات چند کوه‌نورد دیگر به خوبی شناخته شده بود.

او و «پل» که آن زمان ۲۹ ساله بود دوستان نزدیک و در کوه‌نوردی همپای یکدیگر بودند. آن‌ها در راه برای فتح قله «شیشاپانگما» بودند که چهاردهمین قله مرتفع جهان به شمار می رود. خانم «لاو-انکر» روز جمعه از کشف اجساد آن ها خبر داد.

او حالا با شوهر جدیدش «کنراد انکر» سازمان خیریه ای را به نام شوهر درگذشته اش اداره می کنند.

«انکر» نیز در روز پایین آمدن بهمن همراه دو کوه‌نورد در قله «شیشاپانگما» بود، اما توانست با چند زخم جان به سلامت ببرد. او و کوهنوردان دیگر چندین روز مشغول جست و جوی برای یافتن کوهنوردان ناپدید شده بودند. او سال ۲۰۰۱ با بیوه «الکس لاو» ازدواج کرد.

زن و شوهر هفته گذشته برای امور سازمان خیریه خود در نپال بودند که دو کوه‌نورد در یک تماس تلفنی به آنها گفتند دو جسد را پیدا کرده اند که هنوز هم یخ‌زده هستند، اما در حال جدا شدن از یخچال هستند.

در بیانیه سازمان خیریه آمده است که آنها مشخصات لباس و تجهیزات این جسد ها را برای آقای «انکر» توصیف کردند و او گفته است که "بدون شک" این اجساد متعلق به دو کوه‌نورد ناپدید شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد